Hulp bij uitzoeken Fiat Bravo occassion

Silver114

Startmotor
Hoi beste forumleden!

Gezien ik vanaf februari voor woon / werk verkeer een auto aan moet schaffen ben ik op zoek gegaan naar een model dat aan mijn eisen voldoet.
Budget is onder de €5000, een B of C segment auto waar ik ook relaxed mee op vakantie kan. Auto met een beetje pit vind ik wel leuk.
Ik verwacht ongeveer 15k per jaar te gaan rijden.

Mijn oog is gevallen op de Fiat Bravo, aantrekkelijk model (dat is en blijft natuurlijk een persoonlijke mening), voldoet aan al mijn eisen van formaat tot kosten. Zijn schijnbaar betrouwbaar (de 1.4 T-jet motor met 120pk).

Nu heb ik alleen geen idee waarop ik verder mijn keuze tussen het individuele aanbod moet maken.
Ik heb er 3 uitgezocht:
Bravo in wit
Bravo in zwart
Bravo in rood

Er zit verschil in bouwjaar, maar de "facelift" vond pas in 2010 plaats, natuurlijk verschil in uitvoering, maar daar heb ik niet per se voorkeur, verschil in prijs en kleine verschillen in kilometerstand.

Welke zouden jullie kiezen en waarom?

De rode is zo te zien al verkocht.

De witte is zo te zien een Edizione Sport, dat is een leuke uitvoering.
De Zwarte en witte auto's zijn import. Ik zou naar beide auto's gaan kijken.

Bij het beste exemplaar zou ik een aankoopkeuring laten doen. Op basis van de foto's en gegevens heb ik een kleine voorkeur voor het witte exemplaar.

ak2 zei:

Bij het beste exemplaar zou ik een aankoopkeuring laten doen. Op basis van de foto's en gegevens heb ik een kleine voorkeur voor het witte exemplaar.

Super bedankt voor je reactie en het meedenken :)

De rode is inderdaad heel snel gegaan, stond er volgens mij pas sinds vandaag op en gelijk weg.

Is het erg dat het import auto's zijn? Ik begrijp dat het vaak een nadeel is gezien dan niet de gehele geschiedenis van de auto bekend is. Maar als verder alles er oké uit ziet lijkt het mij geen probleem?

Mag ik je vragen waar je voorkeur voor de witte auto hem dan precies in zit? (naast dat ik hem persoonlijk gewoon mooier vind ;P)

Laatste vraag, misschien wat overbodig, kan het zelf ook uitzoeken. Maar hoe gaat zo'n aankoopkeuring meestal in zijn werking? Doe je dat dan als je een proefrit gaat maken, bij een garage daar in de buurt?

Alvast bedankt voor de reactie!

Bij de bravo wel checken of de 6 bak (m32) goed zijn werk doet, deze verdient aandacht. Ik zal kijken naar een gewone 1.4, omdat deze waarschijnlijk een 5 bak heeft, maar dat weet ik niet zeker.

Auto encyclopedie zei:
Bij de bravo wel checken of de 6 bak (m32) goed zijn werk doet, deze verdient aandacht. Ik zal kijken naar een gewone 1.6, omdat deze waarschijnlijk een 5 bak heeft, maar dat weet ik niet zeker.
Deze Bravo is helemaal niet met 1.6 geleverd, wel een gewone 1.4 of de t-jet.

Frits79 zei:
Auto encyclopedie zei:
Bij de bravo wel checken of de 6 bak (m32) goed zijn werk doet, deze verdient aandacht. Ik zal kijken naar een gewone 1.6, omdat deze waarschijnlijk een 5 bak heeft, maar dat weet ik niet zeker.
Deze Bravo is helemaal niet met 1.6 geleverd, wel een gewone 1.4 of de t-jet.

Ik kon al geen 1.6 benzine vinden op gaspedaal, maar ik was al te laat om mezelf te corrigeren, want jij was me al voor. En dan heeft die ook nog 6 bak

Tsja, deze sowieso niet eigenlijk. De rode is al weg dus kon ik niet bekijken, andere 2 zijn import en vallen wat mij betreft af. Vrij onwaarschijnlijke kilometerstanden ( zeker die witte ) na eerst jaren lang in buitenland en daarna nog eens bij 4 verschillenden eigenaren in Nederland. Het zou kunnen, maar vrij onwaarschijnlijk en niet te checken. Even verder zoeken naar iets origineel Nederlands.

Silver114 zei:
ak2 zei:

Super bedankt voor je reactie en het meedenken :)

De rode is inderdaad heel snel gegaan, stond er volgens mij pas sinds vandaag op en gelijk weg.

Is het erg dat het import auto's zijn? Ik begrijp dat het vaak een nadeel is gezien dan niet de gehele geschiedenis van de auto bekend is. Maar als verder alles er oké uit ziet lijkt het mij geen probleem?

Mag ik je vragen waar je voorkeur voor de witte auto hem dan precies in zit? (naast dat ik hem persoonlijk gewoon mooier vind ;P)

Laatste vraag, misschien wat overbodig, kan het zelf ook uitzoeken. Maar hoe gaat zo'n aankoopkeuring meestal in zijn werking? Doe je dat dan als je een proefrit gaat maken, bij een garage daar in de buurt?

Alvast bedankt voor de reactie!

Bij import kan er eerder gerommeld zijn met de kilometerstand, of kan het een goedkoop opgelapte schadeauto zijn.
Zoek dus niet al teveel op kilometerstand. Ik heb zelf liever een auto met meer kilometers waar technisch goed voor gezorgd is.

Belangrijk is de historie en technische staat van een auto., bijvoorbeeld een Vakgarage kan dit zorgvuldig doen.

Met import auto's met erg lage BPM ten opzichte vergelijkbare Auto's die even oud zijn, en rond de zelfde tijd zijn ingevoerd moet je oppassen. Bij veel particuliere eigenaren in korte tijd is het ook opletten. Je koopt snel de ellende van een ander.

Je kijkt naar oude auto's in een lage prijsklasse, ga dus niet over een nacht ijs. Betaal liever iets meer voor een perfect exemplaar, dan dat je er een koopt met veel en duur achterstallig onderhoud.

Terug
Bovenaan