Alexanderrr
Net ingestapt
Ik zal proberen dit euvel zo correct mogelijk te beschrijven en ben benieuwd of er meerdere zijn die dit ondervinden.
Op een rechte weg ,bij een snelheid van 70km/u merk ik een vreemd gevoel in de stuurbekrachtiging.
Als ik kleine correcties uitvoer vanuit het 0punt ( stuur horizontaal ) , dan voelt het stuur alsof het stuurhuis lichtjes vast zit.
Met een minimale inspanning trek ik het weer los uit de vaste positie.
Zie het dus niet als gevaarlijk, maar als irritant.
Zo ben ik constant correcties aan het maken.
Op de internationale forums noemen ze dit fenomeen sticky Steering.
Ik heb al bij verschillende bandenspanning getest, maar niks werkt.
Mijn gevoel zegt dat er een probleem zit in de snelheidsafhankelijke elektrische stuurpomp.
Hyundai zegt hier niks mee te kunnen. In de US zijn er al forum leden die aansturen op een recall.
Nu ben ik benieuwd hoeveel Hyundai / Kia rijders dit probleem herkennen, en of er al mensen zijn die een oplossing geboden hebben gekregen van de dealer ( nieuw stuurhuis? ).
Op een rechte weg ,bij een snelheid van 70km/u merk ik een vreemd gevoel in de stuurbekrachtiging.
Als ik kleine correcties uitvoer vanuit het 0punt ( stuur horizontaal ) , dan voelt het stuur alsof het stuurhuis lichtjes vast zit.
Met een minimale inspanning trek ik het weer los uit de vaste positie.
Zie het dus niet als gevaarlijk, maar als irritant.
Zo ben ik constant correcties aan het maken.
Op de internationale forums noemen ze dit fenomeen sticky Steering.
Ik heb al bij verschillende bandenspanning getest, maar niks werkt.
Mijn gevoel zegt dat er een probleem zit in de snelheidsafhankelijke elektrische stuurpomp.
Hyundai zegt hier niks mee te kunnen. In de US zijn er al forum leden die aansturen op een recall.
Nu ben ik benieuwd hoeveel Hyundai / Kia rijders dit probleem herkennen, en of er al mensen zijn die een oplossing geboden hebben gekregen van de dealer ( nieuw stuurhuis? ).