Inbouw track and trace in Jeep Renegade

Tootootje

Net ingestapt
Ik rijd nu noodgedwongen in een Jeep Renegade omdat de Skoda managers de productie van mijn geliefde Yeti de nek hebben omgedraaid. Toch wil ik ook deze Jeep-koets niet kwijtraken aan het dievengilde en heb daarvoor een electronisch apparaatje gekregen en gemonteerd dat bij diefstal de positie van de Jeep verraadt middels GPS tracking.
De grote vraag : hoe installeer ik die electronica en hoe activeer ik het "telefoon"kaartje dat er in zit ?
Wie helpt me uit de droom ? Ik heb geen gebruilsaanwijzing gekregen en ben digibeet.....
Ben erg benieuwd !

^^^ van welke dozenschuiver, die de klant dus hulpeloos achterlaat, heb je dat systeem dan gekregen?

Er zijn inbouwbedrijven die dit soort dingen wel voor je willen regelen.

Daarnaast, dat SIM kaartje zal ook aan alarmcentrale gekoppeld moeten worden, lijkt mij. Of doe je dat zelf via een applicatie op een elektronisch device?

Met een beetje geluk kan je een handleiding van internet downloaden.
Met een beetje meer geluk, als dat boven de digibeet-vaardigheden uitgaat, kan je hier met merk en type noemen en zoekt iemand de handleiding voor je op.

Van wie heb je het doosje gekregen? Verzekeringsmaatschappij?

Er zijn namelijk systemen die jarenlang werken op één batterij. Daar zit geen ledje, draadje of stekker aan. De verzekeraar weet welk serienummer ze jou opsturen en daarmee is het klaar. Dit loopt ook niet via het telefoonnetwerk maar via LoRa.

Dus.. zit er bij jou wel aansluitingen op? Foto?

^^^ en als je na een jaar overstapt naar een andere verzekeraar, kan je het kastje weer terug sturen?

Durashift zei:
^^^ en als je na een jaar overstapt naar een andere verzekeraar, kan je het kastje weer terug sturen?

Geen idee. Ik schat de kosten in grotere aantallen €30-50 per stuk, als je dan al een jaar batterijduur kwijt bent en verzendkosten eraf haalt kan zo'n verzekeraar het lekker laten zitten natuurlijk.

Het curieuze van het verhaal: wij hebben dit gekregen op een anwb bakfietsverzekering! Een tientje per maand dacht ik en er kwam zelfs een monteur langs om het met een tierap vast te zetten.

Bij een Lamborginiverzekering met rijgedragcontrole is er nog wel wat marge, maar hier? Goed prima als de verzekeraar het graag wil.

Er zijn tal van systemen, denk dat je een fotootje moet plaatsen.

Als het om een relatief goedkoop systeem gaat waarbij je alleen de locatie kunt volgen moet je de simkaart eerst activeren in een telefoon en gereed maken. Als alles werkt kun je hem in dat apparaat stoppen. Middels SMS codes naar de tracker toe kun je hem vaak traceren.

Maar die goedkope systemen werken hele onnauwkeurig, ik heb deze een keer gekregen, ook zo'n goedkoop ding

550x676.jpg

je hebt er niets aan omdat hij in een (parkeer)garage vaak al niet goed werkt en niet nauwkeurig is. Tel daar bij op dat de kans dat jou auto gestolen word heel klein is. En al word deze gestolen en stel dat apparaatje werkt enigsinds nauwkeurig en je ziet hem ver weg in duitsland 'koud' staan of al ergens in oost europa, dan denk je toch niet dat de politie er werk van maakt?

Bij onze buren was hun range rover evoque ook gestolen, maar daar zat een duur Klasse 5 systeem in. Niet dat de politie actief actie ondernam maar juist de verzekering heeft deze zelf (of via via) terug gehaald uit zuid duitsland. Politie doet niets, helaas geen capaciteit voor. Gewoon verzekeringswerk.

Gekregen van zoon. Blijkt uit China te komen. (dat apparaatje dus). Het heet www.spionlink.com en er staat een -ICCID- cijfernummer op het pre-paidkaartje. Als je dat invult blijkt dat je op z'n goedkoopst ongev 5 tientjes per jaar moet betalen. Ik zoek wel wat anders. Wie het spul wil hebben kan het krijgen.
Maar wel bedankt voor je hulp. Met groet, Tootootje.

Nee, die fijne Yeti heb ik ingeruild tegen de Jeep Renegade. Yeti wordt (?"#">&!<&!8!) niet meer gebouwd. Jammer, anders had ik er zo weer een aangeschaft.
Wel is diefstal van Yeti eens geprobeerd, maar mislukt wegens betrappen.

Terug
Bovenaan