Instapverlichting inbouwen in een Mercedes gla W156 2016

richie yeah

Net ingestapt
Goededag

Voor mijn Vader ben ik bezig met het uitzoeken hoe de interieur verlichting werkt bij een Mercedes Gla.
En dan voornamelijk hoe de auto registreert dat er een portier open staat.
Als ik namelijk die schakelaar gevonden heb kan ik daarvandaan de instapverlichting aftakken.
Dit zal een stukje makkelijker zijn dan stroom van de interieur verlichting in het hemeltje aftakken.
Ik heb al eens op mijn gemak voor dat portier gezeten en ik kan geen schakelaar in het portier of in de carrosserie ontdekken

Ik hoop dat een van de leden van het forum mij hier meer over kan vertellen
Met Vriendelijke Groet
Richard de Leeuw

Die zit waarschijnlijk in het slot

Maar de binnenverlichting / instapverlichting is niet direct gekoppeld aan de deur zoals vroeger waar je het even vanaf kan takken.

Ik heb een C klasse met af fabriek die instapverlichting. zodra ik de auto ontgrendel gaat de binnenverlichting, verlichting in de spiegels , verlichting onder de deur en waarschijnlijk ook de instapverlichting in de dorpel al branden terwijl de portieren nog gesloten zijn.

Maar kijk eens op youtube, staat vast wel een 'how to' op. Ik zal wel oppassen met die chinese meuk

Even aftakken deden we in de jaren 80 :)
Goede kans dat de auto nu een storing gaat geven, de weerstand is namelijk hoger dan is opgeslagen in de computer.

Even aftakken is bij moderne auto's uit den boze, zelfs de beunhaas zou daar niet meer aan moeten beginnen.
Alles wordt door regeleenheden aangestuurd en je kunt er de meest vreemde storingen mee krijgen.

Goede dag

Ik weet dat het niet slim is om een last aan een sensor draad te hangen maar ik kan wel een relais gebruiken om vervolgens een stroom te schakelen

zoals ik zei; kijk eens op youtube. Zoek met een engelstalige zoekterm, gegarandeerd dat je iets tegen komt.

maar zoals gezegd; kijk uit met wat je doet. even relais plaatsen, even draadjes aftakken, etc. Kijk goed uit met wat je doet en blijf weg bij die chineze meuk.

Het kan prima, maar het is wel goed opletten waar je mee bezig bent

Terug
Bovenaan