Hyundai Ioniq 6 | facelift 2025

Rutger DC

Asfaltkampioen
hyundai-ioniq-6-ce-prototype-10.jpg

hyundai-ioniq-6-ce-prototype-11.jpg

hyundai-ioniq-6-ce-prototype-9.jpg

hyundai-ioniq-6-ce-prototype-8.jpg

hyundai-ioniq-6-ce-prototype-3.jpg

hyundai-ioniq-6-ce-prototype-1.jpg

Bron: https://thekoreancarblog.com/2021/06/11/first-ever-hyundai-ioniq-6-prototype-hits-the-road/

Productieversie van de Prophecy Concept.

2020042706_HyundaiProphecy.jpg

Zo'n veelbelovende concept, maar helaas lijkt daar niets van over te blijven. :(

Nee idd, lijkt erg zo op prototype van Mercedes...ook zo aalglad.

Wordt gewoon weer een gemiddelde Hyundai dus. Qua design gauw aan voorbij lopen...

Mmpf. Met een Ioniq 5 die verwijzingen heeft naar de Pony had ik gehoopt dat de Ioniq 6 zou lijken op de legendarische Stellar, maar helaas.o_O

Rutger DC zei:
Zo'n veelbelovende concept, maar helaas lijkt daar niets van over te blijven. :(

Het concept ziet er gaaf uit, maar is niet heel praktisch. En Hyundai is toch een volumemerk die aantallen moeten verkopen. Al kan je je dan afvragen waarom er zo'n concept moet komen dat totaal niet bij het merk past.

Tja dat was bij de Proceed ook. Viel eerst enorm tegen ivm de concept maar uiteindelijk toch een geslaagde auto.

Wordt dit ons voorland bij EV's, aalgladde stylering, als dit een EQE of C is van Mercedes geloof je het ook.

CD9LOP zei:
Wordt dit ons voorland bij EV's, aalgladde stylering, als dit een EQE of C is van Mercedes geloof je het ook.

Nou... een vrij groot deel van de EVs zijn juist SUVs en die zijn zeker niet allemaal zo glad in styling.
De echt efficiënte en long range zijn juist de lage modellen en die hebben inderdaad allemaal meer focus op aerodynamica. Tesla model 3, de gewone Hyundai Ioniq, de Prius, de Mercedes EV sedans, diverse modellen uit China en ook deze Ioniq 6 vallen daaronder. Allemaal modellen die vooral door hun efficiëntie een grote range halen.
Maar er is dus juist keuze in EV land. Misschien wel meer dan in styling van gewone auto's.

OT: Ik moet misschien nog wat wennen aan de Ioniq6. Ik krijg een Panaramera gevoel erbij. De EQS van Mercedes beviel me wel op eerste blik (toegegeven; een grote auto ontwerpen kan makkelijker zijn). In ieder geval begint de Tesla designrichting, nog steeds mooi maar wel aan gewend, wel concurentie te krijgen.

Er is een steeds hardnekkiger gerucht gaande dat de Ioniq6 een aangepast design krijgt. De testauto's waren ook niet meer op de weg te zien en de productielijn aanpassing voor de voorserie is uitgesteld van deze maand naar januari. Productie start verschuift daarmee van Maart 2022 naar Juni 2022.
Zowel voorzijde als achterzijde krijgen een designwijziging.

https://www.youtube.com/watch?v=Y4boGQSN1Zo
Dit is wel echt een fan video maar laat het aardig goed zien. En niet alleen dit kanaal roept dit.

Overigens lijkt Hyundai de iets grotere accu die in de USA versies van de Ioniq5 (en de Kia EV6) wordt gebruikt als basis te nemen voor de Ioniq6. Met een toekomstige modeljaar update zal ook de Ioniq5 buiten de USA die grotere accu gaan krijgen; al is het nog even afwachten of dat ook zal zijn buiten de thuismarkt.

Nog steeds flink ingepakt:

Hf5zW9n.jpg

7kyfgGM.jpg

9MnpYoz.jpg

JSj9bUN.jpg

sY1qUqZ.jpg

Hoop foto's: https://www.carscoops.com/2021/09/2023-hyundai-ioniq-6-spied-looking-like-an-electric-four-door-coupe-for-the-masses/

(ik zie niet zoveel verschil tussen deze en die op de eerdere foto's....)

NueIPqM.jpg

djKYyBD.jpg

IkTe2vk.jpg

This latest Ioniq 6 prototype seems to be wearing the same camouflage that we’ve seen the car testing in previously, but a new detail is now visible. Below the brake lights, a new vertical streak appears in these shots. These may simply be reflectors but with Hyundai EV design being led with lighting, the update hints at evolutionary changes happening to the sedan.

Alle foto's: https://www.carscoops.com/2022/04/2023-hyundai-ioniq-6-caught-seemingly-sporting-new-rear-bumper/

Hopelijk houden ze dit ontwerp wel clean..

Zal ongetwijfeld weer dikke verkoophit worden en oogt mooi slank, veelbelovend.

New? Changes? Die verticale strips zaten ook op de concept, maar zullen uiteraard minder prominent worden.

hyundai-prophecy-concept-2020-2.jpg

MCW 84 zei:
Impressie of foto...?

Als in de link naar de afbeelding ( "www.leak.pt/wp-content/uploads/2022/06/2023-hyundai-ioniq-6-unofficial-rendering-e1655131326580.webp" ) "unofficial-rendering" staat dan is het wel duidelijk.

Hier nog een laatste bericht met een nietszeggende (behalve dat de auto een zeer goede stroomlijn moet hebben) teaser en ook deze rendering.

https://insideevs.com/news/591789/hyundai-ioniq6-electric-sedan-teaser-video/

"de link" terwijl ik geen link heb geplaatst... koekoek.. mijn bron was een Koreaanse site en mijn Koreaans is niet zo briljant. Pas later kwam deze impressie op andere sites te staan.

Sommige details wel, maar die retro blokverlichting ben ik zelf niet weg van en digitale spiegels al helemaal niet. Ben wel erg benieuwd naar het eindresultaat, de specificaties en de prijs. Hyundai loopt toch wel voorop met BEV's, dus ben benieuwd wat ze brengen.

Daar gaat ie wel van opknappen want het front oogt nu wat gek, vind ik.
Dit lijkt een beetje de Kona-styling te krijgen.

Terug
Bovenaan