Rutger DC
Asfaltkampioen
Jetta is een Chinees submerk van FAW-Volkswagen. Jetta was bedoeld als budgetmerk dat moet concurreren met lokale autofabrikanten.
Het merk begon in 2019 met een opgefriste versie van de Volkswagen Jetta (de Jetta VA3). Die moet je niet verwarren met de Jetta in de rest van de wereld, de Chinese Jetta was net als de laatste Santana afgeleid van de Skoda Rapid en Seat Toledo. De tweede Jetta was er ook gelijk bij: de VS5, die is afgeleid van de Seat Ateca. De derde Jetta verscheen in het jaar erop; de VS7. Dit is gewoon een lange versie van de VS5. Nieuw voor 2025 is de VA7, een iets gewijzigde (uitgaande generatie) Sagitar ofwel de échte Jetta. Het grote nieuws en de aanleiding voor dit topic is de komst van de VS8, het eerste écht nieuwe model voor het merk.
VA3
De VA3 is een B-segment sedan en staat op dezelfde basis als de Skoda Rapid en Seat Toledo. De auto is 4,5 meter lang en heeft tegenwoordig een atmosferische 1,5-liter benzinemotor. De prijs begint bij 67.800 RMB ofwel € 8.114, wat het gebrek aan uitstraling een beetje compenseert.
Een goede kleur doet ook wonderen.
photo.yiche.com
VA7
Nieuw voor 2025 is de Jetta VA7. Zo heel nieuw is de VA7 echter helemaal niet, het is namelijk een rebadge van de Volkswagen Sagitar, ofwel de Noord-Amerikaanse Jetta voorzien van een iets langere wielbasis en hoogwaardiger onderstel. Volkswagen presenteerde recent nog de nieuwe Sagitar L, de opvolger van de Sagitar. De Jetta VA7 is dus vooral opgewarmde hap. De motor is ook een oude vertrouwde: de 1.4 TSI met 7-traps DSG en 150 pk vermogen. De VA7 is 4,77 meter lang en heeft een wielbasis van 2731 mm. De vanafprijs is 97.777 RMB ofwel € 11.702 en dat is minder dan een Sagitar moest kosten.
VS5
De VS5 is dus afgeleid van de Seat Ateca en is 4,42 meter lang en heeft een wielbasis van 2,63 meter. De motorisering is altijd dezelfde 1.4 TSI met DSG. De vanafprijs bedraagt 87.900 RMB ofwel € 10.519 euro. Sinds 2019 is de auto twee keer opgefrist.
VS7
De VS7 is een tot 4624 mm opgerekte VS5 met zeven zitplaatsen. Ook de wielbasis is 10 cm langer (2,73 meter). De motor is gelijk aan de VA7 en VS5. De vanafprijs is 107.900 RMB (€ 12.913).
VS8
Met de VS8 pompt Volkswagen weer wat leven in het merk Jetta. Het is het nieuwe topmodel van het merk, al is de auto qua maatvoering vrijwel gelijk aan de VS7. De auto is 4629 mm lang; de wielbasis is met 2685 mm juist 45 mm kleiner dan de VS7. Ook hier zien we dezelfde 1.4 TSI met 7-traps DSG weer terug. Van opzij doet de auto wat denken aan de Skoda Kodiaq, maar die is een stuk groter. Mocht er nog een nieuwe Skoda Karoq verschijnen, dan zou die best het een en ander met deze Jetta VS8 gemeen kunnen hebben.
Op de Chengdu Motor Show:
Foto's van alle modellen:
photo.yiche.com
Het merk begon in 2019 met een opgefriste versie van de Volkswagen Jetta (de Jetta VA3). Die moet je niet verwarren met de Jetta in de rest van de wereld, de Chinese Jetta was net als de laatste Santana afgeleid van de Skoda Rapid en Seat Toledo. De tweede Jetta was er ook gelijk bij: de VS5, die is afgeleid van de Seat Ateca. De derde Jetta verscheen in het jaar erop; de VS7. Dit is gewoon een lange versie van de VS5. Nieuw voor 2025 is de VA7, een iets gewijzigde (uitgaande generatie) Sagitar ofwel de échte Jetta. Het grote nieuws en de aanleiding voor dit topic is de komst van de VS8, het eerste écht nieuwe model voor het merk.
VA3
De VA3 is een B-segment sedan en staat op dezelfde basis als de Skoda Rapid en Seat Toledo. De auto is 4,5 meter lang en heeft tegenwoordig een atmosferische 1,5-liter benzinemotor. De prijs begint bij 67.800 RMB ofwel € 8.114, wat het gebrek aan uitstraling een beetje compenseert.
Een goede kleur doet ook wonderen.
捷达捷达VA3图片-捷达汽车图片大全-易车
æè½¦æ±½è½¦å¾åº:æ·è¾¾æ·è¾¾VA3å¾ç-æ·è¾¾æ±½è½¦å¾ç大å¨,æ¾æ·è¾¾VA3å¾ç,æ·è¾¾æ±½è½¦å¾ç大å¨ä¸æè½¦ã
VA7
Nieuw voor 2025 is de Jetta VA7. Zo heel nieuw is de VA7 echter helemaal niet, het is namelijk een rebadge van de Volkswagen Sagitar, ofwel de Noord-Amerikaanse Jetta voorzien van een iets langere wielbasis en hoogwaardiger onderstel. Volkswagen presenteerde recent nog de nieuwe Sagitar L, de opvolger van de Sagitar. De Jetta VA7 is dus vooral opgewarmde hap. De motor is ook een oude vertrouwde: de 1.4 TSI met 7-traps DSG en 150 pk vermogen. De VA7 is 4,77 meter lang en heeft een wielbasis van 2731 mm. De vanafprijs is 97.777 RMB ofwel € 11.702 en dat is minder dan een Sagitar moest kosten.
VS5
De VS5 is dus afgeleid van de Seat Ateca en is 4,42 meter lang en heeft een wielbasis van 2,63 meter. De motorisering is altijd dezelfde 1.4 TSI met DSG. De vanafprijs bedraagt 87.900 RMB ofwel € 10.519 euro. Sinds 2019 is de auto twee keer opgefrist.
VS7
De VS7 is een tot 4624 mm opgerekte VS5 met zeven zitplaatsen. Ook de wielbasis is 10 cm langer (2,73 meter). De motor is gelijk aan de VA7 en VS5. De vanafprijs is 107.900 RMB (€ 12.913).
VS8
Met de VS8 pompt Volkswagen weer wat leven in het merk Jetta. Het is het nieuwe topmodel van het merk, al is de auto qua maatvoering vrijwel gelijk aan de VS7. De auto is 4629 mm lang; de wielbasis is met 2685 mm juist 45 mm kleiner dan de VS7. Ook hier zien we dezelfde 1.4 TSI met 7-traps DSG weer terug. Van opzij doet de auto wat denken aan de Skoda Kodiaq, maar die is een stuk groter. Mocht er nog een nieuwe Skoda Karoq verschijnen, dan zou die best het een en ander met deze Jetta VS8 gemeen kunnen hebben.
Op de Chengdu Motor Show:
Foto's van alle modellen:
【捷达图片-捷达汽车图片_捷达汽车图片大全】-易车
æ·è¾¾å¾ç:æè½¦æä¾ä¸ä¸æ·è¾¾æ±½è½¦å¾ç大å¨;æ°è½æºçå¤è§ãå饰ãåé¨ç©ºé´ãè¡é©¶ãåæå¾ãå¾è¯´ãæ´»å¨çæ·è¾¾æ±½è½¦å¾çã