Rutger DC
Asfaltkampioen
Honda brengt een kleine elektrische auto op de Europese markt.
Optisch lijkt het een verbouwde versie van de Honda N-One te zijn, een kei car voor de thuismarkt.
Ten opzichte van de N-One is de auto een stuk breder gemaakt, Honda heeft dus de kei car-reglementen gelaten voor wat het is. Ongetwijfeld zijn de bumpers ook wat dikker. Op de thuismarkt moet de auto concurreren met de Nissan Sakura en Mitsubishi eK X EV, maar ook de geïmporteerde Hyundai Inster. Inmiddels heeft BYD ook een kei car EV in ontwikkeling.
In Europa is genoemde Inster een concurrent, maar ook auto's als de Dacia Spring, Leapmotor T01, toekomstige Renault Twingo, Nissan 'Pixo' en Volkswagen ID.1 en grotere modellen zoals de Dongfeng Box, Citroën C3 en Fiat Grande Panda.
Voor succes zijn een adequaat accupakket en een passend prijskaartje van belang - Honda kennende kán dat bijna niet misgaan.
Optisch lijkt het een verbouwde versie van de Honda N-One te zijn, een kei car voor de thuismarkt.

Ten opzichte van de N-One is de auto een stuk breder gemaakt, Honda heeft dus de kei car-reglementen gelaten voor wat het is. Ongetwijfeld zijn de bumpers ook wat dikker. Op de thuismarkt moet de auto concurreren met de Nissan Sakura en Mitsubishi eK X EV, maar ook de geïmporteerde Hyundai Inster. Inmiddels heeft BYD ook een kei car EV in ontwikkeling.
In Europa is genoemde Inster een concurrent, maar ook auto's als de Dacia Spring, Leapmotor T01, toekomstige Renault Twingo, Nissan 'Pixo' en Volkswagen ID.1 en grotere modellen zoals de Dongfeng Box, Citroën C3 en Fiat Grande Panda.
Voor succes zijn een adequaat accupakket en een passend prijskaartje van belang - Honda kennende kán dat bijna niet misgaan.