Honda civic ''95 start niet bij vocht voor rest altijd goed!

Guest
Honda civic sedan 1995    1.4 16V      1.4 geloof ik.....

Start NIET bij vochtig weer en slechtweer,      bij goed weer start die en geen enkel probleem    blijft perfect lopen zonder schokken of iets..

Wat zou dat kunnen zijn?
 
Is het ook vochtig warm weer?

Of alleen bij koud weer, hoeft het niet eens echt nat te zijn?
 
Inderdaad, net wat je zegt! zo is het ja,,    en het is gewoon vreemd , wat ga doen is, als niet start bougiedop los op cilinderkop en kijken of vonkt    , maar hoopte dat iemand hier ervaring mee heb en wel denk te weten wat kan zijn... Oude auto lijkt me simpel op te lossen zijn,

motortje echt prima zonder problemen als eenmaal gestart is...
 
Bougiekabels ,verdeelkap,rotor vernieuwen. En de bougies ook dacht ik zo aan.
 
Nou kun je kijken hoe die vonkt, maar dat mag geen verschil maken en dan is het juist tegenovergesteld.

Het vocht zou dan de verbinding moeten leggen in de verdeelkap en daardoor beter starten, als het lange tijd niet is gebeurt vooral vervangen maar ik ben er niet heel zeker van dat dit de oplossing is voor je probleem.
Uiteraard zijn bougies en aanverwante voor een groot deel verantwoordelijk voor je ontsteking, maar het kan ook heel goed aan iets anders liggen.

Ik vind het ook een beetje vaag zoals je het nu vertelt dus omdat ik je wel wil helpen ga ik nogmaals vragen formuleren, en geef daar duidelijk antwoord op alsjeblieft anders is het voor mij een brij.

1. Start de auto goed bij droog warm weer.
2. Start de auto goed bij droog koud weer (vrieskou zonder sneeuw)
3. Start de auto goed bij nat warm weer.
4. Start de auto goed bij nat koud weer. (1 à 2 graden met evt. regen, geen zon)
5. Start de auto goed bij mist in de zomer?
6. Start de auto goed bij mist in de winter?

Als je een vraag niet weet moet je dat gewoon zeggen.

Waar ik aan denk is dat je koude start regeling oftewel verstopt zit of dan wel niet goed werkt.

Bij koud weer, hoeft niet eens vochtig te zijn, slaat je brandstof neer op de cilinderwand en ontbrand deze niet goed, dat is dus als de motor koud is.
Daarvoor spuit de motor extra in op stationair toerental om dat te verhelpen, mijn probleemoplossing neigt daar nu naar, maar ik vind het lastig om dat nu met zekerheid te zeggen.
 
Begin idd. maar eens met de bougiekabels/verdelerkap en rotor te wisselen, bougies hoeft dan nog niet eens persee.
 
marcel21674 zei:
Begin idd. maar eens met de bougiekabels/verdelerkap en rotor te wisselen, bougies hoeft dan nog niet eens persee.

Waarom zou je die niet gelijk meenemen? Bougies kosten geen drol en als je toch al dat alles vervangt kun je maar beter gelijk nieuwe bougies erbij doen.
 
Nissan GT-R zei:
marcel21674 zei:
Begin idd. maar eens met de bougiekabels/verdelerkap en rotor te wisselen, bougies hoeft dan nog niet eens persee.

Waarom zou je die niet gelijk meenemen? Bougies kosten geen drol en als je toch al dat alles vervangt kun je maar beter gelijk nieuwe bougies erbij doen.

Natuurlijk kun je ze net zo goed gelijk meenemen, maar voor het probleem van de ts zijn ze hoogst waarschijnlijk niet de oorzaak.
 
marcel21674 zei:
Nissan GT-R zei:
marcel21674 zei:
Begin idd. maar eens met de bougiekabels/verdelerkap en rotor te wisselen, bougies hoeft dan nog niet eens persee.

Waarom zou je die niet gelijk meenemen? Bougies kosten geen drol en als je toch al dat alles vervangt kun je maar beter gelijk nieuwe bougies erbij doen.

Natuurlijk kun je ze net zo goed gelijk meenemen, maar voor het probleem van de ts zijn ze hoogst waarschijnlijk niet de oorzaak.

Nee daar ben ik ook van overtuigd, al neemt dat niet weg dat ze wel een bijdrage hebben in je ontsteking en dat als je toch dat systeem gaat vervangen, blijf ik van mening vervang dan gelijk echt alles, want voor de kosten hoef je het niet te laten.
 
Nissan GT-R zei:
marcel21674 zei:
Nissan GT-R zei:
marcel21674 zei:
Begin idd. maar eens met de bougiekabels/verdelerkap en rotor te wisselen, bougies hoeft dan nog niet eens persee.

Waarom zou je die niet gelijk meenemen? Bougies kosten geen drol en als je toch al dat alles vervangt kun je maar beter gelijk nieuwe bougies erbij doen.

Natuurlijk kun je ze net zo goed gelijk meenemen, maar voor het probleem van de ts zijn ze hoogst waarschijnlijk niet de oorzaak.

Nee daar ben ik ook van overtuigd, al neemt dat niet weg dat ze wel een bijdrage hebben in je ontsteking en dat als je toch dat systeem gaat vervangen, blijf ik van mening vervang dan gelijk echt alles, want voor de kosten hoef je het niet te laten.

Daar heb ik niks tegen in te brengen..:0)
 
Terug
Bovenaan