hyundai h200

Guest
Goedendag,

Ben bezig met een mogelijk aankoop van een Hyundai h200 camperbus. Rijden doet hij goed en heb er verder weinig op aan te merken. Ik maak mij alleen zorgen om de dragende delen. Het lijkt ook alsof er een soort teerlak of iets overheen is gedaan. wat is het?

e0YYQgZ.jpg

Qhkq2uw.jpg

Als ik op het internet zoek lees ik dat ik goed moet letten op roest bij deze onderdelen. Ik kan het nu moeilijk zien. Kan iemand dit hier wel zien of vertellen wat hier aan de hand is.

Veel auto's zien fabriek-af met zoiets behandeld. Die 200 zal je moeten opzoeken of die dat heeft. Bij twijfel neem een magneet mee...heb je die niet mee, telefoonhoesje heeft er vaak een :) Of schroevendraaier/sleutel op gehoor of bij proefrit ff goed prikken langs de kant vd weg. Als mogelijk altijd op een brug bekijken.

Zo te zien heeft de firma "Bak en Braad" er al een vervangend stukje blik in gespetterd en gecamoufleerd met een dikke laag tectyl.

Het lijkt me iets van stonechip spray. Preventie of verdoezelen... Goed controleren zoals al terecht opgemerkt is.

Lekker laten staan die bus

Is zoals muddy ook al zegt aan gebakken en gebraden door iemand die het niet kan

De H200 staat niet bekend als een heel betrouwbare auto. Ik zou hem laten staan. Met de aankoop beginnen je uitgaven pas.
Over het laswerk van de onderste plank is al genoeg gezegd.

Zeer belabberd reparatiewerk (iemand die niet kan lassen). Wat nu onder dikke laag prut zit is ongetwijfeld weer opnieuw (ernstig) gaan roesten.
Het gaat ook niet om een klein oppervlak. Het is meer aan een APK Keurmeester om dit te beoordelen maar het lijkt mij niet APK waardig.

Mooi laten staan, hier krijg je problemen mee. Als je al een bedrijf vind die er compleet nieuwe draagbalken in wil lassen (als dat nog mogelijk is) dan gaat dat enorm in de papieren lopen.

Zou idd een betere zoeken. Dit is overduidelijk laswerk wat niet echt netjes gedaan is en ik twijfel aan de sterkte.
Bakken en braden noemen ze het ook wel.
APK waardig zal het wel zijn. Maar daar heb je dan ook alles mee gezegd.

Als het over de oude roest is heen gelast is het over een tijdje een nog groter gat met een stuk plaat erover. Ziet er namelijk niet naar uit dat het oude netjes wegeslepen is.

Als ik dit bij aankoop zie, loop ik hard weg. Tenzij de rest van de auto in topconditie is maar dat betwijfel ik.

Terug
Bovenaan