TR 7
Net ingestapt
Hoi,
Ik ben bezig de laatste hand(en) te leggen aan de restauratie van mijn '76 Triumph TR7, en ik wilde er n paar rondjes mee rijden om eventuele kwaaltjes aan t licht te brengen. Nu ging ie halverwege het 1e rondje al gillen, dynamo lager bleek naar de kloten. Ik moet n tijd wachten tot ik een vervanging in huis heb dus ik vroeg me af of t te doen is om wat kilometers zonder dynamo te rijden. Ik heb alleen geen idee hoeveel stroom ie uit de accu trekt tijdens t rijden. Ik kan wel een schatting maken maar ik heb geen idee of die reeel is. De permanente verbruikers zijn de ontsteking, de brandstofpomp, en een paar dashbord klokken, meer niet. Ik gok dat die resp. samen zo'n 100+20+4*(10) = 160W verbruiken. Da's dus zon 13 Ampere.
Er zit n (nieuwe) 40Ah accu in, dus in theorie zou ik er met dit vermogen n uur of 3 mee moeten kunnen rijden.
De grote vraag is of het in de werkelijkheid ook zo gaat. Kan iemand mij hier een deskundig advies over geven?
Proost en fijn weekend.
Ik ben bezig de laatste hand(en) te leggen aan de restauratie van mijn '76 Triumph TR7, en ik wilde er n paar rondjes mee rijden om eventuele kwaaltjes aan t licht te brengen. Nu ging ie halverwege het 1e rondje al gillen, dynamo lager bleek naar de kloten. Ik moet n tijd wachten tot ik een vervanging in huis heb dus ik vroeg me af of t te doen is om wat kilometers zonder dynamo te rijden. Ik heb alleen geen idee hoeveel stroom ie uit de accu trekt tijdens t rijden. Ik kan wel een schatting maken maar ik heb geen idee of die reeel is. De permanente verbruikers zijn de ontsteking, de brandstofpomp, en een paar dashbord klokken, meer niet. Ik gok dat die resp. samen zo'n 100+20+4*(10) = 160W verbruiken. Da's dus zon 13 Ampere.
Er zit n (nieuwe) 40Ah accu in, dus in theorie zou ik er met dit vermogen n uur of 3 mee moeten kunnen rijden.
De grote vraag is of het in de werkelijkheid ook zo gaat. Kan iemand mij hier een deskundig advies over geven?
Proost en fijn weekend.