• Beveel je je auto iedereen aan of kun je niet wachten tot de dag waarop je je volgende auto ophaalt? Of heb je er gewoon niet zoveel op aan te merken en moet iedereen dat ook weten? Doe nu mee aan het Auto Tevredenheidsonderzoek en laat weten wat je van je auto vindt.

Ik zoek een betrouwbare sportieve 3deurs €5-7k

Toro Media

Net ingestapt
Hoi.

Ben heel de dag een beetje aan het kijken en had een paar auto's op het oog maar na onderzoek bleken het type motoren te zijn die kans op veel problemen hebben.

Daarom vraag ik het maar hier aangezien er hier auto fanaten zijn en ik niet echt up to date ben, laatste keer dat ik een auto had was 15 jaar geleden.

Budget is €5000-€7000, ik kan veel hoger gaan maar na een beetje denken wil ik het toch rond deze prijs houden aangezien ik aan het einde van het jaar ga reizen en zo meer over hou 😁

Dus een 3 deurs, die lekker op en doortrekt maar wat vooral belangrijk is dat het blok betrouwbaar is gebleken en als het even kan niet te zwaar.

Heb momenteel een Swift Sport 1.6 op het oog voor €6500 die mocht ik er voor gaan naar 6k probeer te krijgen maar hoor graag jullie suggesties.

Bedankt

Wat ik zelf een hele leuke 3 deurs Coupe vind, is de Megane Coupe.
Megane Coupe
399602.jpg

Maar ook een Alfa Romeo Mito valt daaronder.
Mito
alfa-romeo-mito-1-4-turbo-136pk-distinctive-climate-pdc-16-bluetooth.jpg

Epica zei:
Megane Coupe
399602.jpg

Mito

Zelf zat ik aan de zelfde modellen te denken. De Renault Mégane Coupe vind ik ook een erg leuke auto. Naast de Alfa Mito zou je ook naar de Fiat Grande Punto/ Punto Evo kunnen kijken. Alleen de Mégane is een echte coupe.

ak2 zei:
Epica zei:
Megane Coupe
399602.jpg

Mito

Zelf zat ik aan de zelfde modellen te denken. De Renault Mégane Coupe vind ik ook een erg leuke auto. Naast de Alfa Mito zou je ook naar de Fiat Grande Punto/ Punto Evo kunnen kijken. Alleen de Mégane is een echte coupe.
Ik ben een hele gave Punto Grande Abarth tegen gekomen, zijn die betrouwbaar? Ziet er top uit maar enige issue die ik heb dat met 134k km er voor hem al 3 eigenaren zijn geweest en hij deze zelf heeft geïmporteerd uit Duitsland.

Als dit sportief genoeg is zal dit wel aan je wensen voldoen, een stuk zuiniger dan een Swift 1.6. Natuurlijk niet de snelheid en sportiviteit maar zeker niet langzaam.
https://www.autotrack.nl/tweedehands/mitsubishi/colt/48118437
0-f0bad6af-8839-48cd-8b44-6bdfb9e2c184.jpg

Wat is sportief?

Sportief in rijden en zo? Dan ga je snel richting een Mazda of Ford of misschien wel een 1-serie
Sportief qua looks? Dat is heel persoonlijk, er zijn zelfs mensen die een golf er sportief uit vinden zien
Sportief qua vermogen? zo ja; waar ligt bij jou de ondergrens qua vermogen?

Met andere woorden; als je om sportieve auto's vraagt krijg je hier een heel scala aan verschillende 'sportieve' auto's.

Als je het mij persoonlijk vraagt zijn auto's zoals Epica voorstelt prima opties; betrouwbaar, ziet er leuk uit en relatief betaalbaar

Nog betaalbaarder qua beslasting / verzekering en een behoorlijk rap gooi en smijt karretje is de Twingo RS.

ZOIETS

14602768_8.jpg

stuurt lekker met sportonderstel, 130PK maakt het serieus rap, betrouwbaar en ziet er best leuk uit ook. Daarnaast heel licht, weinig wegenbelasting, goedkope verzekering. Wel is het een A segment autootje, dus niet super ruim.

haarr zei:
Als dit sportief genoeg is zal dit wel aan je wensen voldoen, een stuk zuiniger dan een Swift 1.6. Natuurlijk niet de snelheid en sportiviteit maar zeker niet langzaam.
0-f0bad6af-8839-48cd-8b44-6bdfb9e2c184.jpg
Ik heb toevallig in zo'n Colt gereden via snappcar, het enige wat ik irritant vind aan dat model is dat kleine zij raam stukje wat voor mij het zicht een beetje blokkeerd uit een bepaalde hoek.

Toro 4086643 zei:
Ik ben een hele gave Punto Grande Abarth tegen gekomen, zijn die betrouwbaar? Ziet er top uit maar enige issue die ik heb dat met 134k km er voor hem al 3 eigenaren zijn geweest en hij deze zelf heeft geïmporteerd uit Duitsland.

Dat hangt er een beetje van af. Je had eerst de T- Jet uitvoeringen die zijn in de praktijk erg sterk. Hoe meer vermogen hoe meer de onderdelen belast worden, er kan dan eerder wat stuk gaan.

Hierna had je de multiair uitvoeringen die zijn wat gevoeliger voor op tijd deskundig onderhoud, en met de juiste olie. Anders kan de dure multiair unit stuk gaan. De historie is dan gewoon erg belangrijk, dat is met een import toch altijd wat lastiger.

Ik heb zelf gereden met een gewone 120 pk Fiat Grande Punto met T-Jet motor, het is dan al een erg leuke en snelle auto, deze combinatie is natuurlijk het meest bullit proef. Controleer ze altijd goed op
(vroegere) schade, onderhoud, staat en historie. De versnellingsbakken moeten geen bijgeluiden maken, en soepel schakelen.

De Renault Twingo RS die Ascona Gt voorstelde is ook een erg leuke, snelle en betrouwbare auto.

Succes met de proefritten.

De BMW 1-serie is wel een hele fijne auto om in te sturen, echt heel fijn in balans. Helaas zit je met dit budget vast aan de oudere 4-cilinders benzine en die blinken niet echt uit op het vlak van betrouwbaarheid.

In 2012 kwam de nieuwe 1-serie met de 1.6 Turbo motor. Het mooie aan deze motor is dat hij in alle 4-cilinder modellen is geleverd (114i, 116i, 118i, 120i) en alleen softwarematig begrensd is. Met een veilige en simpele tuning kun je dus zo'n 220 pk uit het blok halen ongeacht welke versie je hebt. Auto gaat ruim boven budget maar je geeft aan dat er eventueel meer ruimte mogelijk voor is.

Ik zou zeggen ga eens proefrijden en kijk of het voor jou de meerprijs waard is (y)

Toro 4086643 zei:

Ik heb toevallig in zo'n Colt gereden via snappcar, het enige wat ik irritant vind aan dat model is dat kleine zij raam stukje wat voor mij het zicht een beetje blokkeerd uit een bepaalde hoek.

Ja, dat begrijp ik. Ik denk dat het wel went.

AsconaGT zei:
Wat is sportief?

Sportief in rijden en zo? Dan ga je snel richting een Mazda of Ford of misschien wel een 1-serie
Sportief qua looks? Dat is heel persoonlijk, er zijn zelfs mensen die een golf er sportief uit vinden zien
Sportief qua vermogen? zo ja; waar ligt bij jou de ondergrens qua vermogen?

Met andere woorden; als je om sportieve auto's vraagt krijg je hier een heel scala aan verschillende 'sportieve' auto's.

Als je het mij persoonlijk vraagt zijn auto's zoals Epica voorstelt prima opties; betrouwbaar, ziet er leuk uit en relatief betaalbaar

Nog betaalbaarder qua beslasting / verzekering en een behoorlijk rap gooi en smijt karretje is de Twingo RS.

ZOIETS

14602768_8.jpg

stuurt lekker met sportonderstel, 130PK maakt het serieus rap, betrouwbaar en ziet er best leuk uit ook. Daarnaast heel licht, weinig wegenbelasting, goedkope verzekering. Wel is het een A segment autootje, dus niet super ruim.
Zoals omschreven een auto die lekker op en door trekt.

Had die twingo al gezien maar vind auto's met de KM teller in het midden niks. :)

Wat auto's op autoweek bekeken maar ik zie echt een hoop shady garages

De eerste Swift Sport heb ik in proefgereden, en vond ik wel erg rumoerig (4000 toeren bij 120km/h ofzo); ook vond ik de zitpositie te hoog (ik zit graag laag). De 2de generatie schijnt een 6 bak te hebben, en wat 'volwassener' te zijn om het zo maar te noemen. Wel veel Duitse import misschien voor jouw budget. Als je niet zoveel lange stukken rijdt, is voorgaande misschien minder belangrijk.

Mag een Coupé ook, inplaats van een 3 deurs hatch?

Of zoiets

https://www.autowereld.nl/citroen/c4-coupe/vti-anniversaire-navi-airco-trekhaak-32326504/details.html

Bobslee zei:
Of zoiets

https://www.autowereld.nl/citroen/c4-coupe/vti-anniversaire-navi-airco-trekhaak-32326504/details.html

Een bron die ik bij citroen heb, die geeft aan dat de 1.6 van voor de facelift betrouwbaarder is, maar de c4 van die generatie is sowieso geen hoogvlieger.

dan maar een 2 liter

c4 2.0

citroen-c4-coupe-2-0-16v-vtr-airco-cruise-pdc-el-ramen-nap-apk.jpg

Mercedes SLK.
Mercedes CLK

Een audi a3 oogt mooi maar het tfsi gebeuren hoef ik niet meer uit te leggen.

Focus ST

BMW 3 coupe

Bij een CLK of SLK mis je een deur.
Ik heb zelf een SLK maar die zou ik als daily te onpraktisch vinden.

24 7 zei:
Mercedes SLK.
Mercedes CLK

Een audi a3 oogt mooi maar het tfsi gebeuren hoef ik niet meer uit te leggen.

Focus ST

BMW 3 coupe
Dat zijn nou net alle auto's die je niet moet hebben, SLK/CLK zijn minstens 15 jaar oud en moet je heel goed zoeken naar een goed exemplaar, de A3 is niet sportief en de ST staan er maar weinig van te koop en dat zijn nou niet de auto's die je moet kopen met dit budget en ook de 3 Coupe zou ik niet heel snel aan beginnen met 7k als budget.

Auto encyclopedie zei:
de honda crz , lijkt net iets te hoog gegrepen qua budget

honda crz
Dit model heb ik volgens mij nog nooit gezien en wist niet eens dat die bestond. I dit de opvolger van de CRX?

Vind em erg gaaf, kan hem wel makkelijk betalen hoor :D maar wou wat lager omdat ik eind van het jaar toch vertrek en zo wat meer geld heb maar ik ga zeker wat onderzoek doen naar de ze auto want heb zelf vroeger 2x een CRX gehad.

Verder vandaag een toffe Ford Fiesta gezien en Swift sport met alle opties is ook erg gaaf want die heeft bijna alle opties die ik nu zelf in mijn vitara high executive heb.

Helaas heb ik de auto alleen niet kunnen verkopen, er was een koper maar samen zijn we erachter gekomen dat er in de bumper een deuk ter grootte van een tennisbal zat. Die is mij niet opgevallen door de reflectie van de metallic altijd. (auto was van mijn moeder en die kon niet meer zo goed rijden de laatste jaren)

Toro 4086643 zei:
Auto encyclopedie zei:
de honda crz , lijkt net iets te hoog gegrepen qua budget

honda crz
Dit model heb ik volgens mij nog nooit gezien en wist niet eens dat die bestond. I dit de opvolger van de CRX?

Vind em erg gaaf, kan hem wel makkelijk betalen hoor :D maar wou wat lager omdat ik eind van het jaar toch vertrek en zo wat meer geld heb maar ik ga zeker wat onderzoek doen naar de ze auto want heb zelf vroeger 2x een CRX gehad.

Hij IS erg gaaf ([size=x-small]als je geen ruimte op de "achterbank" nodig hebt... die gooi je plat en je hebt zelfs een echte kofferbak[/size] :cool: )

https://www.youtube.com/watch?v=CTzr5644y3c

https://www.autoweek.nl/autotests/artikel/dubbeltest-honda-cr-z-vs-hyundai-veloster/

Het wordt wel een kwestie van budget verhogen om een nette te vinden...
c050.gif

Toro 4086643 zei:

Verder vandaag een toffe Ford Fiesta gezien en Swift sport met alle opties is ook erg gaaf want die heeft bijna alle opties die ik nu zelf in mijn vitara high executive heb.

Helaas heb ik de auto alleen niet kunnen verkopen, er was een koper maar samen zijn we erachter gekomen dat er in de bumper een deuk ter grootte van een tennisbal zat. Die is mij niet opgevallen door de reflectie van de metallic altijd. (auto was van mijn moeder en die kon niet meer zo goed rijden de laatste jaren)

Ja, is een soort hybride opvolger van de CRX. Maar hij schijnt nog steeds wel leuk te rijden. Dat deukje in de bumper is toch zo uit te deuken, wat was de inruiler ook alweer?

Kost me toch weer een paar meijers en heb ook nog wat schaaf schade op 2 plekken.

De auto die ik nu heb is een zwarte Suzuki Vitara high executive uit 2016.

Terug
Bovenaan