Jaguar 'Type 00'

Matt 5069850

Asfaltkampioen
il-prototipo-camuffato-della-nuova-jaguar-elettrica-2024.jpg

• Jaguar has released images of the first of three super-luxurious EVs it will launch before 2030.
  • We’ll see a concept on December 2 before the production car is revealed next year.
  • Reports suggest the $130k luxury electric sedan has no back window, like the Polestar 4.

Now we are cooking with induction…! Klinkt toch iets minder lekker dan with gas… maar ziet er veel belovend uit! Jammer van het missen van een achteruit, waarom doen ze dit?

Laatst bewerkt:
??? Heb je de tekst wel gelezen???
  • Reports suggest the $130k luxury electric sedan has no back window, like the Polestar 4.
Overheen gelezen inderdaad, excuus.

Maar over het waarom; in het geval van de Polestar 4 is het om achterin meer hoofdruimte te creëren. Lijkt me hier ook wel eens de oorzaak kunnen zijn. Lijkt me geen probleem verder, zullen vast en zeker camera's zijn die het oplossen.

Camera’s zijn de oplossing niet, omdat je heel slecht diepte kunt inschatten. Idem voor zijspiegels als camera’s, ook verre van de uitvinding van de eeuw. Als hoofdruimte achterin een probleem is in deze ca 5 meter lange auto dan ligt het probleem eerder in het design.

Ik hoop dat het lukt voor Jaguar, maar ik vrees voor de verkoopsaantallen, zeker gezien de prijs van rond de 130k.
Gaan ze hiermee hun investeringen kunnen terugverdienen of gaat Landrover hetzelfde platform gebruiken?

Jaguar Starts Over With New Branding, Electric Dreams, And A Big Question Mark

Jaguar-New-Brand-Identity-8.webp

Jaguar-New-Brand-Identity-3.webp

Jaguar-New-Brand-Identity-14.webp

Jaguar-New-Brand-Identity-13.webp

• Jaguar prepares for the next chapter in its history with a completely overhauled brand identity.
  • The new logo and graphics will be applied on the upcoming Jaguar Design Vision Concept.
  • The company is developing three production EVs, all set to debut before the end of the decade.

Intussen is uitgelekt dat het design team de rebranding campagne ook haatte.

hated-it-too-jan1425-1024x576.webp

In carscoops.com lezen we:

• Jaguar’s controversial rebranding program created waves inside the company as well as out, a report says.
  • A leaked letter reveals Jag’s internal design team was frustrated about a decision to outsource the branding work.
  • The report claims the designers complained to creative boss Gerry McGovern that they felt undermined.

Camera’s zijn de oplossing niet, omdat je heel slecht diepte kunt inschatten. Idem voor zijspiegels als camera’s, ook verre van de uitvinding van de eeuw. Als hoofdruimte achterin een probleem is in deze ca 5 meter lange auto dan ligt het probleem eerder in het design.
Daar moet je gewoon ff aan wennen. Op grotere voertuigen zijn ze fijn hoor cameras

Toch bijzonder, die achterdeur met dat kleine ruitje.
Ben toch wel benieuwd wat dit gaat worden.

Beetje Saab 95, Chrysler 300 en een Tonka truck gecombineerd.
Zijn er nog mensen die zich jaguar kunnen herrineren ? Die modelletjes van de afgelopen 15 jaar waren ook niks, behalve de ftype

Opbergruimte voor je golfset
Ja zoiets dacht ik ook maar da's heel onpraktisch. Moet je hem over hele hoge, brede rand tillen. Of laten ze de oorspronkelijke Jaquar aandrijf lay-out in tact en leggen ze een grote elektromotor voor die met een cardan de achterwielen aandrijft?

Terug
Bovenaan