Hulp sepp subsidie aankoop ev particulier

ErjanLoer f549948

Net ingestapt
Kennen jullie ook bedrijven die willen bemiddelen in het verkrijgen van een sepp subsidie voor electrische auto's?
Ik heb een electrische auto bij een particulier zien staan, en wil hem via een bedrijf geleverd krijgen met aankoopfactuur. Dan kan ik sepp subsidie aanvragen.
Uiteraard wil ik de garage wel een vergoeding betalen, en hem volgens de wettelijke regels krijgen.

Laatst bewerkt:
Helaas, hij is in onderhoud bij bandenfirma. Zij hebben geen auto's te koop.enkel banden, onderhoud en apk. Ik zoek een bedrijf in de noordelijke helft van Nederland.

Vraag eerst eens of de verkopende particulier, de auto zélf wel of niet heeft aangeschaft met SEPP. Als dat wél het geval is, kun je - volgens mij - geen SEPP meer aanvragen. Ik meen dat dat maar één keer per auto kan, in het geval van privé koop.

Vraag gewoon € 2000 korting van de particuliere verkoper? Het is of een particuliere koop, of een zakelijke koop. @Chef du SOS waarom zou dat niet kunnen? De SEPP subsidie is niet auto gebonden, maar persoonsgebonden.

Stel ik ruil morgen mijn Leaf in, dan kan daar gewoon weer SEPP subsidie voor aangevraagd worden. Alleen ik moet naar ratio de subsidie terug betalen: ik heb al 1x het kenteken gewijzigd en volgens mij kun je dat geen 2x doen.

Wat wel kan, maar dat is nogal offtopic: nog een EV aanschaffen op de naam van je partner, want SEPP aanvraag is persoonsgebonden. Iedere volwassene met een BSN nummer kan die subsidie aanvragen, dus als je al subsidie gekregen hebt. Kun je het altijd nog via je partner doen. Ik vind wel, dat als een auto particulier aangeboden wordt: je de particuliere verkoper hier niet mee lastig moet vallen.

Het is geel duidelijk: SEPP geld niet bij particuliere verkoop. Is dat jammer? Ja want daardoor is inruilen je enige optie, want als de ANWB zeg dat ik voor mijn EV € 10.000 kan vragen. Dan moet ik er nog eens € 2000 afhalen, omdat Henk en Ingrid bij Jetcars gewoon SEPP subsidie kunnen krijgen. En als particuliere verkoper moet je dan veel lager met je prijs gaan zitten, dan de daadwerkelijke marktwaarde.

Zou gewoon een aantal universele garages bellen en vragen of ze dat willen doen. Ze hebben wel een clausule zonder garantie nodig, want ze zijn natuurlijk wel ‘liable’ ivm wettelijke garantie. 250-500 euro zullen ze hier zeker wel voor vragen.

Terug
Bovenaan