Hyundai / Kia >2016 stuurbekrachtiging problemen ( rechtuit, kleine correcties maken )

Alexanderrr

Net ingestapt
Ik zal proberen dit euvel zo correct mogelijk te beschrijven en ben benieuwd of er meerdere zijn die dit ondervinden.

Op een rechte weg ,bij een snelheid van 70km/u merk ik een vreemd gevoel in de stuurbekrachtiging.

Als ik kleine correcties uitvoer vanuit het 0punt ( stuur horizontaal ) , dan voelt het stuur alsof het stuurhuis lichtjes vast zit.

Met een minimale inspanning trek ik het weer los uit de vaste positie.

Zie het dus niet als gevaarlijk, maar als irritant.

Zo ben ik constant correcties aan het maken.

Op de internationale forums noemen ze dit fenomeen sticky Steering.

Ik heb al bij verschillende bandenspanning getest, maar niks werkt.

Mijn gevoel zegt dat er een probleem zit in de snelheidsafhankelijke elektrische stuurpomp.

Hyundai zegt hier niks mee te kunnen. In de US zijn er al forum leden die aansturen op een recall.

Nu ben ik benieuwd hoeveel Hyundai / Kia rijders dit probleem herkennen, en of er al mensen zijn die een oplossing geboden hebben gekregen van de dealer ( nieuw stuurhuis? ).

sticky Steering.

ahh, dat ken ik wel. Sommige BMW modellen hadden / hebben er ook last van. Ik vraag mij wel af in hoeverre dit een product eigenschap is of daadwerkelijk een probleem en in hoeverre je dan dus aanspraak kunt maken op garantie.

Ik ken het wel, irritant. De bereider van de auto begreep mijn klacht niet en had het nooit zo ervaren. Dus het zal allicht ook per persoon verschillen. je merkt het ook alleen als je helemaal rechtuit rijd en heel licht een correctie wil maken. met wat forser aan het stuurwiel trekken merk je het minder of helemaal niet. Het is soms ook temeratuur afhankelijk

Ik neem aan dat het om de Ioniq uit je profiel gaat? Ik heb het zuster model van Kia, de Niro Hybrid. Ik heb echter geen last van hetgeen wat jij beschrijft. Wellicht komt dat doordat ik op de snelweg vaak het LFA systeem gebruik en de auto min of meer zelf het spoor volgt.

Hier een Ioniq rijder; ik herken het niet. Wel vraag ik me af of je niet "last" hebt van de rijbaan assistent. Heb je dit ook als dat systeem uitstaat?

Terug
Bovenaan