Isolano's Giulia, Crafter & Transporter T5 (nieuw)

De nieuwe panelen zitten er in, ook de bindrail gemonteerd.
Momenteel ben ik bezig met een maatwerk inrichting tegen de linker zijwand.
Vloerbekleding moet ook nog.

20250307-181835310-i-OS.avif

Trouwens ondertussen ook nog een raam in de schuifdeur van de camper gezet, deze zomer wat meer licht en verkoeling in ons huisje op wielen.
Het is de bedoeling om na het keuren de resterende 3 vakken in de glaslook panelen te zetten
20250224-072042827-i-OS.avif

Enkele maanden geen updates hier gedaan, ondertussen is er best wel weer veel gebeurd, dus maar even bijwerken.

De Giulia is gelukkig oersaai, niet in rijden, lijnenspel e.d. maar in degelijkheid dan.
Wat steekt deze auto lekker degelijk in elkaar.
Blijft elke kilometer een genot om te mogen rijden.

De BMW Cabrio is verkocht aan een liefhebber, deze blijft lekker in de buurt. Leuk om hem regelmatig weer te zien.

De Caddy stond een poosje te koop maar blijft nu lekker in de familie, net weer voorzien van nieuwe APK.

De Crafter is in Juni voor de camperkeuring bij het RDW geweest met positieve uitslag, dus rest-BPM aftikken bij de vrienden van de belasting en hoppa inmiddels een ander kenteken.
Binnenkort moet er nog een taxatie worden uitgevoerd voor de verzekering.
Voorlopig zijn we net terug van een uitermate leuke vakantie met onze buscamper door Luxemburg en de Duitse Eifel, nu is hij weer naar België met mijn dochter en schoonzoon.
Eerste week September gaan wij er nog weer mee weg. Dus die krijgt voorlopig geen kans op spinnenwebben.

Dan rest nog het trieste verhaal van onze Transplofter, deze had natuurlijk al een wat valse start met best wat werk.
Dan nog eens dat er duidelijk geen klik mee was heb ik besloten de verkering maar uit te maken, het ding een schop onder zijn achterste te geven alle energie en materiaal ten spijt en gekozen voor een nieuwe vlam.
Zo wens je het niet maar toch is het soms beter gelijk maar door te pakken dan door emmeren.

Vandaag wel mijn 'nieuwe werkbusje' mogen ophalen das wel weer erg leuk altijd.

Tja, soms is het even slikken en door; over een tijdje ben je het verlies aan geld dan weer vergeten ;)

Wat is de nieuwe aanwinst?

Leuk! Toevallig ben ik naar een W447 aan het kijken, ook automaat. Valt me wel op dat eentje met handbak veel goedkoper is maar automaat is echt een pré in ons geval.

Even een dingetje bij de W447, de 2 lichtst gemotoriseerde uitvoeringen (109 en 111 CDI) zijn voorwielaangedreven en voorzien van Renault Traffic techniek en motor, ook geen automaat leverbaar.
Vanaf de 114CDI worden de eigen MB motoren gebruikt, hebben ze achterwielaandrijving en evt. leverbaar met automaat.
Volgens mij is sinds vorig jaar weer alles MB motoren en RWD. maar dat weet ik niet 100% zeker.

Volgens mij is sinds vorig jaar weer alles MB motoren en RWD. maar dat weet ik niet 100% zeker.
Wat ik online terug kan vinden is dat de 109, 110, 111 en 114 cdi (en de 114 ook in RWD/AWD) de Renault-Nissan R9M of R9N gebruiken. Daar is weinig mis mee trouwens. Prima motoren.

Gewoon een degelijke 116CDI met automaat en goede kilometers.
Vooral een automaat is erg prettig. Zie je toch niet zoveel in busjes, terwijl juist busjes er veel fijner door rijden. Hopelijk gaat deze langer mee dan het vorige busje.

@ PauseBreak , mooie aanvulling.

De automaat is erg fijn inderdaad, hoewel merkbaar is dat op dit vlak ook de ontwikkeling niet stilstaat.

Even een dingetje bij de W447, de 2 lichtst gemotoriseerde uitvoeringen (109 en 111 CDI) zijn voorwielaangedreven en voorzien van Renault Traffic techniek en motor, ook geen automaat leverbaar.
Vanaf de 114CDI worden de eigen MB motoren gebruikt, hebben ze achterwielaandrijving en evt. leverbaar met automaat.
Dankjewel. Aangezien het de bedoeling is dat deze zal worden omgebouwd tot rolstoelbus is voorwaarde dat deze minimaal van 2021 is. Het zou dan ook minimaal een 116 worden, maar gezien het bouwjaar icm automaat zijn ze dan nog best prijzig. Omdat we nu toch al een tijdje Peugeot rijden en dit goed bevalt zijn we uitgeweken naar de Peugeot Expert. Iets kleiner, maar voor het doel wat we ermee willen bereiken ruim genoeg. Daarnaast kunnen we voor dat geld dan een 2023 model van de Peugeot Expert krijgen. Stuk jonger in vergelijking met de Vito. Maar goed, er is nog niks gekocht dus we blijven nog even kijken naar een geschikt exemplaar.

De zaterdag even goed besteed met het bekleden van de tussenwand, beide zijde zijn nu bekleed met 3 mm vilt.
staat erg mooi en luxe, maar belangrijker is de enorme isolatie van geluid, wat is hij een stuk stiller geworden.
Gelijk een doorlaadmogelijkheid onder de tussenwand gemaakt voor lang stafmateriaal.
Komende week worden de multiplex wanden voor de laadruimte geleverd.

20250823-115620928-i-OS.jpg

20250823-115655701-i-OS.jpg

Terug
Bovenaan