Honda Urban EV Concept

A

Anoniem

Guest
honda-urban-ev-concept-113866_Honda_Urban_EV_Concept_unveiled_at_the_Frankfurt_Motor_Show.jpg


honda-urban-ev-concept-113873_Honda_Urban_EV_Concept_unveiled_at_the_Frankfurt_Motor_Show.jpg


honda-urban-ev-concept-113870_Honda_Urban_EV_Concept_unveiled_at_the_Frankfurt_Motor_Show.jpg


honda-urban-ev-concept-113865_Honda_Urban_EV_Concept_unveiled_at_the_Frankfurt_Motor_Show.jpg



https://www.caradvice.com.au/583144/honda-urban-ev-concept-revealed-production-version-due-in-2019/
 
1977NL zei:
Een echte a-segmenter van Honda met een aansprekend ontwerp zou een prima idee zijn, daar ben ik over een jaar of 3 dan zéker voor in de markt ter vervanging van onze Jazz.

De Jazz die we nu hebben is verre van hip natuurlijk, maar het huidige model vind ik echt niet te pruimen en wordt 'm zeker niet. En een slagje kleiner (2e auto) is geen probleem.

Kom maar op Honda!

Ik meen dat dit prototype gewoon 3.90 meter lang is, dus meer een wat kleine B-segment hatchback. Wel mooi dat Honda eindelijk met iets leuks, betaalbaars (oké, dat is een aanname) en innovatiefs komt voor de Europese markt. Iets dat kan scoren, ook op de Nederlandse markt. Sowieso is Honda lekker bezig met retro-modellen: de N One kei car die is geïnspireerd op de N360/N500/N600, de S660 als Honda Beat-achtige, de terugkeer van de NSX en nu een Civic-achtige.
 
Live @ IAA Frankfurt 2017:

iaa-frankfurt-2017-honda-urban-ev-concept-290977-800.jpg


iaa-frankfurt-2017-honda-urban-ev-concept-290973-800.jpg


iaa-frankfurt-2017-honda-urban-ev-concept-290971-800.jpg


iaa-frankfurt-2017-honda-urban-ev-concept-290970-800.jpg


iaa-frankfurt-2017-honda-urban-ev-concept-290975-800.jpg


honda-al-salone-di-francoforte-2017-6a114aa929accf5b92d151da7233166c.jpg


Meer foto's: https://www.autokopen.nl/autonieuws/2017/september/43571-brutale-honda-urban-ev-concept-gaat-echt-komen-in-aangepaste-vorm
Honda stand: https://www.omniauto.it/salone/francoforte2017/stand/1853/honda
 
In het inmiddels bestaande maar daar enigszins misplaatste topic in de rubriek Nieuwe auto's werd geklaagd dat er nog weinig reacties waren. Daar schreef ik: "Er valt nog weinig te reageren. Ik vermoed dat het productiemodel aanzienlijk van dit concept gaat afwijken, omdat klantenclinics allerlei vondsten graag anders willen (autokopers zijn in principe conservatief, ze zoeken waar ze mee vertrouwd zijn) en omdat de productiekosten binnen de perken moeten blijven en men dus op bestaande onderdelen terugvalt. Je kunt daar nu nog geen zinnig woord over zeggen.
Ik zie zelf die deuren vervangen worden door vier stuks (opa en oma moeten wel makkelijk naar achteren kunnen instappen), de terugkeer van gebruikelijke meters en knoppen (omdat de klant die in zijn oude auto ook had en ermee vertrouwd was), weer gewoon spiegels omdat de wetgever dat eist, weer gewoon twee stoelen voorin, niet zo'n enorm scherm omdat dat in de productie te duur wordt. En dan is de sjeu er al wat af."

Ik heb ook bange voorgevoelens over de prijs ... Maar in deze vorm is het een razend leuk model (ik vind dat ook al van de N-One).
 
Tweede concept, voor Genève.
ztryp3sby0l4.jpg

https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/honda-ev-prototype-staart-je-aan/
 
xu1yz0gborwe.jpg

https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/honda-urban-ev-concept-toont-binnenste/

5 schermen... wel erg veel maar het totaalplaatje ziet er - vooralsnog - goed uit. Sober maar niet te saai.
 
Leuk hoor, als de productieversie deze laatste concept redelijkerwijs nadert staat er een heel aardig wagentje.(y)
 
Niet zo stoer als de eerste maar toch leuker dan verwacht! Hopelijk niet teveel verpest in productievorm
 
Ontzettend vrolijke, frisse verschijning! De achterkant vind ik minder geslaagd, maar de rest van de auto oogt strak, prototype-achtig met een vleugje retro en behoorlijk luxueus. Het dashboard is op-en-top Japans, zoals het hoort bij een Japanner!

Carfanatic zei:
200km WLTP range is niet echt bijzonder, vrees een beetje voor zijn prijs. Maar wel erg fraai.

200+. Hopelijk betekent dat meer richting de 300 dan 200.
 
Wat een guitig wagentje :D Erg geslaagd. Hopelijk komt ie ook als driedeurs, net als de concept.

Het dashboard is wel even wennen met dat enorme scherm. Kan me niet voorstellen dat het praktisch is om tijdens het rijden iets van het meest rechtse scherm af te moeten lezen.
 
Typisch, een merk dat niet Duits is heeft een introductie maar komt gros van de pers weer niet op af. Maar bij elke facelift of nieuw model van VAG staat er gelijk al een introductievideo gereed waar elk detail en lijntje braaf wordt aangewezen..
 
d99f17df-honda-e-prototype-13.jpg


ad4f9903-honda-e-prototype-1.jpg


e8fb4f27-honda-e-prototype-4.jpg


ff1624a5-honda-e-prototype-10.jpg


2e74ae58-honda-e-prototype-6.jpg


8578a7f1-honda-e-prototype-8.jpg


5981dd0b-honda-e-prototype-9.jpg


Meer foto's: https://www.carscoops.com/2019/03/honda-already-has-15000-registrations-of-interest-for-e-prototype-rwd-ev/
 
Kennen wij dit filmpje van Honda Pro Jason al?
https://www.youtube.com/watch?v=0VEH9ys655c
 
Hoewel ik het een geinig wagentje vind kan dat rijbereik anno 2019 echt niet meer.
Hadden ze er 300 WLTP van gemaakt was dat nog wel oke geweest maar hij zit net op de 200... En dan vraag ik mij nog af wat 'ie gaat kosten? Zal vast niet <20k zijn. Als 'ie <20k is dan is dat bereik wel oké. Maar als 'ie daar boven komt dan kan je beter kijken naar de E-208 of nieuwe elektrische Corsa denk ik zo.
 
Terug
Bovenaan