Hulp en tips over geluid in auto

Guest
Goedemorgen,

Ik heb een vraag over mijn Kia , elke keer als we gaan rijden hebben wij ergens rechts bij medepassagier een geluid ,
zeg maar of er iets tikt ratelt te vergelijken met een trillende zonnebril in je dashboard kastje ,dat heb je wel eens.

Wij me vrouw en ik kunnen het niet traceren ene keer lijkt het wel uit dashboard kastje te komen, dan uit dashboard zelf (rechts dus)
dan weer uit rechter deur heel vreemd soms weg en soms is het daar weer.

Enorm irriterend alles er al uit gehaald de spullen maar blijft wel en soms weer weg.
Soms lijkt het ook wel uit de ventilatie roosters te komen, kan hem wel naar de Kia brengen maar die gaan alles slopen en...vinden ze het wel?

Iemand tips?

Soms kun je door simpelweg je hand op verschillende plekken op het dashboard te leggen, eventueel met wat druk, ontdekken waar de stoorzender ongeveer zit. vooral zoeken op strategische punten, naden in het dashbord, bij klepjes en opbergvakken.
Rammelen/trillen stopt dan zodra je je hand neerlegt en dan kun je gerichter zoeken. Zo'n rammeltje kan van alles zijn, iets in een opbergvakje, maar ook een losgetrilde bevestigingsschroef/klem of de draadboom achter het dashbord.

Tja een Kia, die kraakt gewoon het is een budget merk en die piepjes en kraakjes horen er dus gewoon bij.

Onder welke steen heb jij de laatste paar jaar gelegen Fordlover1?
Vroeger waren het budgetmerken maar de huidige modellen doen goed mee.

Maar goed ontopic:
Zit er een origineel radio in de of een aftermarket?
Mogelijk dat daar een stekker of iets ergens tegenaan ligt te rammelen?

Vaak zit de kachelmotor, achter het dachbordkastje, als er via je parafan, iets in je kachel terechtkomt, dan hoor je dit ratelen, omdat in de propeller/molentje terechtkomt, als je het hoort zet dan eens je ventilator uit,

Ha ha maak je niet druk joh om Fordlover 1, nee bedankt voor tip mannen!(y)

groeten jan

Terug
Bovenaan