jaguar s type stuurt niet terug

Guest
Beste mensen, ik heb een jaguar s type 4.0 aangeschaft vandaag, leuke auto alleen het stuur die draait na een bocht niet terug.. dus hij blijft in dezelfde positie ongeacht of ik gas geef of rem of wat dan ook.. stuurbekrachtingsolie is op peil ik kan zelf niet vinden wat het is maar ik heb wel gezien dat beide voorbanden aan de buitenkant zijn versleten.

Weet iemand wat ik hier aan kan doen / de oorzaak ervan

Leuke auto(y)

Zal de Jag eerst maar eens laten uitlijnen, hopen dat het dan over is want dat de goedkoopste oplossing.

Wel jammer dat je gelijk al een probleem hebt .

Natuurlijk vervelend, maar was daar bij de proefrit niks van te merken? Anders proberen om het op te lossen met de verkoper.

Uit laten lijnen en een setje nieuwe banden er op aan de voorkant.
Door een verkeerde uitlijning kan het zo zijn dat je stuur niet teruggaat naar de nulpositie en je banden gaan er ook verkeerd van slijten.
Tevens kan dit voor zoekerig weggedrag zorgen bij rechtuit rijden.

Oke dankjulliewel ik ga hem morgen maar laten uitlijnen dan! Ja het is een geweldige auto en mede de lpg installatie ook nog is heerlijk goedkoop een v8 rijden.

Klopt het is jammer maar goed als je een tweedehands auto koopt dan horen dit soort dingen er eenmaal bij!

Ben net terug van uitlijnen, ook nieuwe banden eronder gezet maar hij stuurt helaas nog steeds niet terug?

Garage kon een twee drie ook niks vinden, iemand miss een idee?

Probeer eens ergens een proefrit te maken met een Jaguar. Best kans dat die ook niet terug stuurt.

Ik kan me nog herinneren van de xk8 waar ik vroeger nog wel eens in reed dat het stuur ook niet vanzelf terug naar het midden ging. Misschien hoort het inderdaad wel zo...

Ik kan u allen melden dat het hoogstwaarschijnlijk zo hoort. De wielgeometrie van Engelse auto's wordt meestal perfect gekozen.

In dien verstande dat de naloophoek en dergelijke zo zijn gekozen dat de auto heel comfortabel de bocht door kan zonder dat de wielen tegensturen. Maar daardoor stuurt de auto ook niet automatisch terug.
Ik zou zelfs zover durven te gaan dat de auto zal gaan tegensturen als die per direct weer moet worden uitgelijnd.

Nog een dingetje! De banden staan op de wachtlijst neem ik aan?

Voor de rest veel plezier met deze auto!

U allen: het stuur hoort gewoon terug naar de middenstand te komen. Als dat niet het geval is, is er waarschijnlijk iets aan de hand met het stuurhuis, en dat zal geen goedkope reparatie worden.

Nissan GT-R zei:
Ik kan u allen melden dat het hoogstwaarschijnlijk zo hoort. De wielgeometrie van Engelse auto's wordt meestal perfect gekozen.

In dien verstande dat de naloophoek en dergelijke zo zijn gekozen dat de auto heel comfortabel de bocht door kan zonder dat de wielen tegensturen. Maar daardoor stuurt de auto ook niet automatisch terug.
Ik zou zelfs zover durven te gaan dat de auto zal gaan tegensturen als die per direct weer moet worden uitgelijnd.

Nog een dingetje! De banden staan op de wachtlijst neem ik aan?

Voor de rest veel plezier met deze auto!
Ik heb ereens opgelet en het lijkt er inderdaad op dat mijn engelse auto niet geheel automatisch terug gaat.

Terug
Bovenaan