Hyundai i20 Electric

Rutger DC

Asfaltkampioen
Dit zijn de eerste spionagefoto's van een nieuwe B-segment hatchback van Hyundai. De Koreanen zijn er zelf ook niet over uit of dit de nieuwe HB20 of i20 is, maar de meeste mensen gokken op de opvolger van de Braziliaanse hatchback. De huidige HB20 werd in 2019 gepresenteerd en in juli 2022 zeer grondig vernieuwd. De i20 stamt uit 2020.

thumb-fd54d855e63800e8c10f70544313e42a_1746956305_0648_950x534.jpg


thumb-fd54d855e63800e8c10f70544313e42a_1746956307_4318_950x534.jpg


thumb-fd54d855e63800e8c10f70544313e42a_1746956305_9882_950x534.jpg


 
Er wordt gesuggereerd dat dit de nieuwe elektrische Hyundai i20 is (codenaam BJ1). i20 staat ook op de stoelen. Met de i20 Electric wil Hyundai het opnemen tegen de Renault 5, Nissan Micra, Opel Corsa, Peugeot 208, Lancia Ypsilon, Volkswagen ID.2, Cupra Raval, Skoda Epiq etc.

next-gen-hyundai-i20-or-bj1-project-14.jpg


next-gen-hyundai-i20-or-bj1-project-15.jpg


next-gen-hyundai-i20-or-bj1-project-4.jpg


next-gen-hyundai-i20-or-bj1-project-3.jpg


next-gen-hyundai-i20-or-bj1-project-7.jpg


 
Velgbevestiging met vier bouten, dat komt best ouderwets op mij over. Of heb ik dat verkeerd?
Dat is in het B-segment niet ongebruikelijk. Ik heb even gekeken, maar de huidige i20, Bayon en Kia Stonic hebben in ieder geval ook vier wielbouten. De Opel Corsa/Peugeot 208/Alfa Romeo Junior etc., Renault Clio en Dacia Sandero idem.
 
Terug
Bovenaan