Raoul 8777817 zei:
Golf01 zei:
Beste Raoul,
Lees maar is mijn topic vanaf het begin tot het einde. Precies hetzelfde probleem gehad. Gehad inderdaad omdat de dealer een ruilmotor in heeft geplaatst t.w.v duizenden euro’s met arbeidsuren in. Probleem is opgelost er is een kwart op 10.000 km aan olie verbruikt. Dat is het voordeel van een auto kopen bij de dealer in NL. De garantie wat je erbij krijgt. Ik had zelf ook een auto kunnen importeren uit Duitsland met meer opties of duizenden euro’s goedkoper uitkomen alleen dan loop je zo tegen de lamp aan bij een groot probleem. De dealer gaf aan dat het de zuigerveren of schraapveren het probleem zouden kunnen zijn.
Ik heb jouw topic inderdaad gelezen. Helaas zijn wel veel berichten verwijderd, waardoor ik niet het hele verhaal heb kunnen lezen.
Ik ben wel benieuwd wat bij jou uiteindelijk het probleem en ook de oplossing was. Is hier verder onderzoek naar gedaan of hebben ze de motor simpelweg vervangen?
Goed om te horen dat het voor jou is opgelost in ieder geval!
Probleem: Schraapveren/Zuigers
Oplossing: Motor flushen
Door de motor te gaan flushen kwam er een ander probleem bij nadat ik de auto had gestart voor de deur bij de dealer
Probleem: Schraapveren/Zuigers - Auto schokt extreem - Toerenteller gaat op en neer
Oplossing: Motorblok vervangen voor een motorblok met 50.000 km op de teller
Schraapveren/Zuigers vervangen kost rond de 3500€.
Als je als klant vraagt is de motor goed van de auto, krijg je een sarcastische antwoord; Ik kan niet in de motorblok kijken.
Dat klopt maar ik ook niet.
Vandaar dat ik naast de wettelijke garantie, naast de Bovag garantie een extra pakket bij had gekocht om toch voor zekerheid te gaan.
Ik heb geen zin om boven de 10.000 een auto aan te schaffen en dan achteraf te gaan discussiëren als er een probleem zich voordoet.
Buiten alles om heeft de dealer waar ik de auto had gekocht echt alles eraan gedaan om de auto in tip top in orde te krijgen.
Voorruit- achteruitkijkspiegel- sensoren- kachel- schokbrekers etc alles vervangen onder de garantie. Geen enkele discussie gehad als ik aan kwam met een probleem.
Nu 8 maanden en ongeveer 12.000 km verder heeft de auto een kwart olie verbruikt. Wat heel normaal is!
Ik ben nu tevreden over de auto en het olieverbruik