Jaguar I Pace als occasion?

Caranalyse

Startmotor
Oke oke, dit is vast niet het meest strakke plan maar wel een leuk gedachtenxperiment.
Voor circa €25.000 kan je een Jaguar I Pace van de eerste generatie (2018) aanschaffen. Dat is relatief niet veel geld voor zo'n grote auto met zoveel luxe. Daar staan wel wat nadelen tegenover:
- beperkte actieradius van 380km op 90 kWh
- accucapaciteit kwalitatief minder (terugroepactie HV440)
- wegenbelasting zal over een paar jaar niet mals zijn (2100 kg)
- laden gaat 1 fase (max 7.4 kw), snelladen slechts met 100kw
- Zeer beperkte restwaarde (if any)

Zou je dit aandurven? Ben benieuwd!

Het is niet zozeer of je het aandurft of niet maar of je er blij van wordt. De casus omtrent aandurven gaat eerder op voor bijv een Fisker Ocean. Zou je dat aandurven?

Als je met de acieradius kunt leven en het beperkte laden (dus niet veel lange afstanden rijden) en je wil graag een grote luxe auto dan is dat helemaal geen gek idee.

Ja het zal fors afschrijven, reken op 4000 per jaar, dan nog beetje onderhoud , verzekering (zal vast niet goedkoop zijn), en belasting . Goedkoop word het niet. Maar je hebt wel een prettig rijdende EV die er prima uit ziet, dat mag dan best wat kosten toch? Zo yolo is het allemaal niet als je met de nadelen van die specifieke auto kunt leven.

Je moet zoiets niet doen om lekker goedkoop te rijden.

Denk dat het minder duur is dan een F pace rijden. Dat is het juiste vergelijk ook denk ik..

Ik heb sinds december een e-tron. Een redelijk vergelijkbaar scenario.
Ik kan thuis (11kW) laden, en kan dus elke morgen vertekken met een volle accu.
Voor dagelijks gebruik is de range voor mij geen issue.
Als je niet te vaak aan de snellader hoeft lijkt me die wachttijd ook wel te overzien.
Het ligt dus vooral aan jouw gebruik. Als je denkt dat dat past, waarom niet?
Mijn e-tron gaat uiteindelijk het zelfde in MRB kosten als mijn Touran op diesel kostte, het blijft een serieus bedrag, maar als het goed is verdien je dat deels terug in onderhoud en 'brandstof' kosten.

Ik zou het ook wel aandurven. Ja het is allemaal wat duurder in de vaste lasten. En ja het is allemaal niet zo goed als een nieuwe van 60k die je nu koopt. Maar wat een auto koop je voor ± 25k. Hetzelfde geldt eigenlijk voor de E-tron. Ontzettend veel auto voor je geld. En dat voor hetzelfde (of maar net iets meer) geld als een gebruikte Tesla Model 3 (rationeel misschien de betere auto, maar die is wel veel minder exclusief). Ik heb het ook weleens overwogen. Tot nu toe niet gedaan. Ben uiteindelijk toch te rationeel. En maak gewoon echt te weinig kilometers op dit moment.

Terug
Bovenaan