Hulp nodig voor het uitkiezen van een nieuwe auto (short lease/occasion)

A

Anoniem

Guest
Hallo autoliefhebbers,

Van mijn werkgever mag ik in een auto uitkiezen, echter is deze pas in januari beschikbaar in de uitvoering die ik wil (Golf 8 R-Line) en heb ik tot die tijd een auto nodig. Ik heb van mijn werkgever de mogelijkheid gekregen om een shortlease voor 6 maanden aan te gaan voor een Renault Clio 2021 voor E579 p/m (incl. tankpas). Daarnaast heb ik ook naar de occasion markt gekeken, binnen een budget van E3.000. Met een schuinoog kijkend naar waardeverminderingen, wil ik niet meer dan dat uitgeven aan een occasion.

Qua Occasion heb ik een Seat Ibiza TDI 2010 op het oog voor E2.200 (E220 maandelijkse kosten excl. brandstof) of een 2009 Ibiza TSI voor E2.500 (E160 maandelijkse kosten excl. brandstof).

Ik ben ook echt een autoleek, dus ik weet ook niet wat nou redelijke bedragen zijn. De shortlease vind ik wat gortig voor wat ik krijg, maar het valt wel te accepteren als dat de standaard in de industrie is. Ik sta ook zeker open voor aanraders vanuit jullie.

Extra Info / eisen:
Rijd ongeveer 20.000 - 30.000 per jaar
Geen grote auto nodig, maar wel groter dan de Ford KA/ Aygo grootte
5 deurs
Goed onderhouden, voornamelijk bij grote km aantal.
Qua Radio telefoonverbinding etc geen voorkeur

Ik zie hoor graag jullie mening/tips.

Ik zou toch voor de shortlease gaan, je rijd er een half jaar mee en dan is het wel prettig als je een auto hebt waar je geen omkijken naar hebt. De Ibiza is een leuke auto, maar de 1.2 gaat nog een uitdaging worden om kwijt te raken en de TSI staan niet heel best bekend. Zelf zou ik voor de 1.6 gaan.