Ik wil een auto kopen voor max. €7.000

A

Anoniem

Guest
Beste forumleden,

Na een tijdje gespaard te hebben vind ik het leuk om voor het eerst een eigen autootje te kopen. Echter heb ik niet heel veel verstand van auto's en wil ik later geen spijt van mijn keuze krijgen.

De auto zal niet veel gebruikt worden doordeweeks, maar vooral voor uitstapjes in het weekend. Ik vind het belangrijk dat de auto zuinig rijdt en de onderdelen van de auto duurzaam zijn.

Ik hoop dat ik mijn criteria een beetje duidelijk heb kunnen maken en dat jullie misschien wat ideeën hebben.

Lastig om te bepalen hoeveel ruimte je nodig hebt maar aangezien je de auto weinig gebruikt is een auto die weinig vaste lasten heeft het meest logische. Een recente A-segmenter dus.

Opel Karl

Groot zat voor af en toe plezierritjes in het weekend.

Aron 6903266 zei:
Beste forumleden,

Na een tijdje gespaard te hebben vind ik het leuk om voor het eerst een eigen autootje te kopen. Echter heb ik niet heel veel verstand van auto's en wil ik later geen spijt van mijn keuze krijgen.

De auto zal niet veel gebruikt worden doordeweeks, maar vooral voor uitstapjes in het weekend. Ik vind het belangrijk dat de auto zuinig rijdt en de onderdelen van de auto duurzaam zijn.

Ik hoop dat ik mijn criteria een beetje duidelijk heb kunnen maken en dat jullie misschien wat ideeën hebben.

Hoe zien die uitstapjes er uit? Gaan er andere mensen mee? Moeten er veel spullen mee?

Toyota verso s scoorde al jaren goed volgens de consumentenbond. Staat boven aan als het om tevredenheid gaat.

Als je niet veel rijdt zou ik de eis 'rijdt zuinig' lekker laten vallen. In jouw geval is het belangrijker dat de vaste lasten laag zijn, dus iets betrouwbaars met weinig gewicht.

Ik weet niet of je veel ruimte nodig hebt maar eigenlijk volstaat alles in het A segment wel anders.
Zit meestal niet veel op dus dat kan ook niet stuk en als er al iets stuk gaat is het vaak niet duur.

Opel Karl, Hyundai i10, Kia Picanto, Toyota Aygo, Citroen C1, Peugeot 108, Renault Twingo. Allemaal prima auto's.
VW Up!, Seat Mii en Skoda Citigo kan ook, zijn alleen ietsjes duurder in aanschaf en onderhoud.

Terug
Bovenaan