A
Anoniem
Guest
Hallo!
Ik heb een vraag betreft een aankoop die ik wil gaan doen. Ik heb namelijk in gedachten dit pakket te gaan kopen.
Specificaties:
1 x Excalibur 12 inch basreflex boombox 1000 watts X12.1BR
Maximaal vermogen: 1000 watts
RMS vermogen: 300 watts
Impedantie 4ohm
Gevoeligheid: 94dB
Frequentie bereik: 35~1000HZ
Afmeting: 404 x 354 x 260/420 mm
1 x Excalibur X280.4 versterker met 4 kanalen
Maximaal vermogen 1120 watt
RMS vermogen @ 4Ohms: 50 watt x 4 kanalen 160 watt x 2 kanalen gebrugd
THD: <0.1%
Frequentie bereik (±2d
: 10Hz-25kHz
Signal to noise ratio: 92 dB
Gevoeligheid: 150 mV-8V
Aanbevolen zekering: 20 A x 2
Afmetingen : 340 x 225 x 48 mm
1 x Excalibur X69.33 ovale 6x9 inch auto luidsprekerset
Afmeting: 6 x 9 inch Ø
Systeem:4 weg
Maximaal vermogen: 440 watt
RMS vermogen: 140 watt
Impedantie: 4 ohm
Frequentie bereik.:45 Hz- 20.000 Hz
Gevoeligheid: 91 dB
Inclusief .: grill en bevestigingsmateriaal
1 x Excalibur X8GA kabelset:
5 meter 8Gauge (6mm) stroomkabel +
1 meter 8Gauge (6mm) stroomkabel -
5.2 meter RCA kabel
1 AGU zekeringhouder
1 AGU zekering 60 ampère
2 ringterminals
2 vorkterminals Remote kabel los bijgeleverd
Kabelset inclusief y-splitter
1 meter luidsprekerkabel meegeleverd voor de woofer van de Excalibur X2
Dit wil ik in mijn Seat Cordoba van 2004 plaatsen. In mijn auto heb ik alleen in de voordeuren 2 speakers en 2 tweeters bij de buitenspiegels.
Nu heb ik een aantal vragen over deze setup. Ik heb op internet en youtube al veel info opgezocht, alleen wordt het mij alleen maar meer ingewikkelder dan dat ik na een filmpje of post zeg van; Nu snap ik het! Vooral vraag 5 wordt me maar niet duidelijker.
1. Is het mogelijk om de OEM speakers en tweeters aan te sluiten op de versterker samen met de speakers die in de hoedenplank komen?
2. Is dit niet mogelijk om te doen omdat het een 4 kanaals versterker wat levert dan een betere geluidservaring op? Front speakers versterken of rear?
3. Als het versterken van de front speakers een betere geluidservaring oplevert zullen de rear speakers dan wel wat gaan toevoegen aan de geluidservaring aangezien deze dan niet versterkt worden? Als ze zeg maar alleen een beetje rear opvulling opleveren dan bestel ik het pakket liever zonder de hoedenplankspeakers. Hoef ik mijn hoedenplank ook niet stuk te zagen
.
4. Als het versterken van de front speakers een betere geluidservaring oplevert wordt het dan aangeraden aftermarket speakers te halen? (Ik vind persoonlijk de OEM speakers die er nu inzitten redelijk goed klinken. Dit komt wellicht omdat mijn radio die ik er laatst in heb gezet deze nu versterkt? Daarvoor klonken ze niet zo best) Maar als aftermarket speakers 100x beter klinken gaan ze er natuurlijk uit.
5. Hoe versterk je de frontspeakers? Tap ik bij de kabelboom van de radio de kabels van de frontspeakers af en trek ik dan deze kabels naar achteren naar de versterker?
Alvast bedank.
Met vriendelijke groet,
Dennis
Ik heb een vraag betreft een aankoop die ik wil gaan doen. Ik heb namelijk in gedachten dit pakket te gaan kopen.
Specificaties:
1 x Excalibur 12 inch basreflex boombox 1000 watts X12.1BR
Maximaal vermogen: 1000 watts
RMS vermogen: 300 watts
Impedantie 4ohm
Gevoeligheid: 94dB
Frequentie bereik: 35~1000HZ
Afmeting: 404 x 354 x 260/420 mm
1 x Excalibur X280.4 versterker met 4 kanalen
Maximaal vermogen 1120 watt
RMS vermogen @ 4Ohms: 50 watt x 4 kanalen 160 watt x 2 kanalen gebrugd
THD: <0.1%
Frequentie bereik (±2d
Signal to noise ratio: 92 dB
Gevoeligheid: 150 mV-8V
Aanbevolen zekering: 20 A x 2
Afmetingen : 340 x 225 x 48 mm
1 x Excalibur X69.33 ovale 6x9 inch auto luidsprekerset
Afmeting: 6 x 9 inch Ø
Systeem:4 weg
Maximaal vermogen: 440 watt
RMS vermogen: 140 watt
Impedantie: 4 ohm
Frequentie bereik.:45 Hz- 20.000 Hz
Gevoeligheid: 91 dB
Inclusief .: grill en bevestigingsmateriaal
1 x Excalibur X8GA kabelset:
5 meter 8Gauge (6mm) stroomkabel +
1 meter 8Gauge (6mm) stroomkabel -
5.2 meter RCA kabel
1 AGU zekeringhouder
1 AGU zekering 60 ampère
2 ringterminals
2 vorkterminals Remote kabel los bijgeleverd
Kabelset inclusief y-splitter
1 meter luidsprekerkabel meegeleverd voor de woofer van de Excalibur X2
Dit wil ik in mijn Seat Cordoba van 2004 plaatsen. In mijn auto heb ik alleen in de voordeuren 2 speakers en 2 tweeters bij de buitenspiegels.
Nu heb ik een aantal vragen over deze setup. Ik heb op internet en youtube al veel info opgezocht, alleen wordt het mij alleen maar meer ingewikkelder dan dat ik na een filmpje of post zeg van; Nu snap ik het! Vooral vraag 5 wordt me maar niet duidelijker.
1. Is het mogelijk om de OEM speakers en tweeters aan te sluiten op de versterker samen met de speakers die in de hoedenplank komen?
2. Is dit niet mogelijk om te doen omdat het een 4 kanaals versterker wat levert dan een betere geluidservaring op? Front speakers versterken of rear?
3. Als het versterken van de front speakers een betere geluidservaring oplevert zullen de rear speakers dan wel wat gaan toevoegen aan de geluidservaring aangezien deze dan niet versterkt worden? Als ze zeg maar alleen een beetje rear opvulling opleveren dan bestel ik het pakket liever zonder de hoedenplankspeakers. Hoef ik mijn hoedenplank ook niet stuk te zagen
4. Als het versterken van de front speakers een betere geluidservaring oplevert wordt het dan aangeraden aftermarket speakers te halen? (Ik vind persoonlijk de OEM speakers die er nu inzitten redelijk goed klinken. Dit komt wellicht omdat mijn radio die ik er laatst in heb gezet deze nu versterkt? Daarvoor klonken ze niet zo best) Maar als aftermarket speakers 100x beter klinken gaan ze er natuurlijk uit.
5. Hoe versterk je de frontspeakers? Tap ik bij de kabelboom van de radio de kabels van de frontspeakers af en trek ik dan deze kabels naar achteren naar de versterker?
Alvast bedank.
Met vriendelijke groet,
Dennis