Hulp gevraagd voor occasion <€10.000,-

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

In verband met gezinsuitbreiding (2e kindje op komst) zoeken mijn vrouw en ik een nieuwe auto en ik wil graag jullie advies voor een "nieuwe" occasion.
Ik heb het hele forum van voor naar achter doorgeploeterd, maar ik kom er nog niet echt uit.
Misschien willen en kunnen jullie nog een goeie tip geven!

Wensen:
- Een ruime, betrouwbare auto waar ik dagelijks mee naar mijn werk kan rijden; 60 km enkele reis, dus zo'n 500 km per week (excl vakanties)
- Ruim genoeg voor 2 kinderstoeltjes en 1 kinderwagen in de kofferbak
- Privé wil ik er ook mee op vakantie kunnen (geen sleurhut, maar een klein karretje moet hij kunnen trekken) naar Frankrijk, dus hij moet wel een beetje lekker zitten.
Ik ben 1,90m lang en mijn vrouw 1,80m
- Het liefst geen Peugeot (i.v.m. slechte ervaringen Peugeot 508SW THProbleem)
- airco en cruisecontrol zijn wel echt eisen i.v.m. afstanden.
- ik rij redelijk rustig (110kmph op de snelweg) maar vind het wel fijn als je een beetje gas kunt bijgeven als je wilt inhalen.

Ik hou wel een beetje van een mooie uitstraling, en aangezien ik er meer in rijdt dan mijn vrouw mag het wel een stoerdere auto zijn (m.a.w. liever geen Prius :) )

budget is maximaal € 10.000,- maar het liefst daar onder (zie; 2e kindje op komst)

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Met zulke wensen valt vrijwel elke auto van de afgelopen 10 jaar binnen de wensen. Ik zou dus vooral kijken naar auto's die je zelf mooi vindt en binnen budget vallen en dan goed onderzoeken of het model/uitvoering niet toevallig bekend staat als probleemgeval. Qua verbruik kun je altijd even een blik werpen op spritmonitor voor een goede inschatting van de te verwachten brandstofkosten.

hybride auto's kunnen al snel geen klein karretje trekken, dus die vallen denk ik al af.

Honda Civic is een betrouwbare auto. De hatchback is al ontzettend ruim en de station doet er nog een schepje boven op.

Zie occasion video Honda Civic, niet gelijk weg klikken de station wordt ook nog kort benoemt.

https://www.youtube.com/watch?v=HBecoLZu_wg&t=13s

Ford Focus. Ruime auto’s, rijden goed en genoeg keus. Of iets groter de Mondeo

Met deze eisen zijn heel veel auto's mogelijk.

Een afwijkende, mooie, goede, en ruime auto vind ik de Lancia Delta, of kijk naar broertje de mooie Alfa Giulietta. Let wel even op de lagers van de versnellingsbak.

Of kijk bijvoorbeeld naar de Renault Mégane 1.4 TCe of 1.6 16V, dit i s s een goede auto.

Wat dacht je van de Opel Insigna 2.0 cdti?

Krachtige motor en van binnen/buiten heeft het een mooie uiterlijk..

Terug
Bovenaan