Het klopt, Frits heeft gelijk, ik kon mijn aanvankelijke bericht niet verwijderen. Vandaar dat het is aangepast op een aantal punten.
Ik heb altijd sedans gereden, wegens persoonlijke voorkeur. Maar ik heb daar ook vrij veel kosten aan gehad en zeker de laatste tijd (werk op 15min.) gebruik ik hem voornamelijk voor woon-/werkverkeer, boodschappen en in het algemeen ben ik niet iemand die op vakantie naar Spanje of Italië met de auto gaat (eerder vliegtuig, dan huurauto). Ik overwoog eerst: neem ik een echt oudere auto (2000-2010) met een lage km-stand, bepaalde merken die algemeen betrouwbaar zijn en vooral goed onderhouden? Bij rondkijken moet ik zeggen dat in mijn omgeving /straal die ik bereid ben ervoor af te leggen hem bij de garage te kopen (wel vereiste) het aanbod erg opvalt: of het zijn oude auto's met hoge km-stand of beschadigingen óf het zijn (bij de dealer) vette bolides met een vette prijs (vaak nieuwe elektrisch, allerlei toeters en bellen, maatstaven van de familie of zakenman anno 2023). Ik dacht dat kleiner daarom ook kon, een stadsauto en de vakgarage waar ik normaal ga (die slechts occasions >€15.000,- verkoopt van max. 5 jaar oud) adviseert altijd goed en in mijn geval om te kijken naar voornamelijk Japanners. En op die manier kwam de Colt ter sprake.
Mijn eerste indruk was in elk geval niet zeer enthousiast, totdat ik deze als proef een aantal dagen kon gebruiken. Toevallig lag er net sneeuw, maar ik weet natuurlijk niet hoe hij in hartje zomer zit -of ik me dan misschien ga ergeren aan kleinere ruimte-. Hij schijnt zuinig te zijn qua brandstofverbruik, onderhoudskosten, verzekering en wegenbelasting. Vandaar dat ik serieus overweeg hem aan te schaffen, maar dan moet ik denk ik niet te lang treuzelen -voor hij weg is.