Ivanov
Moderator
De laatste rookpotten zijn net uitgedoofd of het volgende volksfeest kan beginnen. Maar dit keer niet specifiek voor de Nederlanders maar voor de Italianen. Formule 1 komt naar Monza en op de hoge snelheidsbaan liggen de verwachtingen voor Ferrari nog eens een klapje hoger. En dat in een jaar waar ze een zeer snelle auto hebben maar betrouwbaarheid links en rechts te wensen over laat en zelfs als alles het blijft doen, dan is het wel de eigen strategie die de kansen om zeep helpt. Dat zullen ze thuis zeker willen rechtzetten. Voor Max is het allemaal redelijk ontspannen. Geen druk meer van de thuisrace, een auto die lekker gaat en maar liefst 107 punten voorsprong in het WK. Ik citeerde eerder al Niki Lauda, dat lijkt toch redelijk te kloppen. Max heeft dit jaar al even veel races gewonnen als vorig jaar en we hebben er nog wat op het programma staan. Kan hij dan weer een record breken? De meeste overwinningen in een seizoen? Och... en weten we 2021? Stapelen tussen Hamilton en Max en Ricciardo die vervolgens won. Maar het jaar daarvoor was Gasly al de overwinnaar. Gaan we dit jaar weer zoiets zien? Misschien Vettel die wint waar hij ook zijn eerste triomf pakte?
Graag jullie voorspelling voor de top 8 van de kwalificatie (dus wat de uiteindelijke startopstelling wordt, na verrekening van eventuele straffen) en de top 8 van de race. En de bonusvragen? Dit keer 4. 1. Hoeveel Italiaanse teams* gaan Q3 halen. Dus daadwerkelijk het derde deel, niet 10e (of beter) na een gridstraf. Dus het antwoord is 1, 2 of 3. 2. Gaat Ferrari winnen? Ja of nee. 3. Gaan er twee (of meer) Italiaanse teams* op het podium komen. Ja of nee. 4. Gaan we een verrassende winnaar hebben? Ja of nee. Definitie: Geen Mercedes, Red Bull of Ferrari [size=large]TENZIJ[/size] zij (om wat voor reden dan ook) een reserverijder moeten inzetten. (bijvoorbeeld Giovinazzi die bij Ferrari moet instappen omdat de pasta van Sainz er weer uitkomt. Of Nyck de Vries bij Mercedes omdat Lewis van zijn electrische scootertje is gevallen omdat Rosco er net voor liep.)
Jullie kunnen jullie voorspelling doen via dit topic, via PM, via e-mail (forumivan@hotmail.com) en ik beloof tijdig mijn junkmailbox te bezoeken), via SMS of Whatsapp naar 0615-550333. Twitter is ook een optie: @FormuleAw. Probeer ook de #AWF1spel. Doe wijzigingen altijd in een nieuwe post (SMS, App, mail of tweet), als ik namelijk zie dat je een complete voorspelling doet(quali en race) en je past je racevoorspelling aan, dan kan ik nu niet zien dat het alleen de race voorspelling is. Het is namelijk erg makkelijk om dan net een paar namen op een andere plek te zetten, zeker als je de qualificatieuitslag al weet. Daarbij controleer ik niet of er hernieuwde wijzigingen gedaan worden, ik zie een post met een voorspelling, en die staat dan! Ook al verander je het drie minuten nadat ik het gezien heb naar een voorspelling die op alle 8 plaatsen goed blijkt te zijn, die telt dan niet mee! Zet er ook duidelijk bij of je voorspelling voor de qualificatie, sprint kwalificatie of de race is!
De voorspellingen/verwachtingen dienen tijdig binnen te zijn. De servertijd van AutoWeek, Whatsapp, mijn provider (SMS) of Twitter is hierbij leidend, dat is de tijd die er bij jouw post, bericht of tweet staat en die geldt. In alle gevallen geldt: yy:00 is te laat, xx:59 is op tijd (uiteraard geldt dit ook voor de yy:30 als te laat en xx:29 als op tijd). Misschien is het overbodig om te melden, maar je mag je voorspelling zo vaak als je wilt veranderen, als het maar voor het begin van de betreffende sessie is én in een nieuwe post/Tweet/PM/app/postduif/brief/briefkaart/etc.
De voorspelling van bonusvraag 1 dient voor de start van de kwalificatie binnen te zijn. De voorspellingen voor bonusvragen 2, 3 en 4 dienen voor de start van de race binnen te zijn.
De tijden:
De voorspelling voor de kwalificatie moet binnen zijn voor:10 SEP Qualifying 16:00 - 17:00 (Nederlandse tijd)
De voorspelling voor de race moet binnen zijn voor: 11 SEP Race 15:00 - 17:00 (Nederlandse tijd)
[size=large]*Voor de volledigheid: Ferrari, Alpha Tauri en Alfa Romeo zijn de Italiaanse teams. (Ja, ik weet dat Alfa eigenlijk gewoon Sauber is en Zwitsers en ja ik weet dat Haas officieel Amerikaans is maar door Dallara gebouwd wordt.).[/size]
En wie wonnen er in het verleden?
Er was voor de GP van Nederland de discussie over een wijziging van een voorspelling. Dus voor alle duidelijkheid: [size=x-large]Doe wijzigingen altijd in een nieuwe post (SMS, App, mail of tweet),[/size]. Ik denk er sterk over om voor de volgende race (Singapore) in te stellen dat gewijzigde posts in het geheel niet meetellen.
Graag jullie voorspelling voor de top 8 van de kwalificatie (dus wat de uiteindelijke startopstelling wordt, na verrekening van eventuele straffen) en de top 8 van de race. En de bonusvragen? Dit keer 4. 1. Hoeveel Italiaanse teams* gaan Q3 halen. Dus daadwerkelijk het derde deel, niet 10e (of beter) na een gridstraf. Dus het antwoord is 1, 2 of 3. 2. Gaat Ferrari winnen? Ja of nee. 3. Gaan er twee (of meer) Italiaanse teams* op het podium komen. Ja of nee. 4. Gaan we een verrassende winnaar hebben? Ja of nee. Definitie: Geen Mercedes, Red Bull of Ferrari [size=large]TENZIJ[/size] zij (om wat voor reden dan ook) een reserverijder moeten inzetten. (bijvoorbeeld Giovinazzi die bij Ferrari moet instappen omdat de pasta van Sainz er weer uitkomt. Of Nyck de Vries bij Mercedes omdat Lewis van zijn electrische scootertje is gevallen omdat Rosco er net voor liep.)
Jullie kunnen jullie voorspelling doen via dit topic, via PM, via e-mail (forumivan@hotmail.com) en ik beloof tijdig mijn junkmailbox te bezoeken), via SMS of Whatsapp naar 0615-550333. Twitter is ook een optie: @FormuleAw. Probeer ook de #AWF1spel. Doe wijzigingen altijd in een nieuwe post (SMS, App, mail of tweet), als ik namelijk zie dat je een complete voorspelling doet(quali en race) en je past je racevoorspelling aan, dan kan ik nu niet zien dat het alleen de race voorspelling is. Het is namelijk erg makkelijk om dan net een paar namen op een andere plek te zetten, zeker als je de qualificatieuitslag al weet. Daarbij controleer ik niet of er hernieuwde wijzigingen gedaan worden, ik zie een post met een voorspelling, en die staat dan! Ook al verander je het drie minuten nadat ik het gezien heb naar een voorspelling die op alle 8 plaatsen goed blijkt te zijn, die telt dan niet mee! Zet er ook duidelijk bij of je voorspelling voor de qualificatie, sprint kwalificatie of de race is!
De voorspellingen/verwachtingen dienen tijdig binnen te zijn. De servertijd van AutoWeek, Whatsapp, mijn provider (SMS) of Twitter is hierbij leidend, dat is de tijd die er bij jouw post, bericht of tweet staat en die geldt. In alle gevallen geldt: yy:00 is te laat, xx:59 is op tijd (uiteraard geldt dit ook voor de yy:30 als te laat en xx:29 als op tijd). Misschien is het overbodig om te melden, maar je mag je voorspelling zo vaak als je wilt veranderen, als het maar voor het begin van de betreffende sessie is én in een nieuwe post/Tweet/PM/app/postduif/brief/briefkaart/etc.
De voorspelling van bonusvraag 1 dient voor de start van de kwalificatie binnen te zijn. De voorspellingen voor bonusvragen 2, 3 en 4 dienen voor de start van de race binnen te zijn.
De tijden:
De voorspelling voor de kwalificatie moet binnen zijn voor:10 SEP Qualifying 16:00 - 17:00 (Nederlandse tijd)
De voorspelling voor de race moet binnen zijn voor: 11 SEP Race 15:00 - 17:00 (Nederlandse tijd)
[size=large]*Voor de volledigheid: Ferrari, Alpha Tauri en Alfa Romeo zijn de Italiaanse teams. (Ja, ik weet dat Alfa eigenlijk gewoon Sauber is en Zwitsers en ja ik weet dat Haas officieel Amerikaans is maar door Dallara gebouwd wordt.).[/size]
En wie wonnen er in het verleden?
Code:
1950 Giuseppe Farina Ita Alfa Romeo
1951 Alberto Ascari Ita Ferrari
1952 Alberto Ascari Ita Ferrari
1953 Juan Manuel Fangio Arg Maserati
1954 Juan Manuel Fangio Arg Mercedes
1955 Juan Manuel Fangio Arg Mercedes
1956 Stirling Moss GB Maserati
1957 Stirling Moss GB Vanwall
1958 Tony Brooks GB Vanwall
1959 Stirling Moss GB Cooper-Climax
1960 Phil Hill USA Ferrari
1961 Phil Hill USA Ferrari
1962 Graham Hill GB BRM
1963 Jim Clark GB Lotus-Climax
1964 John Surtees GB Ferrari
1965 Jackie Stewart GB BRM
1966 Ludovico Scarfiotti Ita Ferrari
1967 John Surtees GB Honda
1968 Denis Hulme N-Z McLaren-Ford
1969 Jackie Stewart GB Matra-Ford
1970 Clay Regazzoni Zwi Ferrari
1971 Peter Gethin GB BRM
1972 Emerson Fittipaldi Bra Lotus-Ford
1973 Ronnie Peterson Zwe Lotus-Ford
1974 Ronnie Peterson Zwe Lotus-Ford
1975 Clay Regazzoni Zwi Ferrari
1976 Ronnie Peterson Zwe March-Ford
1977 Mario Andretti USA Lotus-Ford
1978 Niki Lauda Oos Brabham-Alfa Romeo
1979 Jody Scheckter Z-A Ferrari
1980 Nelson Piquet Bra Brabham-Ford
1981 Alain Prost Fra Renault Turbo
1982 René Arnoux Fra Renault Turbo
1983 Nelson Piquet Bra Brabham-BMW Turbo
1984 Niki Lauda Oos McLaren-TAG Turbo
1985 Alain Prost Fra McLaren-TAG Turbo
1986 Nelson Piquet Bra Williams-Honda Turbo
1987 Nelson Piquet Bra Williams-Honda Turbo
1988 Gerhard Berger Oos Ferrari Turbo
1989 Alain Prost Fra McLaren-Honda
1990 Ayrton Senna da Silva Bra McLaren-Honda
1991 Nigel Mansell GB Williams-Renault
1992 Ayrton Senna da Silva Bra McLaren-Honda
1993 Damon Hill GB Williams-Renault
1994 Damon Hill GB Williams-Renault
1995 Johnny Herbert GB Benetton-Renault
1996 Michael Schumacher Dui Ferrari
1997 David Coulthard GB McLaren-Mercedes Benz
1998 Michael Schumacher Dui Ferrari
1999 Heinz Harald Frentzen Dui Jordan-Mugen Honda
2000 Michael Schumacher Dui Ferrari
2001 Juan Pablo Montoya Col Williams-BMW
2002 Rubens Barrichello Bra Ferrari
2003 Michael Schumacher Dui Ferrari
2004 Rubens Barrichello Bra Ferrari
2005 Juan Pablo Montoya Col McLaren-Mercedes Benz
2006 Michael Schumacher Dui Ferrari
2007 Fernando Alonso Spa McLaren-Mercedes Benz
2008 Sebastian Vettel Dui Scuderia Toro Rosso-Ferrari
2009 Rubens Barrichello Bra BrawnGP-Mercedes Benz
2010 Fernando Alonso Spa Ferrari
2011 Sebastian Vettel Dui Red Bull Racing-Renault
2012 Lewis Hamilton GB McLaren-Mercedes Benz
2013 Sebastian Vettel Dui Red Bull Racing-Renault
2014 Lewis Hamilton GB Mercedes
2015 Lewis Hamilton GB Mercedes
2016 Nico Rosberg Dui Mercedes
2017 Lewis Hamilton GB Mercedes
2018 Lewis Hamilton GB Mercedes
2019 Charles Leclerc Mon Ferrari
2020 Pierre Gasly Fra Alpha Tauri-Honda
2021 Daniel Ricciardo Aus McLaren-Mercedes Benz
Er was voor de GP van Nederland de discussie over een wijziging van een voorspelling. Dus voor alle duidelijkheid: [size=x-large]Doe wijzigingen altijd in een nieuwe post (SMS, App, mail of tweet),[/size]. Ik denk er sterk over om voor de volgende race (Singapore) in te stellen dat gewijzigde posts in het geheel niet meetellen.