Het grote Mini topic.

Inmiddels ook een verzameling miniatuur-Mini's begonnen:

Onder andere Countryman, Paceman en Clubman heb ik nog niet in miniatuur, maar wellicht komt dat nog een keer.:)

Grappig maar wel echt speelgoed-kwaliteit. Is wel wat mooiers te vinden. Stukje duurder, maar dan heb je ook echt wat.

Kristian zei:
Grappig maar wel echt speelgoed-kwaliteit. Is wel wat mooiers te vinden. Stukje duurder, maar dan heb je ook echt wat.

Klopt. Zoeken naar schaal 1:18 is wel een aanrader. En dan vooral de exemplaren van Kyosho en AutoArt, alhoewel de Bburago in die schaal er ook prima uitziet. Wel moet ik zeggen dat ik 25 jaar geleden mijn Ferrari-collectie ook zo begonnen ben als hierboven. Je moet natuurlijk ergens beginnen. ;)

1:18 zal er zeker nog komen, hopelijk is die er ook van mijn Mini, het F56 model.

Hierbij mijn beide mini's:

Deze heb ik al een jaar of 10 in bezit:
IMG-4073.jpg

Deze heb ik sinds vorige week vrijdag in mijn bezit:
IMG-8631.png

En dan heb ik nog een Lotus Elise 111R, maar die mag ik hier niet posten :)

JFR zei:
1:18 zal er zeker nog komen, hopelijk is die er ook van mijn Mini, het F56 model.

Ja hoor, die is er gewoon. Sinds de F56 uit is ook gewoon.

Ook verkrijgbaar bij de plek waar je het als eerste verwacht: de dealer;)

610635.jpg

De Mini waar ik een proefrit in gemaakt heb, en waar ik Mini,BMW enthousiast door ben geworden, staat na iets meer dan een jaar weer te koop:

https://minivoorraad.debeier.nl/occasion/mini/mini/20-cooper-s-hammersmith-automaat-jcw-pakket-alu-17-inch-panoramadak-head-up-led-spiegelpakket-harman-kardon-hifi/de-beier/occ17145604?conpag=p000210

heel cool, Ik ben ook blij dat ik mijn led achterlichten door led Union Jack achterlichten heb laten vervangen.

Mini2.jpg

Bij mij zaten ze er al standaard op, maar anders had ik ze misschien ook wel laten monteren.:)

Vanwege retrofit heb nog twee setjes standaard achterlichten liggen (achterlicht/remlicht is led, knipperlicht gloeilamp, rare combinatie) van m'n vorige Mini's (van resp. 2019 en 2020). Nu alle MINIs de UJ-lichten standaard hebben misschien wel leuk om te retro-retrofitten?

Mijn vrouw rijdt momenteel een Fiat 500C Spiaggina '58. Erg leuke auto om te zien en deze bevalt haar prima. Ik zelf zit er niet lekker in (te hoge zitpositie), de 2-cilinder is wel erg marginaal en het echte cabrio gevoel valt een beetje tegen bij de 500C.

A1kPChM.jpg

Omdat we beiden erg van cabrio rijden houden zijn we gaan kijken naar een mooie opvolger. Eisen: handgeschakeld en 4 zitplaatsen zodat de kinderen ook mee kunnen. Daarnaast houdt mijn vrouw niet van grote auto's. Een Mini cabrio komt dan al snel in beeld. We hebben vorige maand een nieuwe Mini helemaal naar wens samengesteld en besteld. Levering waarschijnlijk januari 2023. Als deze uiterlijk september dit jaar al binnen is bij de dealer dan nemen we hem dit jaar wellicht nog af.

De Mini hebben we als volgt samengesteld:

MINI Cabrio One
Kleur: Enigmatic Black (heel donkerblauw metallic)
Bekleding: Leer Chester Malt Brown

Opties af fabriek
-Visibility package
-Leer Chester Malt Brown
-Levering zonder typeaanduiding
-Banden reparatieset
-Classic Uitvoering
-MINI Driving Modes
-17" LM Rail Spoke two-tone
-Ambiente verlichting
-Interieurpanelen Piano Black
-MINI Navigatiesysteem
-Smartphone integratie
-Driving Assistant Pakket
-Lichtpakket
-Achteruitrijcamera
-Connected Navigation Pakket
-Real Time Traffic Information
-Enigmatic Black
-Sportstoelen voor
-Cruise Control

We hebben erg veel zin in onze eerste Mini.

nrBu03m.jpg

5p6DE6C.jpg

bVi8jmZ.jpg

aYFDzgI.jpg

Zeker een fraaie en toch ingetogen uitvoering. Leuk om te zien dat de One gecombineerd is met handbak en driving modes. Is de handmatige airco bewust gekozen?

Planned Obsolescence zei:
Zeker een fraaie en toch ingetogen uitvoering. Leuk om te zien dat de One gecombineerd is met handbak en driving modes. Is de handmatige airco bewust gekozen?

Thanks! Bij Mini kan je momenteel bijna geen losse opties meer selecteren. Automatische airco zit in een comfortpakket van ruim € 1.400,- waarvan ik de andere zaken niet echt belangrijk vind. Stoelverwarming is bijvoorbeeld ook geen losse optie, dan moet je een comfort plus pakket van ruim € 2.000,- selecteren. Bij dat soort meerprijzen ben je dan meteen geneigd om dan ook voor de Cooper versie te gaan en voor je het weet ben je weer 5k verder. We hebben ons dus een beetje in willen houden en ondertussen een Mini samengesteld waar wij toch erg blij van worden.

Erg verstandig gekozen. Ik ken het, je spendeert zo weer een hoop geld, meer dan je lief is.

Waardige opvolger voor de 500 zo! Hoe kan het dat de levering misschien 3-4 maanden eerder zou kunnen plaatsvinden?

Bhuddymahn zei:
Waardige opvolger voor de 500 zo! Hoe kan het dat de levering misschien 3-4 maanden eerder zou kunnen plaatsvinden?
Ik denk dat dat alles te maken heeft met het chip te kort en oorlog in Oekraïne.

Bhuddymahn zei:

De geschatte levertijd bij bestelling was 6 maanden tot 1 jaar. Als de mini uiterlijk ergens in september te leveren is kunnen we nog van een paar mooie dagen genieten wellicht. Als het later wordt dan schuif ik de levering liever door naar het nieuwe jaar.

smarter zei:
Thanks! Bij Mini kan je momenteel bijna geen losse opties meer selecteren. Automatische airco zit in een comfortpakket van ruim € 1.400,- waarvan ik de andere zaken niet echt belangrijk vind. Stoelverwarming is bijvoorbeeld ook geen losse optie, dan moet je een comfort plus pakket van ruim € 2.000,- selecteren. Bij dat soort meerprijzen ben je dan meteen geneigd om dan ook voor de Cooper versie te gaan en voor je het weet ben je weer 5k verder. We hebben ons dus een beetje in willen houden en ondertussen een Mini samengesteld waar wij toch erg blij van worden.
Herkenbare situatie, bij MINI is het individualiseren helaas weggerationaliseerd en knalt daardoor de prijs omhoog. Ik wilde perse Rebel Green, bij een JCW kan dat alleen als je daarbovenop nog het JCW pakket kiest (is vast Engelse humor of logica).

Deze Cooper S is in 1999 nieuw door mijn vrouw gekocht.
Dit is haar derde (echte ;)) Mini.
Eerst gebruikt als dagelijks vervoer, maar nu voor de hobby erbij.
Hij staat gestald in een garage en hoeft er alleen op mooie dagen uit.

Mini-01.jpg

Mini-02.jpg

smarter zei:
Twix zei:
Mooie keuze SMARTER!

Is de achterbank groot genoeg voor de dames?

Thanks! De dames hier thuis zijn allen rond de 1.60, dus dat komt in dit geval mooi uit. .
Ik hoop voor je dat je zelf ook niet al te groot bent. Met mijn bijna 2 meter kon ik niet echt goed zitten op de bijrijdersstoel met mijn zoon van 9 jaar achter mij. Langer dan een uur zou ik het niet vol houden.

Mooi exemplaar.

Ik neem aan dat er een is met 1275 cc blokje met injectie en standaard 13 inch velgjes.
Ik heb zelf in een grijs verleden (toen de afgetrapte exemplaren nog als kippenhok gebruikt werden) een bestelmini gehad. Ik had er twee gekocht (ook een dorgerotte 1100 cc luxe exemplaar) en die twee heb ik naast elkaar gedemonteerd. Bij het in elkaar zetten van de bestelmini alle goede spullen geselecteerd en de rest naar het oud ijzer.

Volgens het rdw rijdt hij nog steeds en hij is nog steeds van de man aan wie ik hem verkocht heb.

P.s. die tuinstoeltjes waren inderdaad heel slecht. Daar zou zelfs een discounter zich voor schamen.

Vroeger had iemand bij ons in het dorp ook een Mini, de SB-84-LR, volgens een kentekencheck bestaat deze auto nog steeds.

JFR zei:
Vroeger had iemand bij ons in het dorp ook een Mini, de SB-84-LR, volgens een kentekencheck bestaat deze auto nog steeds.

Dat waren inderdaad briljante autootjes, ik zou hem nu ook niet meer verkopen.
Het ding was mooi compact, goed bruikbaar en extreem wendbaar. Groot van binnen, klein van buiten. Minpuntjes waren het Engelse staal (wat vooral uit ijzeroxide bestaat) en die gietijzeren omgebouwde petroleumkachel in het vooronder.

De bestelmini was heerlijk om mee te rijden. Je kan hem echt haaks een bocht omzetten, een actie waarna je iedere buis van het stoelframe nauwkeurig wist te vinden. Het ding weegt nauwelijks meer dan de oliekachel voorin waardoor het doosje altijd voorspelbaar achter de voorwieltjes blijft stuiteren (ooit een keer het hele frame alleen naar de oud-ijzer boer gebracht). Ook accelereren ging bijna net zo snel als de oliekachel in toeren kan klimmen, heerlijk.

Mijn vrouw heeft nu een BMW-Mini. Eerlijk gezegd is dat de modemannequin-versie van de BL Mini. Ziet er uit zoals mensen een "mooi exemplaar" beschrijven maar het is het niet.
Groot van buiten, klein van binnen, een heel complex stukje techniek in het vooronder en opties die alleen in de folder leuk lijken.
Ik vind het een mislukking, een designergedrocht.
Jammer genoeg is mijn vrouw heel gevoelig voor mode, anders was het ding allang vervangen.

Vanmiddag nog een miniatuurmodel van mijn eigen Mini, het F 56 model, gescoord:

Nog wat nieuws over de komende nieuwe Mini:

https://www.autovisie.nl/nieuws/mini-design/

Nieuwe Mini Aceman:

Wel jammer dat er geen gebruik meer gemaakt van leren bekleding, geen chroom maakt mij niet zoveel uit.

https://www-autoblog-nl.webpkgcache.com/doc/-/s/www.autoblog.nl/nieuws/mini-aceman-met-een-nieuwe-designtaal-is-hier-3373978

Inderdaad een aparte naam, misschien dat het productiemodel een andere naam krijgt.

Terug
Bovenaan