Inhoud Brandstoftank Skoda Octavia Combi.

A

Anoniem

Guest
Goedemorgen het is hier tevens mijn eerste post, ik hoop dat ik goed zit.

In 2010 heb ik een Peugeot 508 SW gekocht uit 2010. Een 2 liter diesel met 140 pk. Heerlijke wagen en een echte highway cruiser met inmiddels 400 000 km op de teller. Ben van plan om me nu een Skoda Octavia Combi aan te schaffen. Een 2.0 TDI 150 pk. Ik ben nog niet gaan 'carshoppen' maar in de specs lees ik dat die wagens maar een brandstoftank hebben van 45 liter? Wordt er bij die wagens eventueel een grotere brandstoftank als optie aangeboden? M'n 508 heeft momenteel een tank van 72 liter. Met een gemiddeld verbruik van 5,8 liter op 100 kan ik toch aardig wat km'ers rijden met 1 tank diesel. 45 liter lijkt me toch echt weinig.

Welkom hier!

Het klopt en is inderdaad erg onhandig. Je staat regelmatig te tanken met een Octavia. Het is ook niet mogelijk om een grotere tank te bestellen; de keerzijde van een enorme kofferbak zullen we maar zeggen;)
Importeer je ‘m zelf uit het buitenland of woon je in het buitenland aangezien de diesels niet meer in NL bestelbaar zijn?

Ik heb de heb de 2017 uitvoering het was destijds ook geen optie. Kwam vanuit een Passat en die had een enorme tank. Uiteindelijk wen je er wel aan maar erg handig is het niet.

Officieel inderdaad 45 liter. Als het lampje net gaat branden en je tankt de laatste 10 liters langzaam dan kan er ook 45 liter in. Dus dan lijkt het erop dat er ca. 50 liter in de tank kan. Alsnog erg weinig. Ik kwam uit een Megane diesel met 60 liter tank. En nu dus een Octavia benzine met 45 liter tank. Dus dat was in het begin wel even wennen: Veel minder zuinig en kleinere tank.

Het motiveert je wellicht wel om eens wat zuiniger te rijden, dan sta je ook minder vaak bij de pomp: mijn Suzuki Celerio heeft slechts een tankinhoud van 35 liter en toch, is het alweer ruim een maand geleden dat ik het laatste getankt heb en nog steeds heb ik 3 streepje over ( circa 30% ) over :LOL:

Maar prijs je gelukkig: als je een elektrische auto had, dan kwam je in de winter niet eens 150km ver op een volle lading en ben je veel tijd kwijt aan het opladen. Je brandstof auto heb je binnen 5 minuten volgetankt :cool:

PS nooit verder tanken, als het tankpistool afslaat! Dat kan schade opleveren aan het brandstofsysteem ( ik ben niet technische genoeg, om aan te geven wel deel ).

Zunigrijje zei:
Het motiveert je wellicht wel om eens wat zuiniger te rijden, dan sta je ook minder vaak bij de pomp: mijn Suzuki Celerio heeft slechts een tankinhoud van 35 liter en toch, is het alweer ruim een maand geleden dat ik het laatste getankt heb en nog steeds heb ik 3 streepje over ( circa 30% ) over :LOL:

Maar prijs je gelukkig: als je een elektrische auto had, dan kwam je in de winter niet eens 150km ver op een volle lading en ben je veel tijd kwijt aan het opladen. Je brandstof auto heb je binnen 5 minuten volgetankt :cool:
Dat ligt er aan, als je woon-werk verkeer minder is dan 150 km en je kan op je werk opladen, sta je nooit meer te tanken. Kan je dat gewoon doen terwijl je werkt of slaapt, dan kost het ineens minder tijd dan 2x per week bij de pomp staan.

Zunigrijje zei:
PS nooit verder tanken, als het tankpistool afslaat! Dat kan schade opleveren aan het brandstofsysteem ( ik ben niet technische genoeg, om aan te geven wel deel ).
Ik tank altijd verder als het tankpistool afslaat, nog nooit problemen mee gehad. Alleen in de zomer wordt het afgeraden te doen aangezien brandstof dan kouder is dan de buitenlucht, waardoor het uit kan zetten in de tank en dus over kan stromen.

Hallo

Bedankt voor de verwelkoming. Ik woon in België, hier zijn diesels nog altijd te koop. Elektrisch rijden of op gas etc is in dit land geen optie door het uitgestippelde mobiliteitsbeleid van onze idiote politici en er zijn er heel wat.

In België is diesel of benzine nog altijd de beste brandstof om mee te rijden. Ik rijd dagelijks 110 km woon/werk waarvan 95 procent autostrade. Diesel is voor mij nog altijd de aangewezen brandstof.

Een nieuwe dieselwagen koop ik wel niet meer. Maar een stockwagen of jonge 2de hands diesel is zeker nog de moeite. Al vind ik een tank van 45 liter best klein.

Tom 3951965 zei:
Hallo

Bedankt voor de verwelkoming. Ik woon in België, hier zijn diesels nog altijd te koop. Elektrisch rijden of op gas etc is in dit land geen optie door het uitgestippelde mobiliteitsbeleid van onze idiote politici en er zijn er heel wat.

In België is diesel of benzine nog altijd de beste brandstof om mee te rijden. Ik rijd dagelijks 110 km woon/werk waarvan 95 procent autostrade. Diesel is voor mij nog altijd de aangewezen brandstof.

Een nieuwe dieselwagen koop ik wel niet meer. Maar een stockwagen of jonge 2de hands diesel is zeker nog de moeite. Al vind ik een tank van 45 liter best klein.
Als de tank te klein is en je dat een probleem vindt, verder zoeken naar een auto die een grotere tank heeft...Er zijn meer auto's dan alleen een Octavia... Mijn Insignia heeft een tank van 62 liter bijvoorbeeld.

Aan dit soort ‘ongemakken’ merk je dat het een C-segment auto is.
Meeste D-segmenters hebben een grotere tank. Ook logisch want dat zijn vaak de kilometervreters.

Vm zei:
Dan kun je toch gewoon minstens 800km rijden?

Het lampje gaat branden rond de 700 a 750km.
Als je dagen van maakt van 3 a 400km per dag sta je dus om de dag te tanken. Het overkomt mij geregeld.

In perspectief is het allemaal niet zo vreselijk natuurlijk maar een grotere tank geeft net wat meer innerlijke rust en comfort:T

Weet niet of het nu nog steeds zo is, maar: ik had ooit een VAG Tdi . Rechts in de tankopening zat een klein palletje, voor de ontluchting. Door daar een aantal malen met het tankpistool tegenaan te drukken werd er ontlucht, en zo kon er meer diesel in. Mijn tank had officieel 45 liter inhoud doch zo tankte ik tot wel 57 liter, Moest je natuurlijk niet doen als de auto de dag erna volgetankt de hele dag in de brandende zon moest staan, maar als ik wist dat ik een lange rit had dan kon dit mooi; zo kon ik een rit van 1125 km zonder te tanken maken. Lampje gaat normaal gesproken branden als er nog 5 liter in zit.

Terug
Bovenaan