inhouden stotteren bij optrekken in 1/2/3 versnelling Micra K12 1.6

tonkle

Net ingestapt
Onze Nissan Micra 1.6 K12 BWJ 2007 KM.ST. 96000 op LPG ,

Heeft het volgende probleem. bij het optrekken en gas geven in de eerste en tweede en derde versnelling houdt de motor in ( stottert ) zodra die in zijn 4 of 5 versnelling staat geen problemen. je kan gewoon gas geven en dan trekt die zonder en horten en stoten door .

Na vervanging van de Krukassensor nog 1 maal de melding gehad.
Staps bewijs de onderstaande onderdelen vervangen.
1 = Krukas sensor foutcode P0335 2x melding dashoard
2 = Nokkenas sensor
3 = Bougies
4 = Bobine's ( ANWB heeft de auto uitgelezen, gaf aan : onregelmatige ontsteking)

Tijdens in inhouden en stotteren, krijg ik geen fout meldingen ! meer.
uitlezen door ANWB gaf aan "onregelmatige ontsteking" , toen heb ik bobines vervangen, maar helaas.

als je eenmaal in de 4 of 5de versnelling zit, nik aan de hand vanaf 2000 gewoon optrekken en doorhalen geen probleem.
de bocht door in zijn 2 of 3 drie, begint die te stotteren en inhouden, gauw doorschakelen naar 4 en 5 geen probleem !

Mocht iemand wat weten , verneem ik het graag.

Problemen aanwezig bij zowel lpg als op benzine? Zo ja kan het een probleem zijn met valse lucht.
Mocht het bij lpg wel gebeuren en bij benzine niet (of andersom) is het specifiek een mengselprobleem van dat systeem.

Maar even voor mijn beeld: 17 jaar oude auto mét 96.000 km én LPG?
Ja klopt, is waar helaas. LPG heb ik laten inbouwen in 2021 bij km.st. 67000. KM.ST is NAP. Heeft altijd prima gereden, tot 2 weken geleden hij begon met inhouden.

Laatst bewerkt:
Problemen aanwezig bij zowel lpg als op benzine? Zo ja kan het een probleem zijn met valse lucht.
Mocht het bij lpg wel gebeuren en bij benzine niet (of andersom) is het specifiek een mengselprobleem van dat systeem.
Gebeurt op LPG en Benzine. valse lucht ook al gecheckt, niks kunnen vinden helaas.

Terug
Bovenaan