Honda Passport (VS) | 2022 facelift

Wouter82

Moderator

7gtyxaxbmb8v.jpg


bh4y14lb23ry.jpg


6ahyl92bihj9.jpg


y48ypjhb2jki.jpg


ppny19pbz97o.jpg


j6kyn8gbw0ho.jpg


w27ykmob5rq8.jpg


8kay7y1bttcr.jpg


fiuyfejbqxvd.jpg


3huymvwbvqof.jpg


[size=x-large]Honda brengt Passport terug[/size]

Nieuwe SUV debuteert in Los Angeles. Honda breidt zijn Noord-Amerikaanse modellenaanbod uit met deze Passport, een nieuwe SUV met een bekende naam. Tussen 1993 en 2002 leverde Honda twee generaties van de op de Isuzu Rodeo gebaseerde Passport. Inmiddels gebruikt het merk die modelnaam al zo'n 17 jaar niet meer en dat is lang genoeg geweest, zo blijkt. Honda plakt de naam op een volledig nieuw model, een SUV die een plek krijgt tussen de CR-V en de Pilot. De auto, ontwikkeld door Honda's Noord-Amerikaanse R&D-centrum, is volgens Honda z'n meest offroad-waardige SUV die het op de menukaart heeft staan, al betekent dat niet dat vierwielaandrijving standaard is. De basisversies zijn namelijk, net als de Pilot, gewoon voorwielaangedreven. De auto vertoont duidelijke gelijkenissen met de Pilot waar hij zijn technische basis mee deelt. De neus is nagenoeg identiek aan die van zijn grotere broer. Wel zijn de overhangen korter en zijn er aan de achterzijde, onder andere bij de achterlichten, verschillen waar te nemen. In feite moet je de Passport zien als een 15 centimeter kortere en iets stoerdere variant van de al genoemde Pilot. Daarbij is de Passport altijd een vijfzitter, terwijl de Pilot geleverd wordt als achtzitter met een met een derde zitrij. 20-inch lichtmetaal is op alle versies overigens standaard aanwezig, hetzelfde geldt voor Honda Sensing, een uitgebreid pakket veiligheidssystemen. Deze Passport is volgens Honda - jawel - gericht op een iets avontuurlijker ingestelde, jongere verkoopgroep. Onder de kap ligt een 280 pk en 355 Nm sterke 3,5-liter grote V6, een benzinemotor die standaard gekoppeld is aan een automaat met negen verzetten. De voorwielaangedreven versies staan 1,3 hoger op z'n poten dan de Pilot. Bij de vierwielaangedreven versies is dat hoogteverschil 2,8 centimeter. De Passport wordt straks gebouwd in het in Alabama gelegen Lincoln. In Nederland kenden we destijds de Opel Frontera als Rodeo-derivaat. Daarover lees je hier een interessant verhaal. De nieuwe Passport verwachten we overigens niet in Nederland.
https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/honda-brengt-passport-terug/

Zo te zien waren ze in 2002 wel van plan met een nieuwe te komen... wat gedateerd ontwerp zeg.
 
2019-Honda-Passport-Elite-AWD-Side.jpg


2017-Honda-Pilot-Side.png


Duidelijk niet veel meer dan een Honda Pilot met minder overhang achter. Verder is er weinig om enthousiast van te geraken, maar het zal vast een verkooptopper worden.
 
Niet echt mooi en idd veel Pilot. Interieur ook niet bijster modern
 
Live @ Los Angeles International Auto Show:

05_o.jpg


04_o.jpg


03_o.jpg


01_o.jpg


02_o.jpg


08_o.jpg


Meer foto's: https://car.watch.impress.co.jp/docs/event_repo/2018LA/1155958.html
 
2019-honda-passport-vs-2019-honda-pilot.jpg


2019-honda-passport-vs-2019-honda-pilot.jpg


2019-honda-passport-vs-2019-honda-pilot.jpg


2019-honda-passport-vs-2019-honda-pilot.jpg


Alle foto's: https://www.motor1.com/news/292858/2019-honda-passport-pilot-differences-photos/
 
2022-honda-passport-trailsport.jpg


2022-honda-passport-trailsport.jpg


2022-honda-passport-trailsport.jpg


2022-honda-passport-trailsport.jpg


2022-honda-passport-trailsport.jpg


2022-honda-passport-trailsport.jpg


Facelift en getoond als Trailsport Edition: https://www.motor1.com/news/534814/2022-honda-passport-trailsport-debut/
 
Terug
Bovenaan