Huurauto zelf verzekering afsluiten in plaats van via verhuurder

Norbilist

Net ingestapt
Wij gaan over een aantal weken naar Schotland voor een paar dagen. Hiervoor hebben we een auto gehuurd en al gereserveerd. Tegenwoordig is dat vergeleken met voor corona een dure aangelegenheid. Eerder heb ik in het VK auto's gehuurd waarbij ik vaker wel dan niet het eigen risico heb afgekocht middels een aanvullende verzekering. Deze sluit je dan via de verhuurder af. De verhuurder wil zelf vaak ook heel graag dat je dit doet. Waarschijnlijk verdienen ze zelf ook aan de verzekering en het zal ook wel gedoe schelen als er toch schade geconstateerd wordt. Nu heb ik voor deze verhuurperiode er niet voor gekozen om dit af te kopen. vanwege de zeer hoge extra kosten. Nu zag ik dat er verschillende aanbieders zoals Allianz en Rentalcover ook de mogelijkheid bieden om zelf een verzekering af te sluiten. Waar het verhuurbedrijf 21 euro per dag vraagt kost het via deze sites ongeveer €4-6.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft om het op deze manier te doen? En zitten er nadelen aan om het op deze manier te doen?

Edit: Het was de bedoeling dat deze post onder het kopje "Verzekering/Belasting" zou komen maar ik heb blijkbaar niet goed gekeken. Wellicht dat een forumbeheerder deze post even kan verplaatsen :)

Als ik het goed begrijp loopt de standaard verzekering via de verhuurder en het afkopen van het eigen risico loopt dan via een zelf afgesloten verzekering?

ik heb het op die manier gedaan toen ik in Amerika een auto huurde. Je bouwt theoretisch misschien een extra complexiteit in door niet alles bij dezelfde partij te regelen, maar dat risico leek me beperkt. Het scheelt aanzienlijk in de kosten.

Jeff Vink zei:
ik heb het op die manier gedaan toen ik in Amerika een auto huurde. Je bouwt theoretisch misschien een extra complexiteit in door niet alles bij dezelfde partij te regelen, maar dat risico leek me beperkt. Het scheelt aanzienlijk in de kosten.

Eigenlijk kun je in dit geval dan alleen een advies geven als je deze constructie hebt gekozen en zelf schade rijdt.

Janneman zei:
Jeff Vink zei:

Eigenlijk kun je in dit geval dan alleen een advies geven als je deze constructie hebt gekozen en zelf schade rijdt.

Jeff geeft aan hoe hij het gedaan heeft, en dat het risico beperkt leek.

Niets mis mee.

Excuus voor de puinhoop.

Terug
Bovenaan