Nou kun je kijken hoe die vonkt, maar dat mag geen verschil maken en dan is het juist tegenovergesteld.
Het vocht zou dan de verbinding moeten leggen in de verdeelkap en daardoor beter starten, als het lange tijd niet is gebeurt vooral vervangen maar ik ben er niet heel zeker van dat dit de oplossing is voor je probleem.
Uiteraard zijn bougies en aanverwante voor een groot deel verantwoordelijk voor je ontsteking, maar het kan ook heel goed aan iets anders liggen.
Ik vind het ook een beetje vaag zoals je het nu vertelt dus omdat ik je wel wil helpen ga ik nogmaals vragen formuleren, en geef daar duidelijk antwoord op alsjeblieft anders is het voor mij een brij.
1. Start de auto goed bij droog warm weer.
2. Start de auto goed bij droog koud weer (vrieskou zonder sneeuw)
3. Start de auto goed bij nat warm weer.
4. Start de auto goed bij nat koud weer. (1 Ã 2 graden met evt. regen, geen zon)
5. Start de auto goed bij mist in de zomer?
6. Start de auto goed bij mist in de winter?
Als je een vraag niet weet moet je dat gewoon zeggen.
Waar ik aan denk is dat je koude start regeling oftewel verstopt zit of dan wel niet goed werkt.
Bij koud weer, hoeft niet eens vochtig te zijn, slaat je brandstof neer op de cilinderwand en ontbrand deze niet goed, dat is dus als de motor koud is.
Daarvoor spuit de motor extra in op stationair toerental om dat te verhelpen, mijn probleemoplossing neigt daar nu naar, maar ik vind het lastig om dat nu met zekerheid te zeggen.