Honda CR-V of Corolla Cross of iets anders .... beste keus en waarom ?

Grami

Startmotor
Ik rijd nu een Suzuki Swace en ben daar op 2 punten na erg tevreden over : de navigatie ontbreekt en met je telefoon is het toch mogelijk om met Google maps navigatie op je mooie grote scherm te krijgen alleen het is zoooo traag waardoor ik regelmatig verdwaal omdat het pas na lange tijd na begin van de rit een keertje begint te werken :confused: Ook mis ik vermogen op mijn langere ritten , met doorrijden is hij te traag en maakt daarbij soms teveel lawaai ...mijn Swift was een stuk sportiever !
Ik had al rugproblemen en nu is er ook een nekprobleem bijgekomen waardoor instappen in de lage Swace vaak behoorlijk pijnlijk is .
Op zoek naar iets anders dus...... de Swace heeft mij verwend met flinke ruimte en een laag verbruik en het is een automaat - dit moet de volgende auto ook hebben !
Uiteraard ook gekeken naar de Across en Rav4 maar door de diefstalgevoeligheid ( ook ik ken 2 diefstalgevallen) laat ik die liever staan .... de CX 5 vind ik mooi maar is in zijn segment behoorlijk dorstig door de oude techniek . Franse klassegenoten zullen vast goed zijn maar ik heb er niks mee al is de nieuwe Austral zeker fraai .... Duitse klassegenoten heb ik ook weinig mee.... de fraaie BMW X1 geconfigureerd en schrok me rot van de prijs met een paar leuke extra's o_O Grandland met een 1,2 driepittertje....
Had mijn zinnen gezet op de Corolla Cross omdat het vertrouwde techniek is met wat extra vermogen maar kreeg van een collega de tip voor de Honda CR-V en ik twijfel weer .
Advies gevraagd .
Ik rijd ruim 25.000 km per jaar waarvan 1 of 2 keer naar ons huis in Bulgarije met veel bagage .

CX-5 is niet overdreven onzuinig, alleen niet zo zuinig als een hybride. Wel een allemansvriend, zeer waardevast en van binnen stuk mooier dan de Corolla Cross. Van buiten ook nog steeds vind ik. De nieuwe CR-V is een nette auto met mooi interieur maar die is voorlopig nog niet in Europa. Ik kan alleen vinden dat ie "in 2023" naar Europa komt.

Nogal een prijsverschil en de Toyota is ook veel zuiniger en lichter.

Specs. vergelijk Toyota Corolla Cross - Honda CR-V: https://www.autoweek.nl/auto/vergelijk/105772-97057/

MCW 84 zei:
CX-5 is niet overdreven onzuinig, alleen niet zo zuinig als een hybride. Wel een allemansvriend, zeer waardevast en van binnen stuk mooier dan de Corolla Cross. Van buiten ook nog steeds vind ik. De nieuwe CR-V is een nette auto met mooi interieur maar die is voorlopig nog niet in Europa. Ik kan alleen vinden dat ie "in 2023" naar Europa komt.

Mijn broer heeft een CX5 in handgeschakelde versie en rijdt ongeveer 1:14 , ik ben dik 1:20 gewend dus nogal een verschil.... de automaat is nog iets onzuiniger én ook nog in een duurdere klasse van de houderschapsbelasting . idd waardevast maar dit geldt voor alle Japanse auto's in deze klasse . De Corolla Cross heeft dan weer wel wat meer vermogen maar kwam op mij ook wel wat krap over zeker in vergelijking met de stationversie die ik nu in gerebadgde versie rijd.
Het gaat mij om de bestaande CRV die hier nog leverbaar is..... nieuw of heel jong gebruikt .
Hier in Bulgarije kan ik een nieuwe Dong Feng kopen van deze maat voor omgerekend 20K maar die is voor Nederlandse begrippen zwaar verouderd en zuipt als een tempelier....en ik wil geen Chinees !

Volt zei:
Nogal een prijsverschil en de Toyota is ook veel zuiniger en lichter.

Specs. vergelijk Toyota Corolla Cross - Honda CR-V: https://www.autoweek.nl/auto/vergelijk/105772-97057/

Ik keek niet naar de kale basisversie van de Corolla Cross maar naar een complete versie met wat extra's en kwam ook op 48K , verschil met de CRV is dan niet groot .

Weet je budget niet en of het perse om echt helemaal nieuw gaat maar de Grandland is er ook gewoon met 4-cilinders.
In 3 verschillende smaken zelfs, normale benzineversie met 1.6 180 pk, plug-in met 225 pk en plug-in met 4x4 en 300 pk

Normale 1.6

225 pk plug-in

Nieuwste model 300 pk, 4x4

Verder kan je je afvragen of, wanneer zuinig belangrijk is, het slim is voor een relatief zware hoge SUV te gaan met vrij veel vermogen, echt zuinig gaan die natuurlijk nooit worden. Tenzij je zoals uit het voorbeeld kiest voor een Plug-in en heel frequent plugt en vaak op puur de accu rijd.

Total Loss zei:
Weet je budget niet en of het perse om echt helemaal nieuw gaat maar de Grandland is er ook gewoon met 4-cilinders.
In 3 verschillende smaken zelfs, normale benzineversie met 1.6 180 pk, plug-in met 225 pk en plug-in met 4x4 en 300 pk

Normale 1.6

225 pk plug-in

Nieuwste model 300 pk, 4x4

Verder kan je je afvragen of, wanneer zuinig belangrijk is, het slim is voor een relatief zware hoge SUV te gaan met vrij veel vermogen, echt zuinig gaan die natuurlijk nooit worden. Tenzij je zoals uit het voorbeeld kiest voor een Plug-in en heel frequent plugt en vaak op puur de accu rijd.

Budget ongeveer 55 K nieuw of jong gebruikt , de Grandland X vind ik mooi maar de facelift niet....ook heb ik mijn twijfels over de techniek , die komt van Peugeot en daarover lees ik veel slechte berichten . Plug in is voor mij niet rendabel omdat ik in een flat woon , er is een laadpaal dichtbij maar tarief maakt met € 0,67 per Kwh rijden op benzine goedkoper. Ook rijd ik veel lange afstanden soms naar Bulgarije , een gewone hybride is dan voordeliger . De CR-V zal onzuiniger zijn dan de Swace maar 1:16/17 is voor mij acceptabel .

Goede alternatieven voor de Toyota Corolla Cross zijn de Koreaanse Kia Niro Hybrid, en Koreaanse Renault Arkana Hybrid. Beide auto's zijn betrouwbaar en van goede kwaliteit.

De keus in enorm.

De Honda CR V is inmiddels een vrij oude auto, die zou ik zelf niet meer kiezen. Het nieuwe model komt binnenkort op de markt.

Kijk ook zeker naar het laatste model Nissan Qashqai, die heel veel waar voor het geld biedt.
De Nissan is geleverd met de erg fijne en zuinige 1.3 benzinemotor, en met de hele stille, zuinige en soepele e power aandrijving.
Of naar de Kia Sportage hybride en Hyundai Tucson. Dit zijn hele goede auto's in hun klasse.

De Renault Austral is inderdaad mooi, modern en krachtig en wordt gebouwd in de super moderne fabriek van Renault in Spanje.

Even gekeken naar de nieuwe mogelijkheden op de site hier en dan zeg ik Hyundai Tucson of Nissan Qashqai.

ak2 zei:
Goede alternatieven voor de Toyota Corolla Cross zijn de Koreaanse Kia Niro Hybrid, en Koreaanse Renault Arkana Hybrid. Beide auto's zijn betrouwbaar en van goede kwaliteit.

De keus in enorm.

De Honda CR V is inmiddels een vrij oude auto, die zou ik zelf niet meer kiezen. Het nieuwe model komt binnenkort op de markt.

Kijk ook zeker naar het laatste model Nissan Qashqai, die heel veel waar voor het geld biedt.
De Nissan is geleverd met de erg fijne en zuinige 1.3 benzinemotor, en met de hele stille, zuinige en soepele e power aandrijving.
Of naar de Kia Sportage hybride en Hyundai Tucson. Dit zijn hele goede auto's in hun klasse.

De Renault Austral is inderdaad mooi, modern en krachtig en wordt gebouwd in de super moderne fabriek van Renault in Spanje.

De koreaanse auto's zijn onbetwist de beste op de markt maar ik vind de vormgeving een beetje te ...ben dan ook al bijna 60 jaar :) De Arkana is niet Koreaans maar is ontwikkeld voor de Russische markt , vandaar ook dat hij zo hoog op de poten staat - is ook een B-segmenter , wel lang maar ook smal . De Captur is dan veel fraaier maar te klein voor mij .
De Qashqai is zeker een optie , had ik niet aan gedacht - ga ik zeker ook bekijken .
De Austral is fraai maar ik kwam er achter dat er een 1,2 driecilinder blokje in ligt.... laat maar .

De CR-V is zeker al wat ouder maar dat ben ik ook dus geen bezwaar , heb ook goede ervaringen met Honda .

Auto encyclopedie zei:
Suzuki s-cross

Prima auto maar een maatje kleiner , heb ik ook ruim 3 jaar gereden . Ik wil een automaatversie en die is helaas alleen leverbaar met de 1,5 hybride , is alsof je met een oud wijf op stap bent.....compleet futloos , nee liever niet !

Hier heb je een hele lijst met hybrides:

https://www.autoweek.nl/nieuwe-autos/brandstof--elektro-benzine/?prijs=45000--55000&plugin=niet-plug-in

Je hebt ook nog de Corolla Touring Sports TREK die staat iets hoger op de wielen.

Grami zei:
Auto encyclopedie zei:
Suzuki s-cross

Prima auto maar een maatje kleiner , heb ik ook ruim 3 jaar gereden . Ik wil een automaatversie en die is helaas alleen leverbaar met de 1,5 hybride , is alsof je met een oud wijf op stap bent.....compleet futloos , nee liever niet !

https://www.autoweek.nl/auto/104831/suzuki-s-cross-1-4-boosterjet-smart-hybrid-style/ de 1.4 boosterjet was er ook even met een automaat.

Ik zou gaan kijken naar de CR-V hiervoor kun je het beste langs gaan bij Automotive Centre van Nieuwkerk. Ook hebben ze daar een paar hele mooi demo’s staan HR-V is misschien ook een optie mag helaas niks trekken.

0-585fe3108eafcde4002db7d794df3b1f.jpg

2-serie Active Tourer

Heerlijk rijdende en comfortabele auto. Ook een driecilinder maar dat merk je eigenlijk niet. Heel stil en soepel en relatief zuinig. Zeer goede stoelen en modern infotainment.

Heb je een prive bericht gestuurd..lekker voor de CRV gaan hybride excutive. Bij de Ruiter in Wateringen staat er een 2021 uitvoering met nog geen 5600km op de teller., kom daar zelf al meer dan 28 jaar en is gewoon een warm bad bij binnenkomst Zelf alweer bezig aan Honda nr 9, FK8 en komend van een Mercedes CLA sb 2016 AMG uitgevoerd, nu rijdt vrouw lief erin. Dat Honda bloed kruipt bij mij nu eenmaal. Over 2 jaar stap ik weer over op wat hoger, kan ik met de FK8 veel plezier en bekijks beleven en rijd werkelijk fantastisch. Over 2 jaar komt gewoon de CRV hybride voor de deur te staan, geen twijfel mogelijk. Succes met je keuze.

braudi64 zei:
Heb je een prive bericht gestuurd..lekker voor de CRV gaan hybride excutive. Bij de Ruiter in Wateringen staat er een 2021 uitvoering met nog geen 5600km op de teller., kom daar zelf al meer dan 28 jaar en is gewoon een warm bad bij binnenkomst Zelf alweer bezig aan Honda nr 9, FK8 en komend van een Mercedes CLA sb 2016 AMG uitgevoerd, nu rijdt vrouw lief erin. Dat Honda bloed kruipt bij mij nu eenmaal. Over 2 jaar stap ik weer over op wat hoger, kan ik met de FK8 veel plezier en bekijks beleven en rijd werkelijk fantastisch. Over 2 jaar komt gewoon de CRV hybride voor de deur te staan, geen twijfel mogelijk. Succes met je keuze.

De Toyota fans zullen waarschijnlijk exact het zelfde zeggen over de Corolla Cross.

De CRV is al sinds 2016 op de markt en dus al 7 jaar op de markt. De techniek gaat heel snel, als het echt tussen deze 2 zal moeten gaan zal ik altijd de toyota kiezen , alleen al omdat deze een enorme klap moderner is. Dat zie je aan alles, van veiligheidsuitrusting, afwerking, infotainment en andere zaken.

Als het dan toch uit de aziatische hoek moet komen dan toch echt de Mazda, zoveel mooier van binnen qua afwerking en rijd ook gewoon heel erg goed.

sowieso op de lange baan voegt hybride minder toe en zal het verschil in vebruik aanzienlijk kleiner zijn tov een niet hybride

Super al deze reacties , bedankt hiervoor :) Inmiddels contact gehad met Nieuwkerk Honda in Hilversum - bedankt Bjorn (y) , de CR-V blijft hoog staan op mijn lijstje!
Tesla Y is niet mijn smaak en niet handig met mijn reizen naar Bulgarije...na Wenen is opladen een avontuur . De BMW's fraai maar een driecilindertje zie ik niet zitten in zo'n grote zware auto . Mazda CX5 zeker fraai maar door de oude techniek erg dorstig , ik wil graag iets wat zuiniger rijdt ! Goede tip de Qashqai , niet aan gedacht maar ga ik zeker proberen , tip van een vriend de niet genoemde Mitsubishi Eclipse Cross als alternatief ...ook aantrekkelijk ! Knap een beetje af op de Toyota dealer , zijn nog te bedonderd om even een brochure op te sturen en daarna in de showroom arrogantie bovenal , lijkt wel een VW dealer :( Dit weekend weer 3 weken Bulgarije , daarna proberen Nissan , Mits en CR-V .

Grami zei:
Super al deze reacties , bedankt hiervoor :) Inmiddels contact gehad met Nieuwkerk Honda in Hilversum - bedankt Bjorn (y) , de CR-V blijft hoog staan op mijn lijstje!
Tesla Y is niet mijn smaak en niet handig met mijn reizen naar Bulgarije...na Wenen is opladen een avontuur . De BMW's fraai maar een driecilindertje zie ik niet zitten in zo'n grote zware auto . Mazda CX5 zeker fraai maar door de oude techniek erg dorstig , ik wil graag iets wat zuiniger rijdt ! Goede tip de Qashqai , niet aan gedacht maar ga ik zeker proberen , tip van een vriend de niet genoemde Mitsubishi Eclipse Cross als alternatief ...ook aantrekkelijk ! Knap een beetje af op de Toyota dealer , zijn nog te bedonderd om even een brochure op te sturen en daarna in de showroom arrogantie bovenal , lijkt wel een VW dealer :( Dit weekend weer 3 weken Bulgarije , daarna proberen Nissan , Mits en CR-V .

De Eclipse Cross lijkt me een goede aanbieding. Het uiterlijk is nogal smaakgevoelig en het is niet de modernste SUV, maar de prijzen zijn relatief gezien erg gunstig (een van de goedkoopste plug-in hybrides in zijn klasse) en die aandrijflijn is erg prettig en goed uitontwikkeld. Gewoon een heel betrouwbare auto, waar ik bij een plug-in hybride BMW of iets dergelijks iets huiveriger voor zou zijn.

Bij Honda zou je de kleinere HR-V nog kunnen proberen. Die is gezien de buitenmaten erg praktisch, al is de bagageruimte niet zo riant. De nieuwe Honda ZR-V is ook in aantocht, die het gat tussen de HR-V en CR-V opvult. Daar zou je ook nog op kunnen wachten.

Bij Mazda kun je de grotere CX-60 plug-in hybride nog proberen, al zit die in een hogere prijsklasse. Maar als de Across/RAV4 een optie is, dan zou de CX-60 ook een optie kunnen zijn.

Andere mogelijke opties die nog niet voorbij zijn gekomen: Kia Niro, nieuwe Nissan X-Trail e-Power, Lynk & Co 01, Volvo XC40 T4 Recharge, MG EHS (goedkoopste plug-in hybride in zijn klasse), Alfa Romeo Tonale (er zijn betere opties, maar het is wel iets bijzonders), Ford Kuga 2.5 PHEV, Citroën C5 Aircross PHEV of C5 X PHEV, Peugeot 3008 of 408 PHEV, Hyundai Santa Fe of Kia Sorento hybride/PHEV, Mercedes-Benz B-Klasse 250e PHEV (met 4-cilinder)

Grami zei:
De Arkana is niet Koreaans maar is ontwikkeld voor de Russische markt , vandaar ook dat hij zo hoog op de poten staat - is ook een B-segmenter , wel lang maar ook smal . De Captur is dan veel fraaier maar te klein voor mij .

De Arkana voor de Russische markt heeft niet zoveel te maken met de Arkana in Europa, die eerste heeft het platform van de Duster en de tweede dat van de Captur.De Europese Arkana komt inderdaad uit Zuid-Korea. In beide gevallen gaat het alsnog om een B-segmentplatform inderdaad en als je 'm niet mooi vindt, houdt het ook op. :)

Siarhei 2876983 zei:

Ervaringen met verschillende auto's zijn niet zo goed en de garantieafhandeling (het ontbreken daarvan !) deden mij besluiten nooit meer iets te kopen wat uit de doos van Pon komt (n)

Rutger DC zei:
Grami zei:

De Eclipse Cross lijkt me een goede aanbieding. Het uiterlijk is nogal smaakgevoelig en het is niet de modernste SUV, maar de prijzen zijn relatief gezien erg gunstig (een van de goedkoopste plug-in hybrides in zijn klasse) en die aandrijflijn is erg prettig en goed uitontwikkeld. Gewoon een heel betrouwbare auto, waar ik bij een plug-in hybride BMW of iets dergelijks iets huiveriger voor zou zijn.

Bij Honda zou je de kleinere HR-V nog kunnen proberen. Die is gezien de buitenmaten erg praktisch, al is de bagageruimte niet zo riant. De nieuwe Honda ZR-V is ook in aantocht, die het gat tussen de HR-V en CR-V opvult. Daar zou je ook nog op kunnen wachten.

Bij Mazda kun je de grotere CX-60 plug-in hybride nog proberen, al zit die in een hogere prijsklasse. Maar als de Across/RAV4 een optie is, dan zou de CX-60 ook een optie kunnen zijn.

Andere mogelijke opties die nog niet voorbij zijn gekomen: Kia Niro, nieuwe Nissan X-Trail e-Power, Lynk & Co 01, Volvo XC40 T4 Recharge, MG EHS (goedkoopste plug-in hybride in zijn klasse), Alfa Romeo Tonale (er zijn betere opties, maar het is wel iets bijzonders), Ford Kuga 2.5 PHEV, Citroën C5 Aircross PHEV of C5 X PHEV, Peugeot 3008 of 408 PHEV, Hyundai Santa Fe of Kia Sorento hybride/PHEV, Mercedes-Benz B-Klasse 250e PHEV (met 4-cilinder)

Grami zei:
De Arkana is niet Koreaans maar is ontwikkeld voor de Russische markt , vandaar ook dat hij zo hoog op de poten staat - is ook een B-segmenter , wel lang maar ook smal . De Captur is dan veel fraaier maar te klein voor mij .

De Arkana voor de Russische markt heeft niet zoveel te maken met de Arkana in Europa, die eerste heeft het platform van de Duster en de tweede dat van de Captur.De Europese Arkana komt inderdaad uit Zuid-Korea. In beide gevallen gaat het alsnog om een B-segmentplatform inderdaad en als je 'm niet mooi vindt, houdt het ook op. :)

De Mitsubishi is zeker 1 van de favorieten want bewezen betrouwbaar en heeft een ruime garantie . Niet de zuinigste en niet de ruimste ( de kofferbak moet ik echt zelf gaan zien want ik neem veel spullen mee als ik naar Bulgarije rijd ) de aanwezige standkachel vind ik een grote pré : de laatste weken van Januari in Bulgarije bij de Dacia en deze week ook hier aan het ijskrabben geweest - lijkt me zo heerlijk om in een voorverwarmde auto te stappen met schone ramen en perfect zicht. Volgens mij heeft geen enkele concurrent in deze klasse deze luxe .

De HR-V vind ik niet zo mooi en idd kofferruimte is te klein . CX 60 vind ik niet mooi , wat een hork naast de fraaie CX5 .

Kia en Hyundai perfecte techniek maar het uiterlijk vind ik te extreem . Alles uit China wil ik niet , alles met een driecilinder in deze klasse idemdito , ik twijfel over de betrouwbaarheid op lange duur van de Fransen en Italianen al vind ik die Tonale wel érg fraai ! Over de Ford Kuga hoorde ik veel ellende en reviews op autoweek bevestigen dat . Mercedes B , sorry maar kan het saaier??

Blijven ook staan de Qashqai en CR-V ...... ik moet ze gewoon zien en proberen .

De BMW's fraai maar een driecilindertje zie ik niet zitten in zo'n grote zware auto .

Ik had dan ook expres een X1 geplaatst die gewoon voorzien is van een prima ouderwetse 2 liter 4-cilinder ;)

Maar vanwaar de Mitsubishi als 1 van de favorieten? Als ik het goed zie is dat altijd een plug-in en dat was toch juist niet de bedoeling vanwege geen goedkoper mogelijkheid tot laden?

Total Loss zei:
Maar vanwaar de Mitsubishi als 1 van de favorieten? Als ik het goed zie is dat altijd een plug-in en dat was toch juist niet de bedoeling vanwege geen goedkoper mogelijkheid tot laden?

Tip van een vriend die er zelf ook eentje heeft , model spreekt mij aan en ruim genoeg denk ik al twijfel ik over de kofferruimte....binnenkort ruilen we een paar dagen van auto zodat ik 'm goed kan uitproberen . Was eigenlijk niet de bedoeling maar prijzen stroom dalend en bij de benzine komt per 1 Juli weer 24 cent bovenop....

Ik zou toch gaan voor de RAV4 icm een Bearlock. Enige qua bewezen betrouwbaarheid en degelijkheid naast de CRV.

We zijn eruit.... mijn nieuwe favoriet de Eclipse Cross viel toch af door zijn kleine kofferbak en tegenvallende ruimte op de achterbank . De CX-5 ook nog eens bekeken , ook in ruimte geen hoogvlieger waarmee de Corolla Cross ook meteen afvalt met hetzelfde probleem . Gisteren hier bij Smeeing de RAV4 vergeleken met de CRV waarbij mijn vrouw aangaf veel lekkerder te zitten in de Toyota door meer ruimte voor de benen door een hoger geplaatst dashboard t.o.v . de CR-V . Wij rijden lange afstanden dus comfort en ruimte is belangrijk , in Augustus weer met de auto naar Bulgarije / Griekenland dus geen rondjes rond de kerk.....
Nu dus zoeken naar een mooie jonge RAV4 maar ivm de diefstalgevoeligheid van dat model komt ook de Across weer in beeld : kan ik misschien toch nog bij het merk blijven waar ik sinds 2010 erg tevreden over ben .

De Across is natuurlijk net zo diefstalgevoelig. Ik verwacht niet dat een dief de auto laat staan omdat er een ander logo op zit.
RAV4 en de Suzuki versie zijn verder prima auto’s.
Een hybride-motor zonder turbo met een CVT zou niet mijn ding zijn. Een fijne turbomotor met een goede automaat rijdt zoveel fijner en stiller.
Rijdt een keer met bijv. een BMW met 20i motor en 8-traps automaat en vergelijk dat qua rijden eens met een hybride Toyota, Honda of een CX-5.

Kristian2 zei:
De Across is natuurlijk net zo diefstalgevoelig. Ik verwacht niet dat een dief de auto laat staan omdat er een ander logo op zit.
Een hybride-motor zonder turbo met een CVT zou niet mijn ding zijn. Een fijne turbomotor met een goede automaat rijdt zoveel fijner en stiller.
Rijdt een keer met bijv. een BMW met 20i motor en 8-traps automaat en vergelijk dat qua rijden eens met een hybride Toyota, Honda of een CX-5.

Ik zag bij Smeeïng ook de X1 en X3......veel duurder en minder ruimte maar wel een veel hoger verbruik . "Priemiejum" is voor mij vooral gebakken lucht zonder meerwaarde , doe maar gewoon is voor mij meer dan goed genoeg !

Grami zei:
Kristian2 zei:

Ik zag bij Smeeïng ook de X1 en X3......veel duurder en minder ruimte maar wel een veel hoger verbruik . "Priemiejum" is voor mij vooral gebakken lucht zonder meerwaarde , doe maar gewoon is voor mij meer dan goed genoeg !
Premium is verre van gebakken lucht, je moet het alleen willen betalen.

Frits79 zei:
Grami zei:
Kristian2 zei:

Premium is verre van gebakken lucht, je moet het alleen willen betalen.

Je moet dan wel héél veel extra betalen voor een leuke uitvoering : zelfs iets erg simpels als stoelverwarming of privacy glass wat zelfs standaard op mijn simpele Swift zat heeft een forse meerprijs ! Plug in variant heeft dan ook nog eens een klein driecilinder blokje en veel minder electrisch bereik dan Toyota of Suzuki .

Zelfs/ook met een driecilinder rijdt een BMW vele malen fijner/. Leuk al die luxe in een Toyota, maar infotainment en systemen werken gewoon lang niet zo verfijnd.
Ga nou eerst eens rijden in plaats van bij voorbaat al te roepen dat je betaalt voor gebakken lucht
Kijk ook eens de video van AW waar de CX-60 wordt vergeleken met de X3. .

Kristian2 zei:
Zelfs/ook met een driecilinder rijdt een BMW vele malen fijner/. Leuk al die luxe in een Toyota, maar infotainment en systemen werken gewoon lang niet zo verfijnd.
Ga nou eerst eens rijden in plaats van bij voorbaat al te roepen dat je betaalt voor gebakken lucht
Kijk ook eens de video van AW waar de CX-60 wordt vergeleken met de X3. .

Er zit een Across in de lucht...... volwassen 2,5 liter met Toyota genen , supercomplete uitrusting , 306 pk , heel veel ruimte en gewoon bij mijn eigen vertrouwde Suzuki dealer - ik hoef niet verder te zoeken (y)

Grami zei:
Er zit een Across in de lucht...... volwassen 2,5 liter met Toyota genen , supercomplete uitrusting , 306 pk , heel veel ruimte en gewoon bij mijn eigen vertrouwde Suzuki dealer - ik hoef niet verder te zoeken (y)

Lijkt mij een prima keuze, met de verfijnde (plug-in) hybride aandrijflijn van Toyota.

Goede auto's van Suzuki en Toyota maar pas maar op dat ze de katalysator er niet onder uit slopen. Toyota's zijn nogal gewild. Bij mij ook gebeurd in Frankrijk. Daarnaast zijn ze nogal diefstal gevoelig waardoor veel eigenaren de keyless entry uitzetten. Toyota dealers zijn ook goed, je weet van te voren wat je moet betalen bij een beurt, tenzij er natuurlijk iets extra's bijkomt.

Ik weet het die diefstalgevoeligheid maar ga uit van de eerlijkheid van de mens.....mijn Swace is ook nog steeds compleet terwijl ik er hier vaak mee in de meest criminele provincie van Nederland - Utrecht - mee rijd . Ook langere tijd hiermee in Sofia/ Bulgarije geweest zonder problemen. Volgende week komt de Across waarmee ik ook een flinke aanhanger mee kan nemen naar mijn tweede thuis in Bulgarije . Ik heb geen ervaring met Toyota dealers , behalve met eentje die verdomde om een brochure op te sturen van de Corolla Cross omdat ik vraagtekens had bij het trekvermogen van dat model..... Wel uitstekende ervaringen met mijn Suzuki dealer Toonder in Kapelle waar afspraak nog steeds afspraak is , daarom nu mijn vijfde Suzuki (y)

Terug
Bovenaan