Honda Odyssey (JP)

Guest
5e generatie van de odyssey zoals deze in japan wordt geleverd. te koop vanaf de herfst: https://www.honda.co.jp/ODYSSEY/new/


07.jpg


09.jpg


03.jpg


20.jpg


11.jpg


14.jpg


15.jpg


16.jpg


meer fotos: https://car.watch.impress.co.jp/docs/news/20130926_616974.html

de concept car:
004_o.jpg


006_o.jpg


huidig model:
031_o.jpg


035_o.jpg


032_o.jpg
 
Persoonlijk vind ik het huidige model veel strakker, die hadden ze best naar Europa als concurrent voor de S-Max (mits als diesel leverbaar). De nieuwe is veel meer een busje, mede door de schuifdeuren. Op het oog is hij ook een stuk hoger en minder dynamisch.
 
De huidige vind ik ook mooier, en jammer dat 'ie hier niet geleverd is. Stukken vlotter om te zien dan die Europeesche MPV meuk.
 
Odyssey? Oef, wat een model!

Nog een voor het netvlies ONPRETTIGE Honda zien??
Open link, die rooie met de naam AMAZE.

Nou, ben zeker AMAZED.
Hoe zo'n gaaf merk qua design de weg kwijt kan raken is mij een raadsel.

https://bestsellingcarsblog.com/2013/09/25/thailand-august-2013-mitsubishi-attrage-off-to-a-great-start/#more-35095
 
02.jpg


03.jpg


04.jpg


05.jpg


17.jpg


meer foto's: https://car.watch.impress.co.jp/docs/news/20131031_621054.html
 
After giving us a first look at its fifth generation Odyssey for the Japanese and other markets around the world including Australia, but not North American that gets a completely different model (albeit with the same name), back in September, Honda has now come out with plenty more photos and details on the car.
Set to go on sale in Japan this week with prices ranging from 2,490,000 to 3,730,000 Yen (about US$25,300 to US$37,900), the new 2014 Odyssey is offered exclusively with a newly developed 2.4-liter DOHC i-VTEC gasoline engine with direct fuel injection.

The four-cylinder unit is rated at 173hp (175PS) in front-wheel drive configuration and 182hp (185PS) in all-wheel drive, with both versions hooked up to a new CVT, with the option of a 7-speed mode and paddle shifters.

Along with the new powertrain, the 2014 Odyssey rides on a newly designed platform with different suspension components for improved ride quality and handling – according to Honda.

Available in seven- or eight-passenger configurations, the Odyssey features sliding rear doors and a lower-floor platform together with a higher ceiling than in the previous model to increase interior space. It also features flexible seat arrangements and a larger cargo area that is easier to load and unload.

Honda said that the Odyssey sports a variety of driving support systems, including the multi-view camera system that displays views from multiple wide-angle cameras on the navigation screen and the Honda Smart Parking Assist System that "automatically analyzes camera images, calculates the parking space boundary and provides steering inputs to support the driver in parking the vehicle".

50 foto's: https://www.carscoops.com/2013/10/honda-details-all-new-2014-odyssey.html

ik vind het nogal een vreemde overgang. hij viel altijd op doordat ie lang, laag en breed was. nu is ie zo standaard geworden. vorige generatie:

044_o.jpg


026_o.jpg


030_o.jpg


027_o.jpg


imo de mooiste; generatie ervoor, na de facelift:

008_o.jpg


012_o.jpg


009_o.jpg


zonde hoor
 
Waarschijnlijk moet de Odyssey ook de Elysion overbodig maken. Dan is de overstap ineens veel minder groot.

008_o.jpg


012_o.jpg


009_o.jpg
 
In het kader van 'samen delen is pas fijn' deelt Honda de modellen netjes met zowel de joint-venture Guangzhou-Honda en Dongfeng-Honda. Guangzhou-Honda produceert de City, Vezel (=HR-V) en Odyssey en Dongfeng-Honda de Greiz, XR-V en Elysion, de laatste drie modellen zijn technisch identiek aan de modellen van Guangzhou-Honda, maar hebben een afwijkende vormgeving. Zoals te zien is op de foto's in mijn vorige bericht te zien is, was de Elysion voorheen een op zichzelf staand model dat eind 2003 debuteerde als Honda ASM Concept en het jaar erop in productie ging. Sinds 2012 werd de auto ook in China geproduceerd, maar de Japanse productie hield in 2013 op. De nieuwe Odyssey was in Japan namelijk niet alleen de opvolger van de Odyssey, maar ook de Elysion. In China ligt dat dus anders, want daar worden beide modellen naast elkaar geleverd. De Elysion kenmerkt zich door een nog wat dramatischere vormgeving. Net als bij de oude Elysion zijn de deurgrepen opvallend vormgegeven.

900x600_B8SV8D426N230008.jpg


900x600_B8SEJ6M56N230008.jpg


900x600_B8SEJ74M6N230008.jpg


900x600_B8SV9UTO6N230008.jpg


900x600_B8SV9RV86N230008.jpg


900x600_B8SVA0QL6N230008.jpg


900x600_B8SV8VP36N230008.jpg


Meer foto's: https://auto.163.com/photoview/6N230008/180390.html
 
Tweede facelift:

ecry3ygbecxs_800.jpg


3f7y21wbssqx_800.jpg


ggxydhrbjryv_800.jpg


478yzl4b2khk_800.jpg


Bron: https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/vernieuwde-honda-odyssey-in-beeld/

D9-E6-C1-E9-F35-F-4-A4-A-A923-B31538571374.jpg


1-DBF2-E61-31-BF-4-C00-BC9-D-C63-F154-F2-DDD.jpg
 
Hm, zo'n hoekige, hoge neus geeft hem toch meer een bedrijfswagenlook. Juist wat je zou willen vermijden als MPV-ontwerper, lijkt me.
 
010_o.jpg


007_o.jpg


008_o.jpg


009_o.jpg


011_o.jpg


Heel veel foto's: https://car.watch.impress.co.jp/docs/news/1287153.html

027_o.jpg


007_o.jpg


012_o.jpg


032_o.jpg


050.jpg


016_o.jpg


017_o.jpg


Meer foto's: https://car.watch.impress.co.jp/docs/news/1286833.html
 
Ter aanvulling nog even de Honda Elysion facelift. De Elysion van Dongfeng Honda debuteerde eind 2015 (zie eerder in dit topic) en kreeg in 2019 een kleine facelift:

20190920113703373146274_7097302_11.jpg


201910081633173317169515_7153637_11.jpg


201909201136563656256295_7097300_11.jpg


Fotogalerij: https://photo.yiche.com/serial/3701/
 
Een jaar na het Japanse debuut beleeft de tweede facelift voor de Odyssey zijn Chinese debuut in Guangzhou.

cc7862c0-0d21-4ea9-8553-ec071dea3c28_630_w1.jpg


1cf77976-5a40-4a63-9ff3-2b2fd0e5f2db_630_w1.jpg


888d3e46-0b4e-46b2-9322-99d6e230df41_630_w1.jpg


db848a3c-21c0-4242-a22c-bb798eb33215_630_w1.jpg


e0457e79-c6c3-4c3e-bafe-a2170d761087_630_w1.jpg


Bronnen: https://news.yiche.com/xinchexiaoxi/20211122/1015031717.html / https://info.xcar.com.cn/202111/news_2063080_1.html
 
Gelukkig hebben ze ergens in de grill toch nog ruimte gevonden voor verlichting. Je zult een EV-versie hiervan moeten ontwerpen, zit je mooi met die enorme grill in je maag.
 
De (Dongfeng) Honda Elysion voor China is opnieuw opgefrist. Zie het bericht van 06-11-2021 18:00 voor het uitgaande model. De auto lijkt nu meer dan voorheen op de (GAC) Honda Odyssey.

2021122310082182170102_9325272_11.jpg


2021122310082982921995_9325273_11.jpg


202112231008278278957_9325270_11.jpg


2021122310082782715597_9325269_11.jpg


202112231009179171739_9325375_11.jpg


Fotogalerij: https://photo.yiche.com/serial/3701/
 
De Honda Odyssey ging in Japan eind 2021 uit productie na een fabriekssluiting waar de auto werd gemaakt. Nu is de auto terug in Japan, maar voortaan wordt de auto uit China geïmporteerd. Dat lijkt me een primeur voor een Japans automerk. De in China gemaakte Odyssey is te herkennen aan een iets gewijzigde grille en een nieuw multimediascherm.

003_o.jpg


005_o.jpg


Bron: https://car.watch.impress.co.jp/docs/news/1491604.html
 
En sinds vandaag te koop in Japan:

053_o.jpg


072_o.jpg


062_o.jpg


056_o.jpg


039_o.jpg


040_o.jpg


051_o.jpg


27 foto's:

 
Terug
Bovenaan