HOOGSTE KILOMETERSTAND WAARMEE JE HEBT GEREDEN

A

Anoniem

Guest
Laatst reed ik met een Volvo 850 Estate die een kilometerstand van maar liefst 433.XXX had. Ik besefte me dat ik nog niet eerder in een auto met een dergelijk hoge kilometerstand had gereden. Mijn vorige record stond op 370.XXX, toebehorend aan een Passat 1.8T uit eind jaren negenting.

Nu vroeg ik mij af, wat is de hoogste kilometerstand waarmee je hebt gereden? En met welke auto was dat? Reed die nog als nieuw of was die helemaal 'op'? Reageer maar!

Drieënhalf ton ongeveer in een Ford Transit, qua personenauto's net geen drie ton in een E39 528i. Beiden deden het nog prima, zullen fatsoenlijk onderhoud hebben gehad.
Is hier niet al eens een topic van geweest?

De vraag is: heb je al die km's ook echt zelf gereden? Want ik heb de Peugeot 205 die had hiervoor, tot bijna 180.000km gereden. Echter daarvan heb ik er slechts 23.000km zelf van gereden.

Met mijn huidige auto heb ik al veel meer km's gereden: 58.000 afgerond en de km-stand is nu 92500km dus nog 7500km en ik ben het klokje rond :LOL: De term klokje rond, komt van de tijd de kilometerstanden enkel tot 99.999 konden gaan. Daarna gingen ze weer op 0 o_O

Ik vind het trouwens ook helemaal niet zo interessant, om zo veel mogelijk km's te rijden met de auto: liever zit ik niet elke dag uren in de auto. Dus vind het ook echt niet erg, dat mijn auto nooit in aanmerking zal komen voor klokje rond.

Want als je minder rijdt met je auto, slijt deze ook minder hard. Dan heb je er langer plezier van :D

afentoe zei:
Drieënhalf ton ongeveer in een Ford Transit, qua personenauto's net geen drie ton in een E39 528i. Beiden deden het nog prima, zullen fatsoenlijk onderhoud hebben gehad.

https://www.autoweek.nl/forum/read.php?6,4178507

Zeg wacht eens, dit is gewoon dezelfde TS:LOL:

D Elzinga zei:
afentoe zei:

Haha, of in elk geval hetzelfde bericht. Er zijn veel dingen die ik 2009 kan noemen, maar "laatst"... En in zoveel toeval geloof ik ook al niet. o_O

D Elzinga zei:
afentoe zei:

:eek::D:D:T

Ja lachen dit.
Mensen zijn altijd zo bang dat een auto boven de 2 ton "op" is ofzo.
Zo zie je maar...

Dat was mijn eigen Volvo 940. Gekocht met iets onder de 2 ton, verkocht met ruim een half miljoen kilometers op de teller. Volgens de rdw data leeft hij nog steeds.

56.399 km.
Fiat Punto Diesel. Destijds nieuw gekocht, toen er even geen BPM en MRB op zat.

Mijn eigen Audi 80 heb ik naar de 348.000 gereden. Toen ik in de autobranche werkte, vond ik het altijd leuk om een stukje te rijden met de inruilers met veel kilometers. Het viel op hoeverl verschil er zat tussen diverse auto's, de een voelde met nog geen drie ton alsof de sloop lonkte maar er waren er ook die met 7 ton aanvoelden alsof ze nog wel een paar rondjes konden. Opvallend was een Focus Wagon van 2006 met 7,5 ton die nog best fris reed. Had ik zo mee weg willen rijden. Even verbazingwekkend was een C5 met 275.000 die nog net van zijn plaats wilde maar verder terminaal moegestreden was. Vooral de volkomen doorgezeten stoelen vielen op. Hoogste stand was een Mitsubishi Galant met 1,2 miljoen, die was helaas motorisch aan zijn eind.

Ik denk 286.000 in de 2011 E350 van mijn vader. Wellicht nog wat hoger in een andere auto, maar nooit specifiek op gelet.

Een Mercedes 190D van 490.000km naar 530.000km gereden.
Reed echt lekker maar niet vooruit te branden.

Startmotor, accu , veer en een wiellager heeft dat gekost, buiten het normale onderhoud

300.000 met een Alfa 146 jtd, gereden vanaf 2 ton met 1000 euro onderhoud inclusief apk en banden, goedkoopste auto ooit qua onderhoud, rijd nu in Wit Rusland,
330.000 met een Alfa 156 2.4 SW, ook redelijk probleemloos, op de koppeling na, liep dan ook als de brandweer, heb de Marokkaan die hem naar zijn thuisland wilde rijden wel verteld dat er speling op het stuurhuis zat.

Een Passat B4 TDI met 470 dkm op de teller, ding was tot in de puntjes onderhouden en reed nog prima.
Qua eigen auto's een Citroën C5 2.0 HDI 110 pk met handbak. Van 197 dkm naar 303 dkm in 3 jaar tijd, buiten regulier onderhoud alleen een keer 700 Euro reparatie aan de Hydractive gehad (scheur in transportbuis voor de LDS).
Toen verkocht aan een Est, zou er niet raar van staan kijken als dat ding nog steeds ergens rondrijdt.

D Elzinga zei:
afentoe zei:

Hahaha wat een grapjas. Topic gaat dicht, verder praten kan in: https://www.autoweek.nl/forum/read.php?6,4178507,page=5

@TS: je account is geblokkeerd.

Terence
Autoweek moderator

Terug
Bovenaan