MichielT
Net ingestapt
Ik heb onlangs een APK en grote beurt laten uitvoeren bij mijn officiële Hyundai garage waar wij ook onze tweedehands auto hebben gekocht. Vooraf aangegeven dat er een piep zat bij een van de wielen en of ze daar naar konden kijken. Toen ik de auto ophaalde gaven ze aan dat ze niks hadden kunnen vinden, maar achteraf bleek er wel zeker wat aan de hand toen ik 3 weken later ben terug gegaan na onze vakantie. Bleek dat het remblokplaatje rechtsachter scheef was gemonteerd tijdens onderhoud van de vorige eigenaren. Hierdoor is het remblok scheef gaan slijten en bleek het metalen waarschuwingsplaatje aan de dunne kant al contact te maken met de remschijf. Bij navraag waarom dit niet tijdens de grote beurt was gevonden werd me verteld dat de remblokken altijd visueel worden geïnspecteerd aan de zichtbare kant die in dit geval nog helemaal goed leek omdat het plaatje scheef was gesleten. Het leek mij raar dat de remblokken niet beter worden geïnspecteerd tijdens een grote beurt, bijvoorbeeld eraf worden gehaald maar goed ik ben geen auto monteur dus heb het daarbij gelaten op dat moment. Toch ben ik benieuwd is dit normaal bij een grote beurt dat de remblokken zo oppervlakkig worden gecontroleerd?