Is Mitsubishi Colt kwalitatief goede auto?

Mr Bart

Startmotor
Zijn er mensen die ervaring hebben met de (kwaliteit van) Mitsubishi Colt met een kilometerstand tot max. 180.000? Ik zoek een betrouwbare en zuinige auto en een kennis adviseerde deze, maar ik zie dat deze niet meer worden gemaakt -dus waarschijnlijk oud(er) zijn?

Laatst bewerkt:
Maar je hebt hem dus al u geruild en komt daarna om ervaring vragen of heb je al onderzoek gedaan?

Frits, ik adviseer :
1-goed lezen
2- met enige zorg formuleren.
In een halve zin 2 scheve schaatsen rijden is niet goed.

Zijn er mensen die ervaring hebben met de (kwaliteit van) Mitsubishi Colt met een kilometerstand tot max. 180.000? Ik zoek een betrouwbare en zuinige auto en een kennis adviseerde deze, maar ik zie dat deze niet meer worden gemaakt -dus waarschijnlijk oud(er) zijn?
Ja, auto's die niet meer gemaakt worden zijn over het algemeen ouder ja...

Wat wil je zelf? Een kennis raadt het aan, en dat is blijkbaar genoeg om tot potentiële aanschaf over te gaan? Een paar meningen op een forum vragen is leuk, maar ook dat is niet objectief en komt ook nog eens van mensen die jou niet kennen. Wat wil/denk je zèlf?

De Mitsubishi Colt was een een goede en betrouwbare auto.
Gezien het formaat heb je ook best veel ruimte in de auto.
Het is een auto die niet duur is om te rijden.

Een vriend van mij heeft er jaren lang een gehad, de auto heeft hij weg gedaan vanwege het hoge olieverbruik.

De jongste exemplaren zijn inmiddels al 11 jaar oud,
veel exemplaren zijn al 15 jaar of ouder.
Dat betekent dat hoe er mee om is gegaan, en of de auto goed onderhouden is voor een groot deel bepaalt hoe betrouwbaar de auto nog is. Onderzoek ze dus heel goed, of laat een aankoopkeuring doen.

Het klopt, Frits heeft gelijk, ik kon mijn aanvankelijke bericht niet verwijderen. Vandaar dat het is aangepast op een aantal punten.
Ik heb altijd sedans gereden, wegens persoonlijke voorkeur. Maar ik heb daar ook vrij veel kosten aan gehad en zeker de laatste tijd (werk op 15min.) gebruik ik hem voornamelijk voor woon-/werkverkeer, boodschappen en in het algemeen ben ik niet iemand die op vakantie naar Spanje of Italië met de auto gaat (eerder vliegtuig, dan huurauto). Ik overwoog eerst: neem ik een echt oudere auto (2000-2010) met een lage km-stand, bepaalde merken die algemeen betrouwbaar zijn en vooral goed onderhouden? Bij rondkijken moet ik zeggen dat in mijn omgeving /straal die ik bereid ben ervoor af te leggen hem bij de garage te kopen (wel vereiste) het aanbod erg opvalt: of het zijn oude auto's met hoge km-stand of beschadigingen óf het zijn (bij de dealer) vette bolides met een vette prijs (vaak nieuwe elektrisch, allerlei toeters en bellen, maatstaven van de familie of zakenman anno 2023). Ik dacht dat kleiner daarom ook kon, een stadsauto en de vakgarage waar ik normaal ga (die slechts occasions >€15.000,- verkoopt van max. 5 jaar oud) adviseert altijd goed en in mijn geval om te kijken naar voornamelijk Japanners. En op die manier kwam de Colt ter sprake.
Mijn eerste indruk was in elk geval niet zeer enthousiast, totdat ik deze als proef een aantal dagen kon gebruiken. Toevallig lag er net sneeuw, maar ik weet natuurlijk niet hoe hij in hartje zomer zit -of ik me dan misschien ga ergeren aan kleinere ruimte-. Hij schijnt zuinig te zijn qua brandstofverbruik, onderhoudskosten, verzekering en wegenbelasting. Vandaar dat ik serieus overweeg hem aan te schaffen, maar dan moet ik denk ik niet te lang treuzelen -voor hij weg is.

Ja de Colt is een betrouwbare auto, maar houdt er wel rekening mee dat je ondertussen een auto koopt dit minstens 10 jaar oud is en vaak nog ouder. Ook bij betrouwbare merken krijg je bij auto's op leeftijd problemen, plastic onderdelen worden hard en gaan stuk, rubbers drogen uit. Dus wel iets om rekening mee te houden.

Mijn eerste indruk was in elk geval niet zeer enthousiast, totdat ik deze als proef een aantal dagen kon gebruiken. Toevallig lag er net sneeuw, maar ik weet natuurlijk niet hoe hij in hartje zomer zit -of ik me dan misschien ga ergeren aan kleinere ruimte-. Hij schijnt zuinig te zijn qua brandstofverbruik, onderhoudskosten, verzekering en wegenbelasting. Vandaar dat ik serieus overweeg hem aan te schaffen, maar dan moet ik denk ik niet te lang treuzelen -voor hij weg is.

Mijn schoonvader heeft er 1 en ik rij er af en toe wel eens mee. De 1.3 heeft hij. Positieve is dat het gewoon een 4 cilinder is, cruise control en hij is gewoon betrouwbaar. Ik zou mij daar allemaal geen zorgen om maken. Maar de stoelen zitten slecht, hij is heel luidruchtig wat deels aan zijn banden ligt maar ook aan de matige isolatie. hij is wat loom en het stuurt echt vreselijk wollig, veel plastic van binnen en de afwerking is een beetje jaren 90. Als je daarna in een clio, polo, corsa of fiesta komt van de zelfde bouwjaren ga je naar een compleet andere spectrum. Die zijn om die redenen ook prijziger.

Het is dus net wat je zelf belangrijk vind, rij je weinig kilometers en moet het een betrouwbaar gebakje van A naar B zijn en verder niet kun je er een prima koop aan hebben.

Een spectrum of verloop (meervoud: spectra of (Vlaams) spectrums) is een reeks van opeenvolgende kleuren, geluiden of andere verschijnselen. Het begrip spectrum wordt vaak gebruikt in de natuurkunde en de astronomie.

Een spectrum of verloop (meervoud: spectra of (Vlaams) spectrums) is een reeks van opeenvolgende kleuren, geluiden of andere verschijnselen. Het begrip spectrum wordt vaak gebruikt in de natuurkunde en de astronomie.
Als je nog iets verder op Wikipedia kijkt;

Soms ook bedoeld als het geheel van een aantal keuzes.

Terug
Bovenaan