hitteschild

Guest
Hallo,

heb tijdje terug ooit al eens een nieuw costum uitlaatspruitstuk geplaatst, en daardoor paste het hitteschild niet meer, deze weggegooid... MAAR nu ben ik erachter gekomen dat de motorkap te heet wordt en wil dus graag een nieuw hitteschild plaatsen.

beetje rondgezocht maar vind eigenlijk alleen maar hittewerende doeken te koop ofzo. iemand ervaring of tips hoe ik dit het beste kan aanpakken?

Hitteschild op de auto of op de uitlaat?

Indien het op/onder de auto betreft, je zou uit kunnen vogelen welke modellen er zulke schilden hebben en deze op de sloop gaan halen.    Moet je alleen het schild pas maken.

Boppie zei:
Hitteschild op de auto of op de uitlaat?

Indien het op/onder de auto betreft, je zou uit kunnen vogelen welke modellen er zulke schilden hebben en deze op de sloop gaan halen.    Moet je alleen het schild pas maken.

het zou bijzonder zijn als de uitlaat onder de auto de motorkap te heet zou maken, het sproeistuk onder de motorkap dus :)

thnx voor de reactie

Mindhead_mas zei:
... iemand ervaring of tips hoe ik dit het beste kan aanpakken?

Met beide handen, en pas als het spruitstuk is afgekoeld.:)

Maar geef eens even wat duidelijke info wat je precies hebt (spaghetti of wat anders) en welk materiaal het betreft (gietijzer, rvs, steigerpijp), en om welk voertuig het gaat, (benzine/lpg/diesel, wel/geen turbo, roetfilter, cat enz.), desnoods een fotootje erbij van het betreffende spruitstuk.
Er zijn vaak wel meerdere mogelijkheden, maar niet alle mogelijkheden zijn overal even geschikt voor.

Grofweg kun je hitteschilden plaatsen, intapen of coaten, maar de hitte moet nog wel ergens naar toe afgevoerd kunnen worden zonder schade te veroorzaken.
En als alleen de motorkap het probleem is kun je die ook isoleren i.p.v. het spruitstuk in te pakken.

Ik weet niet of het mogelijk is om een mantel zoals je onder de auto vindt tegen de motorkap te monteren?

Zou een paar draadeinden op je spruitstuk laten lassen en zelf een stalen plaatje maken wat dient als hitteschild en een beetje goed uitziet. Zo zit het origineel meestal ook.
Veel aftermarket spaghetti zijn ook gewoon al voorzien van draadbussen of draadeindjes voor de originele plaat er terug op te zetten.

er bestaan van die hittewerende reflectiematten die je aan de binnenkant van je motorkap kan plakken.
is dus meer een grote sticker ..maar werkt wel..had een paar jaar geleden er toen 1 bij biesheuvel.nl(oid)gekocht..wel prijzig.

Terug
Bovenaan