A
Anoniem
Guest
Afgelopen donderdag een Renault Twingo Epicea uit 2001 gekocht met 160.000km op de teller, bij een Renault dealer. Nu reed ik voor het eerst met open raam en ik hoorde een aanlopend geluid, als ik langzaam rij (10-50 km per uur), waarschijnlijk is het geluid bij hogere snelheid er ook maar kan ik het niet horen. Het klinkt alsof iemand in zijn handen wrijft, hoe hoger de snelheid des te sneller het geluid.
Nu dacht ik aan een aanlopend remblokje, maar als ik rem is er geen verandering in het geluid, als het de rem is zou ik dat wel kunnen verwachten toch? Ook maakt de auto heel af en toe een huilend geluid bij zacht remmen.
De auto trilt niet, ook niet tijdens het remmen en blijft ook keurig recht als ik hard rem.
Iemand een idee?
Nu dacht ik aan een aanlopend remblokje, maar als ik rem is er geen verandering in het geluid, als het de rem is zou ik dat wel kunnen verwachten toch? Ook maakt de auto heel af en toe een huilend geluid bij zacht remmen.
De auto trilt niet, ook niet tijdens het remmen en blijft ook keurig recht als ik hard rem.
Iemand een idee?