Historie occasion

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een volgende auto. Zodoende ben ik bij onderstaande auto terechtgekomen:

Link occasion

Als ik bij de kentekencheck kijk zie ik twee vorige particuliere eigenaren en geen zakelijke eigenaren. Bij het Carfax rapport valt me op dat de eerste eigenaar de auto slechts een jaar heeft gehad, en de tweede slechts 2 dagen? Tussendoor ook kort als leasevoertuig gebruikt. Daarnaast is de auto bij de dealer ingeruild met lichte schade aan de voorkant. Ik heb de auto gezien en alles lijkt netjes te zijn gerepareerd, maar dat weet ik als leek uiteraard ook niet zeker. Nu zit er wel aanvullende fabrieksgarantie op tot en met 2024, maar geldt dat ook als er iets gebreken vertoont door de reparatie?

Ik zou deze auto graag willen kopen aangezien het precies is wat ik zoek, maar ik vind het lastig vanwege de snel wisselende eigenarenhistorie en de gerepareerde schade.

Wat vinden jullie?

Alvast bedankt!

Ik zou er niet meteen al te veel achter zoeken.
Die Carfax rapporten vertellen niet het verhaal erachter, misschien is er een onschuldige en voordehandliggende uitleg voor de registraties zoals ze nu zijn. Heb je de verkopende dealer hier al naar gevraagd? Misschien kunnen zij het voor je uitzoeken. En vraag hen ook hoe het zit met de garantie. Wij als toetsenbordridders kunnen vanaf deze kant van het scherm vanalles roepen, maar ook wij hebben maar beperkte informatie. Zo is het bijvoorbeeld relevant of de schade is hersteld door een erkend bedrijf of niet.

Daarnaast is dit wel een betrouwbaar autobedrijf met een reputatie om hoog te houden, en geen louche handelaar die je vanalles kan wijsmaken om maar te zorgen dat jij de auto koopt.
Dus mijn advies: niet teveel erachter zoeken en gewoon een open communicatie houden met de verkoper. Als zij niet weten waar de auto vandaan komt of niet willen meewerken aan een onderzoek naar de historie om jou gerust te stellen over jouw mogelijke aankoop, dan zou ik lekker verder zoeken.

Terug
Bovenaan