Honda Civic 1998 lekkage

Daniel 8205298

Startmotor
Beste lezers, ik bezit een Honda Civic van de zesde generatie, een civic 1.4 City uit 1998 om precies te zijn. Sinds kort heb ik last van lekkage aan de passagiers (voor)zijde. De vloer is doorweekt na een (hevige) regenbui En ik heb werkelijk geen idee waar het vandaan komt. Heeft iemand een idee waar het vandaan kan komen?

Haha..

Er zit geen dakraam in. Het lijkt erop dat het tijdens stilstand ook is. Maar het is lastig te beoordelen nog. Aangezien de vloer nu met dit warme weer eindijk begint op te drogen. Vandaag nog door de wasstraat geweest in de hoop iets van een lek te zien. Maar helaas ( of gelukkig, het is maar net hoe je ‘t bekijkt ). Ik neig ernaar te zeggen dat het tijdens het rijden erger is.

Zonder dakraam zou ik bij een auto van die leeftijd eerst kijken naar of er misschien water blijft staan in de parafan, daar waar de ruitenwissermotor ook zit en vaak de inlaat van het ventilatiesysteem.
De afvoergaatjes daarvan kunnen verstopt zijn waardoor het water niet meer goed af kan lopen.

Hetzelfde probleem doet zich soms voor in de deuren. Om dezelfde redenen.
Ook kan het een deurrubber of raamrubber zijn dat niet meer goed afsluit.

Even al die punten nalopen is vaak zo gebeurt en als het 1 van die problemen is, kan het vaak ook heel eenvoudig opgelost worden.

Zonder dakraam zou ik bij een auto van die leeftijd eerst kijken naar of er misschien water blijft staan in de parafan, daar waar de ruitenwissermotor ook zit en vaak de inlaat van het ventilatiesysteem.
De afvoergaatjes daarvan kunnen verstopt zijn waardoor het water niet meer goed af kan lopen.

Hetzelfde probleem doet zich soms voor in de deuren. Om dezelfde redenen.
Ook kan het een deurrubber of raamrubber zijn dat niet meer goed afsluit.

Even al die punten nalopen is vaak zo gebeurt en als het 1 van die problemen is, kan het vaak ook heel eenvoudig opgelost worden.
Dank voor je tip! Ik zal die punten eens goed nalopen. Met parafan bedoel je denk ik dat gootje onder de motorkap net onder de vooruit?

Heb je de vloerbekleding al eens losgehaald? Gezien de leeftijd en het merk is een doorgeroeste bodem niet ondenkbaar.

De parafan is de plaat/afdekking tussen de voorruit en de motorkap, waar veelal de ruitenwisserassen doorheen gaan en vaak openingen inzitten om buitenlucht door te laten richting de ventilatormotor en het interieur. Door bladerresten en andere troep kunnen de afvoeropeningen in de ruimte eronder verstopt raken en stroomt het regenwater je interieur in.

De parafan is de plaat/afdekking tussen de voorruit en de motorkap, waar veelal de ruitenwisserassen doorheen gaan en vaak openingen inzitten om buitenlucht door te laten richting de ventilatormotor en het interieur. Door bladerresten en andere troep kunnen de afvoeropeningen in de ruimte eronder verstopt raken en stroomt het regenwater je interieur in.
Helder. Bedankt!

Terug
Bovenaan