Hoog en goede verlichting (LED koplampen)

Maar een 500 heeft toch ook een variant met xenon?? Hoeveel vraagt de dealer voor het inbouwen daarvan??

Dan wissel je gewoon de complete koplamp. Netjes afstellen en klaar. Heb het met mijn eigen auto ook gedaan. Briljant gewoon!!

Ik heb 21 maanden een Ignis Stijl gehad, kwalitatief de slechtste auto die ik in mijn dik 30 jaar rijbewijs heb gehad.

Om nogmaals terug te komen op LED achteraf inbouwen, dit is dus echt niet toegestaan, ik kreeg het zelfs bij de inbouwbedrijven te horen. Of althans, het is wel toegestaan maar je mag er vervolgens niet mee op de openbare weg. En laat ik mijn auto nou juist daarvoor hebben.
Dus helaas, dat gaat hem niet worden.

Fiat 500’s met xenon zijn er niet veel, alleen de Sportversie bood dat nog aan. En dan moet er alsnog zoveel geld bij dat ik net zo goed over kan stappen op een Renault Captur.

Maar er zijn toch gebruikte 500's te krijgen in de Lounge uitvoering, cult uitvoering met Xenon. Het is dus niet altijd een Sport.
Mij bekruipt het gevoel dat je niet erg je best doet met zoeken. Don't shoot me maar met 2 minuten zoeken heb ik al een leuke 500 met Xenon gevonden mooie 500 met xenon
of deze 500X

R J G Ruiters zei:
Maar er zijn toch gebruikte 500's te krijgen in de Lounge uitvoering, cult uitvoering met Xenon. Het is dus niet altijd een Sport.
Mij bekruipt het gevoel dat je niet erg je best doet met zoeken. Don't shoot me maar met 2 minuten zoeken heb ik al een leuke 500 met Xenon gevonden mooie 500 met xenon
of deze 500X
Alleen is de eerste een import.

Epica zei:

En dat maakt een Fiat 500 met xenon slecht?
Ik heb zelf een aantal auto's geïmporteerd en is mij altijd goed bevallen. Ik zie vaak erg negatieve reacties op importauto's zonder dat men de auto in het echt gezien heeft en heeft kunnen beoordelen.

Ja, ik besef het verschil. Helaas ben ik niet gezegend met extreem veel technische kennis. Maar goed de historie bekijken en letten op de lakverschillen e.d. kan ik en met mij velen anderen ook. Is helemaal geen rocket science.

R J G Ruiters zei:
Epica zei:

Ik heb zelf een aantal auto's geïmporteerd en is mij altijd goed bevallen. Ik zie vaak erg negatieve reacties op importauto's zonder dat men de auto in het echt gezien heeft en heeft kunnen beoordelen.
Nee dat zeg ik ook helemaal nergens, maar jij roept dat je heel makkelijk iets kan vinden en het eerst wat je dan post is een import auto dus laat het nog steeds niet zien of er veel van verkocht zijn in Nederland. Ik meld het er alleen altijd bij dat het import is als een extra aandachtspunt.

En omdat ik zelf de technische kennis niet bezit wil ik dus geen importauto.

Ik ben er nog niet uit wat ik doe. 2 mooie auto’s gezien maar bij beiden moet er naar mijn zin teveel bij. En opeens komt er misschien nog een goedkope oplossing voorbij. Morgen weet ik meer.

Epica zei:
R J G Ruiters zei:
Epica zei:

Nee dat zeg ik ook helemaal nergens, maar jij roept dat je heel makkelijk iets kan vinden en het eerst wat je dan post is een import auto dus laat het nog steeds niet zien of er veel van verkocht zijn in Nederland. Ik meld het er alleen altijd bij dat het import is als een extra aandachtspunt.

Wat heet makkelijk, ik geef een zoekopdracht in de daartoe bestemde websites en er rollen diverse 500's met xenon uit. Dit kan TS zelf ook... Ik heb helemaal niet gelet of het import is ja of nee... Wij kunnen hier wel alles uitpluizen tot in de details voor TS, maar uiteindelijk moet TS dit zelf doen (zij weet wat wel en niet kan budgettechnisch).
Mijn boodschap was dan ook dat als je een beetje moeite doet met zoeken, je zeker mogelijke alternatieven vindt.

Die zoekopdracht had ik zeker gedaan, maar viel afgezien vd importauto’s echt tegen.

Anyway, voorlopig is mijn probleem opgelost. Na navraag her en der wordt er door de Fiat-dealer LED-verlichting ingebouwd in mijn 500.
Ik ben voor een paar honderd euro klaar. Zit ik alleen nog niet hoger, maar de keuze tussen 7000 bijbetalen of een paar honderd is voor nu heel duidelijk.

Bedankt allemaal!

Dank voor de terugkoppeling! Led met projectorlampen inbouwen lijkt me inderdaad ook de beste oplossing!

L (en een hele boel cijfertjes) import zou ik niet zomaar negeren. Hiervoor heb je aankoopkeuringen. Ga met die auto naar een dicht bijzijnde vakgarage en voor geloof 149,- kijkt iemand de gehele auto voor je na en heb je dus meer zekerheid. Die 500X lijkt me overigens ook een hele leuke auto. Overigens heb ik zelf ook Xenon en ben er bijzonder tevreden mee.

Terug
Bovenaan