Hoog olieverbruik VW Golf 7

K1D2 zei:
Ik persoonlijk zou die eindeloze geldput op marktplaats zetten en zo dus particulier verkopen. Zet hem er op voor €7250, bied iemand 6500? Deal.

Denk je dat ik nog €6500 ervoor kan krijgen met dit probleem?
 
speedtouch zei:
Raoul 8777817 zei:
K1D2 zei:
Ik persoonlijk zou die eindeloze geldput op marktplaats zetten en zo dus particulier verkopen. Zet hem er op voor €7250, bied iemand 6500? Deal.

Denk je dat ik nog €6500 ervoor kan krijgen met dit probleem?

Heb je zelf al bij de VW garage geìnformeerd

Nee, dat niet, maar ik weet ook niet of ik nog zoveel vertrouwen heb in VW om deze auto in te ruilen voor een nieuwe VW
 
Wat voor keuze heb je? Wegschieten voor 2-3 met probleem naar de handel? Doorrijden en wachten op motorrevisie en een katalysator? Of 3-4K er in pompen bij een specialist voor een motorrevisie?

Die Golfjes staan voor 8-10.000 euro te koop, handelswaarde zal rond 7000 zijn zonder probleem. Dus economische is het wel verantwoord om het probleem aan te laten pakken. Je zal alleen weer even moeten blijven rijden. Je weet ook weer niet wat je koopt, er is ook bij andere merken veel troep gebouwd in die prijsklasse. Of je moet een Prius of Jazz willen met CVT, daar vond ik het enige pluspunt met aanschaf van, dat ze betrouwbaar zijn. Ik heb nog nooit zo troosteloos achter het stuur gezeten., want dan ben je ook 10k in zijn achteruit.

Je zou eens contact op kunnen nemen met Auto Meerstad in Nieuw-Vennep.
 
Ik zou gewoon eens contact opnemen met een bedrijf als Hartog. Die staan hoog aangeschreven en lijken er (in tegenstelling tot menig dealer) verstand van te hebben. Wie weet valt het mee en ben je nog op tijd zodat je geen volledige revisie nodig hebt.
 
Ik zou gewoon eens contact opnemen met een bedrijf als Hartog. Die staan hoog aangeschreven en lijken er (in tegenstelling tot menig dealer) verstand van te hebben. Wie weet valt het mee en ben je nog op tijd zodat je geen volledige revisie nodig hebt.


dat zou ook mijn keuze zijn. De dealer zal al snel met hoge bedragen strooien. Een gerenomeerd bedrijf als hartog zou ik blind op hun advies vertrouwen. Kost misschien wel geld maar je weet wel waar je staat.

Dan pas een overwogen keuze maken, persoonlijk zou ik eieren voor mijn geld kiezen als het een dure reparatie word, dat ding inruilen, misschien gooit een garage hem ook wel de exporthandel in. En dan een fatsoenlijke auto weer kopen.

ik zou in ieder geval echt niet veel meer gaan rijden. (met 1 liter op 1000 km ook al niet)
 
@ts,
ik weet niet of toegestaan, wenselijk is om hier links neer te zetten,
kijk hier eens;
https://www.tsi-specialist.nl/revisie/
 
Ik heb intussen contact opgenomen met Hartog Tuning. Zei vertelden me dat ze dit probleem bij de 1.2 TSI motor nog niet eerder gehoord hebben.

Daarnaast heb ik contact opgenomen met een bedrijf hier in de buurt dat gespecialiseerd is in VW & Audi. Hij had hiervan ook nog nooit gehoord bij de 1.2 TSI. Hij verwachtte zelf dat de turbo het heeft begeven, waardoor het olieverbruik gestegen is.
Hij raadde mij ten zeerste af een 'wondermiddeltje' bij de motorolie te gieten, zeker gezien mijn hoge verbruik.

Ik vraag me wel af of de turbo de oorzaak van mijn problemen kan zijn, aangezien ik voorheen ook al een hoog olieverbruik had, maar lang niet zo hoog als nu.

Misschien goed om erbij te vermelden is dat ik op bepaalde moment als ik het gaspedaal intrap ik in de binnenspiegel wit/blauwe rook zie.

Ik heb komende woensdag een afspraak staan bij de Volkswagendealer voor een onderzoek naar het probleem. Dit onderzoek kost zo'n €130, maar ik ben niet van plan de reparatie bij de dealer uit te laten voeren. Zou het zinvol zijn dit onderzoek toch uit te laten voeren als ik hierna een rapport hiervan kan krijgen? Dan weet ik wel of het aan de motor of aan de turbo ligt natuurlijk.
 
Beste Raoul,

Lees maar is mijn topic vanaf het begin tot het einde. Precies hetzelfde probleem gehad. Gehad inderdaad omdat de dealer een ruilmotor in heeft geplaatst t.w.v duizenden euro’s met arbeidsuren in. Probleem is opgelost er is een kwart op 10.000 km aan olie verbruikt. Dat is het voordeel van een auto kopen bij de dealer in NL. De garantie wat je erbij krijgt. Ik had zelf ook een auto kunnen importeren uit Duitsland met meer opties of duizenden euro’s goedkoper uitkomen alleen dan loop je zo tegen de lamp aan bij een groot probleem. De dealer gaf aan dat het de zuigerveren of schraapveren het probleem zouden kunnen zijn.
 
Raoul 8777817 zei:
Ik heb komende woensdag een afspraak staan bij de Volkswagendealer voor een onderzoek naar het probleem. Dit onderzoek kost zo'n €130, maar ik ben niet van plan de reparatie bij de dealer uit te laten voeren. Zou het zinvol zijn dit onderzoek toch uit te laten voeren als ik hierna een rapport hiervan kan krijgen? Dan weet ik wel of het aan de motor of aan de turbo ligt natuurlijk.

Persoonlijk zou ik het onderzoek laten uitvoeren bij een bedrijf waar je ook de reperatie wil laten doen.
 
Blauwwitte rook uit de uitlaat betekent dat er olie verbrand wordt.

Ik persoonlijk zou 'm gewoon naar Hartog (of een andere specialist) brengen. Die hebben waarschijnlijk meer kennis en zijn goedkoper (want die hoeven geen hele grote showroom warm te stoken).
 
Golf01 zei:
Beste Raoul,

Lees maar is mijn topic vanaf het begin tot het einde. Precies hetzelfde probleem gehad. Gehad inderdaad omdat de dealer een ruilmotor in heeft geplaatst t.w.v duizenden euro’s met arbeidsuren in. Probleem is opgelost er is een kwart op 10.000 km aan olie verbruikt. Dat is het voordeel van een auto kopen bij de dealer in NL. De garantie wat je erbij krijgt. Ik had zelf ook een auto kunnen importeren uit Duitsland met meer opties of duizenden euro’s goedkoper uitkomen alleen dan loop je zo tegen de lamp aan bij een groot probleem. De dealer gaf aan dat het de zuigerveren of schraapveren het probleem zouden kunnen zijn.

Ik heb jouw topic inderdaad gelezen. Helaas zijn wel veel berichten verwijderd, waardoor ik niet het hele verhaal heb kunnen lezen.
Ik ben wel benieuwd wat bij jou uiteindelijk het probleem en ook de oplossing was. Is hier verder onderzoek naar gedaan of hebben ze de motor simpelweg vervangen?
Goed om te horen dat het voor jou is opgelost in ieder geval!
 
Raoul 8777817 zei:
Golf01 zei:
Beste Raoul,

Lees maar is mijn topic vanaf het begin tot het einde. Precies hetzelfde probleem gehad. Gehad inderdaad omdat de dealer een ruilmotor in heeft geplaatst t.w.v duizenden euro’s met arbeidsuren in. Probleem is opgelost er is een kwart op 10.000 km aan olie verbruikt. Dat is het voordeel van een auto kopen bij de dealer in NL. De garantie wat je erbij krijgt. Ik had zelf ook een auto kunnen importeren uit Duitsland met meer opties of duizenden euro’s goedkoper uitkomen alleen dan loop je zo tegen de lamp aan bij een groot probleem. De dealer gaf aan dat het de zuigerveren of schraapveren het probleem zouden kunnen zijn.

Ik heb jouw topic inderdaad gelezen. Helaas zijn wel veel berichten verwijderd, waardoor ik niet het hele verhaal heb kunnen lezen.
Ik ben wel benieuwd wat bij jou uiteindelijk het probleem en ook de oplossing was. Is hier verder onderzoek naar gedaan of hebben ze de motor simpelweg vervangen?
Goed om te horen dat het voor jou is opgelost in ieder geval!

Probleem: Schraapveren/Zuigers
Oplossing: Motor flushen
Door de motor te gaan flushen kwam er een ander probleem bij nadat ik de auto had gestart voor de deur bij de dealer

Probleem: Schraapveren/Zuigers - Auto schokt extreem - Toerenteller gaat op en neer
Oplossing: Motorblok vervangen voor een motorblok met 50.000 km op de teller

Schraapveren/Zuigers vervangen kost rond de 3500€.

Als je als klant vraagt is de motor goed van de auto, krijg je een sarcastische antwoord; Ik kan niet in de motorblok kijken.

Dat klopt maar ik ook niet.
Vandaar dat ik naast de wettelijke garantie, naast de Bovag garantie een extra pakket bij had gekocht om toch voor zekerheid te gaan.

Ik heb geen zin om boven de 10.000 een auto aan te schaffen en dan achteraf te gaan discussiëren als er een probleem zich voordoet.

Buiten alles om heeft de dealer waar ik de auto had gekocht echt alles eraan gedaan om de auto in tip top in orde te krijgen.

Voorruit- achteruitkijkspiegel- sensoren- kachel- schokbrekers etc alles vervangen onder de garantie. Geen enkele discussie gehad als ik aan kwam met een probleem.

Nu 8 maanden en ongeveer 12.000 km verder heeft de auto een kwart olie verbruikt. Wat heel normaal is!

Ik ben nu tevreden over de auto en het olieverbruik
 
Bedankt voor je duidelijke verhaal.
Fijn om te horen dat het voor jou goed is afgelopen!

Een update vanuit mijn kant:
Ik ben gisteren een onderzoek bij de Volkswagendealer laten uitvoeren en heb de volgende diagnose gekregen:
-Geen uitwendige lekkage zichtbaar
-Auto rookt erg uit uitlaat
-Turbo controleren aanzuigbuis -> geen overmatige olie

'Helaas' zit het probleem dus niet in de turbo en blijft alleen de motor over. Bij de Volkswagendealer kost zo'n reparatie/revisie 5000-6000 euro

Wellicht is inruil dan toch de beste optie
 
Raoul 8777817 zei:
Bedankt voor je duidelijke verhaal.
Fijn om te horen dat het voor jou goed is afgelopen!

Een update vanuit mijn kant:
Ik ben gisteren een onderzoek bij de Volkswagendealer laten uitvoeren en heb de volgende diagnose gekregen:
-Geen uitwendige lekkage zichtbaar
-Auto rookt erg uit uitlaat
-Turbo controleren aanzuigbuis -> geen overmatige olie

'Helaas' zit het probleem dus niet in de turbo en blijft alleen de motor over. Bij de Volkswagendealer kost zo'n reparatie/revisie 5000-6000 euro

Wellicht is inruil dan toch de beste optie

Dat heeft de vorige eigenaar ook denk ik gedaan bij de dealer. Auto verbruikt olie, auto ingeruild bij de dealer. De dealer wist er ook niks vanaf. Ik koop de auto en wij zitten met het probleem. De dealer en de nieuwe eigenaar.

Zuur om te horen dat het zo’n duur grapje is!
 
Of je gaat nog een keer naar de dealer in Duitsland, waar je hem vandaan hebt. Dan zit er geen Pon tussen, en misschien nemen zij dit probleem wel serieus en komt er zo een goede oplossing.
 
@tydelyck, denk je? Uit de OP:

Eind 2018 heb ik een Volkswagen Golf 7 1.2 TSI (van december 2012) gekocht in Duitsland en geïmporteerd naar Nederland.
Op het moment dat ik de auto kocht had deze een redelijk hoog olieverbruik, ongeveer 1 liter per 1000 km, maar dit scheen 'normaal' te zijn voor dit model, zoals ook veel over op internet te vinden is.
 
Ja, het is een weg die hij zeker nog moet proberen.

Raoul 8777817 zei:
Nu is echter de laatste maanden het olieverbruik enorm gestegen, waar ik nu tussen de laatste 2 tankbeurten in (800 km) 1.8 liter olie heb moeten bijvullen.

Dus is de situatie anders dan toen hij hem kocht.

Raoul 8777817 zei:
Aangezien ik de auto bijna 2 jaar geleden gekocht heb, denk ik niet dat de duitse garage bereid is hier nog wat mee te doen, maar dat zal ik zeker nog gaan proberen.

Hij was het dus zelf ook van plan.

Overigens is niet duidelijk of hij de auto in Duitsland van een autohandelaar heeft gekocht, of van een VW-dealer. In het eerste geval denk ik dat hij bij een Duitse VW-dealer, die nu eenmaal de fabriek vertegenwoordigt, best nog een kans heeft. Het is nu eenmaal een door de Duitse verkooporganisatie geleverde auto, met alle rechten en plichten die daarbij horen. Als hij hem van een VW-dealer had gekocht, dan zal die misschien minder voor hem willen doen (omdat ze hem destijds ook al hebben belazerd), maar hij zou het nog bij een andere officiële dealer in Duitsland kunnen proberen. Misschien kan hij er dan een kiezen die dichterbij de grens zit.
 
Ik heb het hele sterke vermoeden dat de garantie op een inmiddels 8 jaar oude en al 2 jaar geleden aangekochte auto in Duitsland ook wel is verlopen.
 
Muddy Bandit zei:
Ik heb het hele sterke vermoeden dat de garantie op een inmiddels 8 jaar oude en al 2 jaar geleden aangekochte auto in Duitsland ook wel is verlopen.
En ook nog eens 150.000 km gereden heeft... Duisters hebben niet zoveel met hoge kilometerstanden, daar is een auto met 2 ton al op vinden ze. Als ik mijn Duitse garage bel moet ik altijd 2x mijn kilometerstand zeggen, de eerste keer denken ze dat ze het verkeerd verstaan hebben : "Wie bitte, 357.000 km????"
 
Hij was het dus zelf ook van plan.

Dan had hij dat moeten doen en niet nu nog steeds van plan zijn. Die auto was bij aankoop al op en dat is nog wat erger geworden, geen dealer die daar nu nog iets aan wil, kan en gaat doen, tenzij er gewoon betaald gaat worden. Daarvoor zou je nog kunnen informeren, misschien dat het daar iets goedkoper is. Verder wat Muddy en EVV zeggen.
 
Raoul 8777817 zei:
Goedemiddag,


Van een Volkswagen van nog geen 8 jaar oud met 150.000 km op de teller zou ik niet verwachten dat ik tegen dit soort grote problemen zou aanlopen.
Mijn vraag is daarom ook of Volkswagen in enige zin verplichtingen naar mij heeft om dit probleem op te lossen, cq mij tegemoet te komen hierin?

Bij een Toyota zou je nog enige kans kunnen hebben bij een VW kun je dat wel vergeten.
 
Monsieur Le Loure zei:
Raoul 8777817 zei:
Goedemiddag,


Van een Volkswagen van nog geen 8 jaar oud met 150.000 km op de teller zou ik niet verwachten dat ik tegen dit soort grote problemen zou aanlopen.
Mijn vraag is daarom ook of Volkswagen in enige zin verplichtingen naar mij heeft om dit probleem op te lossen, cq mij tegemoet te komen hierin?

Bij een Toyota zou je nog enige kans kunnen hebben bij een VW kun je dat wel vergeten.

Na 8 jaar? Ook Toyota is geen filantropische instelling.
 
Carfanatic zei:
Monsieur Le Loure zei:
Raoul 8777817 zei:
Goedemiddag,


Van een Volkswagen van nog geen 8 jaar oud met 150.000 km op de teller zou ik niet verwachten dat ik tegen dit soort grote problemen zou aanlopen.
Mijn vraag is daarom ook of Volkswagen in enige zin verplichtingen naar mij heeft om dit probleem op te lossen, cq mij tegemoet te komen hierin?

Bij een Toyota zou je nog enige kans kunnen hebben bij een VW kun je dat wel vergeten.

Na 8 jaar? Ook Toyota is geen filantropische instelling.

Meen mij te herinneren dat ze met de 177pk d-cat diesel zeer coulant waren. Dat was ook een probleemmotor maar i.t.t. VW pakte Toyota dit wel goed op.
 
Turbo man zei:
waarom blijven mensen die VAG troep kopen met deze motor terwijl het hele internet ermee vol staat hoe slecht die motoren zijn. Je geeft zelfs note bene aan dat het olieverbruik al extreem hoog was bij aanschaf.. Gaat je helaas zeer veel geld kosten.... Je zou kunnen proberen om e.a. via de Duitse importeur en/of dealer te laten lopen want die zijn vaak wat behulpzamer. Dit weet ik van een maatje van mij met een GTI die maar niet goed liep, was ook een duitse Import en is toen aldaar gemaakt naar voller tevreden heid terwijl ze in Nederland niet thuis gaven, zowel Dealer als Importeur. Suc6 ermee.


It's not all bad... Ik heb zelf een VW Polo 1.2 TSI gekocht met 237.000km op de teller (op LPG), inmiddels staat hij op ca. 280.000km (anderhalf jaar verder)

Ik heb nog nooit olie bij hoeven vullen, de motor start en loopt altijd. Voor direct ingespoten benzinemotoren zou elke op LPG omgebouwd moeten worden, scheelt 96% in deeltjes uitstoot en roetopbouw in de motor/dus ook aan de zuigerveren/
Ik heb op m'n 2010 1.2 TSI (dus met ketting) nog een brandschone uitlaat na al deze kilometers. Verder heeft het direct vloeibaar inspuiten van LPG nog meee voordelen; namelijk --> hoger octaangetal dus gaat niet zo snel pingelen. De timing van de ontsteking kan je dus vervroegen en je hoeft niet zoveel extra brandstof in te spuiten onder vollast. Win-win, ik rijd in elk geval gemiddeld ongeveer 1 op 14-15. Als ik dat terug reken naar de calorische dichtheid van benzine dan is dat ongeveer 1 op 18-19. Da's heel netjes, gezien ik niet als een opa rijd.

Dus zuipt je TSI olie, of welke GDI motor dan ook, je wilt hem opschonen, minder CO2 uitstoten en ca. 1800 euro per jaar besparen? Bouw LPG in. En dan niet zo'n Prins VSI frikandellendraaier systeem met extra injectoren om het onnodig complex te maken, maar iets als Prins DLM, Vialle LPdi of Vialle DirectBlue (of ICOM JTG HP). Vloeibaar propaan door je injectoren, verdampt meteen dus geen druppeltjes die het doen roeten! :) Thank me later
 
Terug
Bovenaan