Rutger DC
Asfaltkampioen
De Chinese joint-venture van Hyundai, Beijing Hyundai, heeft het net als Kia erg moeilijk in China. Het marktaandeel van Hyundai is gedaald van ruim 9% in 2005 en tot en met 2014 nog boven de 6% marktaandeel, maar in 2021 was dat al teruggelopen naar 1,71% en dit jaar zou dat marktaandeel zelfs kunnen halveren. Hyundai voert in China ook een nogal raadselachtige modellenpolitiek, met een mix van internationale Hyundai-producten en door Beijing (BAIC) Hyundai ontwikkelde modellen. Beijing Hyundai verandert niet van koers.
Na de Custo is het volgende project van Beijing Hyundai een nieuwe SUV. Deze zal tussen de Tucson L (4630-4670 mm lang) en Santa Fe worden gepositioneerd - die laatste is recent vernieuwd en wijkt flink af van het internationale model. Het Chinese model heeft een 10 cm langere wielbasis en is 4930 mm lang.
Bronnen: https://www.autospy.net/spyshot/34327?page=2 / https://www.autospy.net/spyshot/28112
Na de Custo is het volgende project van Beijing Hyundai een nieuwe SUV. Deze zal tussen de Tucson L (4630-4670 mm lang) en Santa Fe worden gepositioneerd - die laatste is recent vernieuwd en wijkt flink af van het internationale model. Het Chinese model heeft een 10 cm langere wielbasis en is 4930 mm lang.




Bronnen: https://www.autospy.net/spyshot/34327?page=2 / https://www.autospy.net/spyshot/28112