Guest
Verspreid over het forum komen allerlei LPG-verhalen en -tips terecht.
Mochten mensen zich geroepen voelen, dan is het misschien handig om hier de inzichten te bundelen (motoren, inbouwers, de techniek).
Zelf rijd ik nu 3½ jaar en pas ± 75000 km op LPG (Volvo V40, 2001), zonder echte problemen.
Behalve dan dat de katalysator waarschijnlijk kapot is, misschien komt dat door de LPG.. of misschien niet. Of mogelijk door het klepsmeersysteem, waarvan het nut ook aan discussie onderhevig is (?).
Als ik me wat meer/eerder in de motor van deze auto had verdiept had ik de installatie misschien niet laten doen (ivm geen hydraulische klepstoters, hoewel daar eerst verwarring over bestond).
Aan de andere kant, we hebben al ruim €1000 bespaard dus ook met een nieuwe katalysator zijn we nog goedkoper uit.
Ook is iedereen wat mij betreft van harte welkom om hier allerlei LPG-horrorverhalen te delen.
Hoewel ik er weinig tot niks van weet ben ik vooral geïnteresseerd in de techniek en de details waarom de ene motor perfect op LPG loopt en de andere niet.
Mochten mensen zich geroepen voelen, dan is het misschien handig om hier de inzichten te bundelen (motoren, inbouwers, de techniek).
Zelf rijd ik nu 3½ jaar en pas ± 75000 km op LPG (Volvo V40, 2001), zonder echte problemen.
Behalve dan dat de katalysator waarschijnlijk kapot is, misschien komt dat door de LPG.. of misschien niet. Of mogelijk door het klepsmeersysteem, waarvan het nut ook aan discussie onderhevig is (?).
Als ik me wat meer/eerder in de motor van deze auto had verdiept had ik de installatie misschien niet laten doen (ivm geen hydraulische klepstoters, hoewel daar eerst verwarring over bestond).
Aan de andere kant, we hebben al ruim €1000 bespaard dus ook met een nieuwe katalysator zijn we nog goedkoper uit.
Ook is iedereen wat mij betreft van harte welkom om hier allerlei LPG-horrorverhalen te delen.
Hoewel ik er weinig tot niks van weet ben ik vooral geïnteresseerd in de techniek en de details waarom de ene motor perfect op LPG loopt en de andere niet.