Hyundai Mufasa (CN)

Rutger DC

Asfaltkampioen
De Chinese joint-venture van Hyundai, Beijing Hyundai, heeft het net als Kia erg moeilijk in China. Het marktaandeel van Hyundai is gedaald van ruim 9% in 2005 en tot en met 2014 nog boven de 6% marktaandeel, maar in 2021 was dat al teruggelopen naar 1,71% en dit jaar zou dat marktaandeel zelfs kunnen halveren. Hyundai voert in China ook een nogal raadselachtige modellenpolitiek, met een mix van internationale Hyundai-producten en door Beijing (BAIC) Hyundai ontwikkelde modellen. Beijing Hyundai verandert niet van koers.

Na de Custo is het volgende project van Beijing Hyundai een nieuwe SUV. Deze zal tussen de Tucson L (4630-4670 mm lang) en Santa Fe worden gepositioneerd - die laatste is recent vernieuwd en wijkt flink af van het internationale model. Het Chinese model heeft een 10 cm langere wielbasis en is 4930 mm lang.

04b2b4622aab11f60cd23fb584fe15f7_1659421470_7039.jpg


04b2b4622aab11f60cd23fb584fe15f7_1659421469_4818.jpg


e1fc226b0d978c60cb07d41f643f2388_1642335998_0137.jpg


e1fc226b0d978c60cb07d41f643f2388_1642335999_7813.jpg


Bronnen: https://www.autospy.net/spyshot/34327?page=2 / https://www.autospy.net/spyshot/28112
 
Kennelijk is de auto maar 4,48 meter lang.

c11y7iibyo7p.jpg


dzdy5i1bdcof.jpg


Via: https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/hyundai-mufasa-koning-van-het-suv-rijk/
 
Terug
Bovenaan