Hyundai Ioniq 6

MCW

Actieve Gebruiker
2024-Hyundai-Ioniq-6-Electric-Car-2.jpg

2024-Hyundai-Ioniq-6-Electric-Car-1.jpg

2024-Hyundai-Ioniq-6-Electric-Car-9.jpg

2024-Hyundai-Ioniq-6-Electric-Car-3.jpg

2024-Hyundai-Ioniq-6-Electric-Car-7.jpg

2024-Hyundai-Ioniq-6-Electric-Car-8.jpg

2024-Hyundai-Ioniq-6-Electric-Car-10.jpg

2024-Hyundai-Ioniq-6-Electric-Car-6.jpg

2024-Hyundai-Ioniq-6-Electric-Car-11.jpg

2024-Hyundai-Ioniq-6-Electric-Car-4.jpg

2024-Hyundai-Ioniq-6-Electric-Car-12.jpg

Laatst bewerkt:

iDS

Gebruiker
CD9LOP zei:
Prachtig, wat een mooie wagen.

Altijd verfrissend die genuanceerde bijdragen.

Ik vind dat hij een zielig afhangende kont heeft, maar als je daar op kikt, kan je dit inderdaad een mooie wagen vinden.
Een nogal uitdrukkingsloos front. Nee, zeker geen designatore.
Die cameraatjes met monitors als flaporen in het interieur zijn ook niet echt geslaagd (en voegen qua veiligheid ook niks toe trouwens).
Geef mij dan maar een Tesla, diens kontje is nog strak ;)

DeeTwee

Gebruiker
Die camera's op staken zijn een oplossing heel hard op zoek naar een probleem.

Neus ziet er goed uit wat mij betreft, kont is bijzonder. Wel gaaf dat Hyundai zoiets gewoon aandurft. Maar doe mij (ook) maar een Tesla Model 3.

MCW

Actieve Gebruiker
Hyundai en Kia maken steeds vaker de fout dat ze een clean ontwerp te drukke details geven. Ook hier weer de achterkant en in mindere mate de voorbumper. Terwijl de rest van de auto zo clean is. De Ioniq 5 was een flinke flater na de strakke concept car maar uiteindelijk staat daar wel een bijzondere auto. Net als deze. Of ik het mooi vind weet ik nog niet.

Rutger DC

Actieve Gebruiker
Typisch zo'n auto die je in het echt moet zien, want de auto oogt niet bepaald conventioneel. Ik vermoed dat ik 'm niet echt mooi ga vinden, eigenlijk. Het studiemodel heeft zulke fraaie proporties en oogt krachtig, dat zie ik hier niet echt in terug. De neus en zijkant zijn wel heel strak, maar de achterkant juist druk en oogt zwaarlijvig. Maar de auto oogt wel heel onderscheidend en dat is ook een hoop waard. Idealiter heb je een combinatie van beide. Vind 'm misschien niet heel mooi, maar toch wel intrigerend, als ik de afzwakking ten opzichte van het studiemodel wegdenk.

Wouter82

Moderator

Apart? Ja. Verder, uhm... nog geen idee. Taycan meets CLS vooral. Plus een hoop gekke details. Wel punten voor het lef in elk geval.

LM 1

Gebruiker
Ik vind het wel een toffe bak. Bepaalde details hadden niet gehoeven en die spiegels ben ik geen voorstander van (hopelijk optioneel).

Waar ik vooral benieuwd naar ben is hoe groot deze auto is. Dat kan ik op de foto's niet goed inschatten. Hij oogt compact maar dat deed de 5 ook en dat is een enorm (maar ook heel gaaf) ding.

Vind het toch teveel een banaan op wielen, waar ik al bang voor was op basis van de concept car. Ben wel benieuwd naar de specificaties.

Volt

Gebruiker
Ik vind het wel een mooie auto en zeker een welkome aanvulling want er zijn nog niet zoveel elektrische sedans. Verder natuurlijk de nieuwste techniek dus de specs zullen uitstekend zijn. De camera's zorgen voor een lagere luchtweerstand en dus meer actieradius.

MWH

Gebruiker
Toch een beetje een tegenvaller. De basislijn kan ik wel waarderen, maar die drukke voor- en achterbumper verpesten het nogal.

929V6

Actieve Gebruiker
Hij valt me een beetje tegen, vooral omdat ik had gehoopt dat hij net als de concept alleen verticale achterlichten zou krijgen. Maar nee, het lijkt erop dat veel fabrikanten erop anticiperen dat een wagenbrede lichtstrip een verplichting wordt op nieuwe auto's. Het blijft wel een gedurfd ontwerp en dat is al een pluim waard.

Kristian2

Gebruiker
Een raar ding en zoals het de Koreanen betaamd bij elk nieuw model ook weer een nieuwe designtaal. Een hoekige Ioniq5 met scherpe vouwen en lijnen en dit is weer bol en rond.

MCW

Actieve Gebruiker
https://www.youtube.com/watch?v=OGNUCVGcXyQ

- 18 of 20" wielen
- Echt leer
- CW-waarde van 0.21
- Cameraspiegels zijn optioneel
- Enorme beenruimte achterin, hoofdruimte ok
- 6 lampjes op de voorbumper is oplaadindicator als ie aan de laadpaal staat
- Als je instapt laat de vier lampje op het stuur zien hoeveel het opgeladen is
- Achterin wat plastic

Volt

Gebruiker
Goed bezig MCW 84. (y) De Ioniq 6 wordt goedkoper dan de Ioniq 5 haal ik o.a. uit de video.

Twix

Actieve Gebruiker
Kristian2 zei:
Een raar ding en zoals het de Koreanen betaamd bij elk nieuw model ook weer een nieuwe designtaal. Een hoekige Ioniq5 met scherpe vouwen en lijnen en dit is weer bol en rond.

Op zich is dat ook wel leuk, zo zijn de modellen tenminste een beetje onderscheidend. Bij veel merken weet je tegenwoordig niet meer welk model het nu eigenlijk is, alles lijkt op elkaar.

CD9LOP

Gebruiker
Vw Id aero meteen gedateerd vergeleken bij deze ranke ioniq 6, eindelijk een echte Tesla concurrent.

iDS

Gebruiker
Wat ziet die VW ID Aero er ineens modern uit naast deze plompe Ioniq, daar gaat de Volkswagen niet veel last van hebben. :T

Mitsfan

Gebruiker
Dit is nu typisch zo'n model dat ik eerst graag in het echt wil bewonderen, voordat ik kan zeggen of ik het een geslaagd ontwerp of een minder geslaagd ontwerp zal vinden.
Kansrijk lijkt deze "6" wel, maar zal sowieso moeite hebben om tegen de Kia EV6 op te boksen

Barri

Moderator

Die lijn over de zijkant doet me denken aan de DS.
Bijzonder dat ie goedkoper wordt dan de 5. Wil ze wel eens naast elkaar zien, want de 5 is echt groot.

De 'oude' Ioniq was een topper vanwege zijn efficiëntie, gezien de CW waarde neemt deze 6 dat stokje over. Dat is de kant die we op moeten met EV's (y).

Elco

Gebruiker
Mijn eerste gedachte: had een reïncarnatie van Tatra kunnen zijn. De achterkant loopt naar mijn smaak wat ongemakkelijk af, alsof de auto langer had moeten zijn dan hij mocht worden. Die 964-achtige kont vind ik wel geinig, al zijn die twee spoilers misschien wat veel van het goede. Nu vooral benieuwd naar hoe de auto in het echt overkomt.

Engineer2

Gebruiker
Waar ik bij de 1e foto's nog erg twijfelde of het wel mooi was merk ik nu al dat het ontwerp me steeds meer gaat aanstaan. Die dubbele spoiler is nog lastig om te zeggen of het mooi is. Met de Ioniq5 moest het ontwerp ook eerst even op me inwerken.
Ik waardeer wel dat ze met details laten zien dat het uit de Ioniq serie is maar met een ander maar ook gedurfd ontwerp toch ook verschil laten zien. Misschien wel een zuinigheids kampioen en ik vermoed ook een fractie goedkoper dan de Ioniq5.

Mooi werk van Hyundai

Hyundai Rider

Gebruiker
Het is geen doorsnee auto, wat ik wel waardeer van deze nieuwe telg van Ioniq familie. Als de prijs ook gunstig uitvalt, kan dan wel weer een goed verkopende model van Hyundai worden. Maar eerst even wachten op meer info die later in de deze maand beschikbaar wordt tijdens de introductie.

Wheel Critic

Gebruiker
Hyundai Rider zei:
Als de prijs ook gunstig uitvalt, kan dan wel weer een goed verkopende model van Hyundai worden.
Zal wel meevallen. In Nederland in ieder geval: het is een sedan en geen hatchback. En in zijn algemeenheid is de SUV nog steeds aan de winnende hand.
Dat de Tesla3 als sedan goed liep had alleen te maken met de financiële voorrechten destijds.

Niseko

Gebruiker
Barri zei:
Die lijn over de zijkant doet me denken aan de DS.

En gek genoeg deed de foto die mcw postte met “nummerplaat J30T” me denken aan de laatste generatie Ford Scorpio, zeker in die kleur

HarrieD

Gebruiker
Ik vind het geen mooie auto. Bij Hyundai krijg ik altijd zo'n fantasiemerk gevoel. Een ratjetoe van modellen en vormen waarbij alleen het merkembleem de afkomst verraadt.
Stap je bij de Kia dealer de showoom binnen zie je een collectie mooie auto's die ook een merkidentiteit uitstralen. Bij Hyundai lijkt het of je een showroom van een multimerk dealer binnenstapt.

MCW

Actieve Gebruiker
Dan doen ze expres en waarom eigenlijk ook niet. Ze geven zelf al aan dat elke auto een eigen identiteit mag hebben.

Durashift

Gebruiker
Niseko zei:
(..)

En gek genoeg deed de foto die mcw postte met “nummerplaat J30T” me denken aan de laatste generatie Ford Scorpio, zeker in die kleur

Mij ook.
Maar, het is een Infinity die MCW poste, volgens mij (logo). Kende het model niet.

MCW

Actieve Gebruiker
2024-hyundai-ioniq-6.jpg

2024-hyundai-ioniq-6.jpg

2024-hyundai-ioniq-6.jpg

2024-hyundai-ioniq-6.jpg

2024-hyundai-ioniq-6.jpg

2024-hyundai-ioniq-6.jpg

2024-hyundai-ioniq-6.jpg

2024-hyundai-ioniq-6.jpg

2024-hyundai-ioniq-6.jpg

2024-hyundai-ioniq-6.jpg

Alle nieuwe foto's: https://www.motor1.com/news/598083/2023-hyundai-ioniq-6-range/ & https://www.netcarshow.com/hyundai/2023-ioniq_6/

Passchier

Gebruiker
Voorkant: heul gaaf!
Achterkant: jeutje, lijkt wel een 3 wieler, zo smal (3 wielen voor, 1 wiel achter)

2024-hyundai-ioniq-6.jpg

Nee, achterkant overtuigd me totaal niet. Te geknepen, te hangend.

MCW

Actieve Gebruiker
Hyundai RN22e Concept
hyundai-n-vision-74-and-rn22e-concepts.jpg

hyundai-rn22e-concept.jpg

Alle foto's en info: https://www.netcarshow.com/hyundai/2022-rn22e_concept/

adinsx

Gebruiker
De techniek is gaaf, maar de achterkant... alsof er een reus op een Beetle is gaan zitten...

Rutger DC

Actieve Gebruiker
Passchier zei:
https://cdn.motor1.com/images/mgl/G33mL8/s1/2024-hyundai-ioniq-6.jpg

Nee, achterkant overtuigd me totaal niet. Te geknepen, te hangend.

Op die foto echt verschrikkelijk. Doet me denken aan de vorige Mercedes-Benz CLA, al was die auto van kop tot staart een gedrocht. Jammer, want de Ioniq 5 vind ik juist heel geslaagd.

Jay DoubleYou

Gebruiker
Ik vind ‘m er erg gedrongen uitzien. Alsof het eerste ontwerp gestrekter was maar ze de opdracht hebben gekregen om ‘m minder lang te maken. Beetje alsof je een auto in een shredder stopt maar halverwege toch besluit om ‘m er weer uit te halen.

michel1975

Gebruiker
Euh heftig. Nu moet ik eerlijkheidshalve zeggen dat ik aan de 5 heel erg heb moeten wenne. Ik zag vanmorgen de duurtester van Autoweek voorbij komen in zwart grijs. Dan is die nog steeds lelijk. Maar in de juiste kleur. Mwoah. Ik twijfel alleen of ik hier aan ga wennen. Ik vind hem echt lelijk.

Bovenaan