Het Formule 1 spelletje 2022: Azerbeidzjan, Baku

Ivanov

Moderator

Na een redelijk spectaculair Monaco (dat normaal echt alleen een optocht is) gaan we door naar het volgende stratencircuit: Baku in Azerbeijdzjan... Azerbijjan, Azer... Azerbeidzjan? Baku in ieder geval. Ook straten, maar hier ligt de snelheid een tikkie hoger. Vorig jaar ging Max comfortabel aan de leiding met Sergio Pérez op plek twee tot een klapband het Red Bull feestje dreigde te verpesten. Toen bij de herstart Lewis Hamilton ook nog eens sneller weg was dan genoemde Pérez leek het kampioenschapstechnisch een dramadag te gaan worden. 25 punten voor Lewis, 0 voor Max. Maar toen was daar bocht 1 en een magic button die Lewis even vergeten was om te zetten. Alle remkracht op de voorkant en Lewis schoof braaf rechtdoor. Sergio deed wat de tweede rijder van Red Bull moet doen: winnen als de kopman dat niet doet (om wat voor reden dan ook). En dit jaar komt Sergio met 1. De winst in Monaco in zijn broekzak en 2. een mooi, vers en nieuw 2 jarig Red Bull contract op zak naar Baku toe. Hoe de relatie met zijn vrouw is zullen we het maar even niet over hebben.

AutoWeek zal op de site én in het blad promotie maken voor ons spelletje, dus hopelijk zullen we dit jaar veel meer deelnemers mogen begroeten. Dat lijkt me logisch, want AutoWeek stelt prijzen beschikbaar: Voor de winnaar wacht er een AutoWeek Jaarabonnement (totaal 60 edities incl. GTO & Specials). De nummer twee ontvangt een AutoWeek Classic jaarabonnement (totaal 13 edities) en voor de derde plek op het podium zal de post een AutoWeek GTO jaarabonnement (totaal 4 edities) bezorgen. Ik zal even een korte uitleg geven: iedereen kan deelnemen via dit topic, via privébericht, via e-mail, SMS/Whatsapp en zelfs Twitter! Van iedereen wens ik een top 8 voorspelling van de kwalificatie en de race. Dat mogen twee volledig verschillende voorspellingen zijn, maar precies dezelfde is ook goed. Deze voorspelling mag zo vaak als mogelijk veranderd worden, zolang het maar voor het begin van de kwalificatie of de opwarmronde is. Voor elke correct voorspelde rijder krijg je 3 punten. Zit je er één positie naast dan krijg je twee punten. Twee posities verschil is nog steeds goed voor een punt. Dit geldt voor elke rijder in de top acht van zowel de kwalificatie als de race. Daarnaast kunnen er bonusvragen gesteld worden, deze zijn, bij een correct antwoord, goed voor twee punten.

In Monaco waren de bonusvragen terug, en dan ook meteen vier! Aangezien Baku ook een stratencircuit is met alle gevaren van dien én vorig jaar een Code Rood kan ik ze eigenlijk copiëren, met uitzondering van de vraag van Rinus Veekay. Drie bonusvragen dus. 1. Gaat er in de kwalificatie een Code Rood komen? Ja of nee. 2. Gaat er in de race een Safetycar situatie komen. Dus de echte die de baan op gaat, ik weet niet of het de beurt is aan Mercedes of Aston Martin, maar één van die twee. Geen Virtual Safetycar. Ja of nee. 3. Gaat er in de race een Code Rood komen? Ja of nee.

Jullie kunnen jullie voorspelling doen via dit topic, via PM, via e-mail (forumivan@hotmail.com) en ik beloof tijdig mijn junkmailbox te bezoeken), via SMS of Whatsapp naar 0615-550333. Twitter is ook een optie: @FormuleAw. Probeer ook de #AWF1spel. Doe wijzigingen altijd in een nieuwe post (SMS, App, mail of tweet), als ik namelijk zie dat je een complete voorspelling doet(quali en race) en je past je racevoorspelling aan, dan kan ik nu niet zien dat het alleen de race voorspelling is. Het is namelijk erg makkelijk om dan net een paar namen op een andere plek te zetten, zeker als je de qualificatieuitslag al weet. Daarbij controleer ik niet of er hernieuwde wijzigingen gedaan worden, ik zie een post met een voorspelling, en die staat dan! Ook al verander je het drie minuten nadat ik het gezien heb naar een voorspelling die op alle 8 plaatsen goed blijkt te zijn, die telt dan niet mee! Zet er ook duidelijk bij of je voorspelling voor de qualificatie, sprint kwalificatie of de race is!

De voorspellingen/verwachtingen dienen tijdig binnen te zijn. De servertijd van AutoWeek, Whatsapp, mijn provider (SMS) of Twitter is hierbij leidend, dat is de tijd die er bij jouw post, bericht of tweet staat en die geldt. In alle gevallen geldt: yy:00 is te laat, xx:59 is op tijd (uiteraard geldt dit ook voor de yy:30 als te laat en xx:29 als op tijd). Misschien is het overbodig om te melden, maar je mag je voorspelling zo vaak als je wilt veranderen, als het maar voor het begin van de betreffende sessie is én in een nieuwe post/Tweet/PM/app/postduif/brief/briefkaart/etc.

De tijden:
Bonusvraag 1 dienst beantwoord te worden voor 11 JUN Qualifying 16:00 (- 17:00)
Bonusvragen 2 en 3 dienen beantwoord te worden voor 12 JUN Race 13:00 (- 15:00)

En wie wonnen er in het verleden?
Code:
2017	Daniel Ricciardo	Aus	Red Bull Racing-TAG Heuer
2018	Lewis Hamilton	GB	Mercedes
2019	Valtteri Bottas	Fin	Mercedes
2020			
2021	Sergio Pérez	Mex	Red Bull Racing-Honda

Gewoon weer de standaard voorspelling graag. Bonus antwoorden: 1. Ja; 2. Ja; 3. Nee

Bonus

1) Ja
2) Ja
3) Nee

Quali

1. Verstappen
2. Perez
3. Leclerc
4. Sainz
5. Russel
6. Alonso
7. Hamilton
8. Gasly

Kwalificatie:
1. Leclerc
2. Verstappen
3. Perez
4. Sainz
5. Russel
6. Bottas
7. Hamilton
8. Alonso

Race = startopstelling

Bonus:
1 - Neen
2- Ja
3 - Ja

Rob

Kwalificatie:
1. Leclerc
2. Verstappen
3. Perez
4. Sainz
5. Russel
6. Norris
7. Hamilton
8. Magnussen

Bonus:
1: Nee
2: Ja
3: Nee

Kwali :
1. Verstappen
2. Leclerc
3. Perez
4. Sainz
5. Norris
6. Russell
7. Gasly
8. Hamilton

Bonus :
1. Ja
2. Ja
3. Ja

Mijn verwachting voor de kwalificatie=
1 Leclerc
2 Verstappen
3 Perez
4 sainz
5 Russel
6 Bottas
7 Hamilton
8 Norris
1 ste bonus Ja.

Wat vinden de mensen die via de F1tv pro app kijken van het feit dat je nu standaard Nederlandse ondertiteling krijgt?
Ikzelf vind het niks en ben ook vlug weer over gestapt naar Engels.

Frits79 zei:
Wat vinden de mensen die via de F1tv pro app kijken van het feit dat je nu standaard Nederlandse ondertiteling krijgt?

Was binnen 0,5 seconden op zoek naar de knop om te wijzigen naar Engels.
Trouwens ook irritant dat hij de volgende keer wel weer op Nederlands staat.
Luister meestal naar Grandprix radio al is Engels voor mij ook prima, ga niet naar dat gereutel van ViaPlay luisteren, daar heb ik al genoeg over gelezen her en der.

Frits79 zei:

Total Loss zei:
Was binnen 0,5 seconden op zoek naar de knop om te wijzigen naar Engels.
Trouwens ook irritant dat hij de volgende keer wel weer op Nederlands staat.
Luister meestal naar Grandprix radio al is Engels voor mij ook prima, ga niet naar dat gereutel van ViaPlay luisteren, daar heb ik al genoeg over gelezen her en der.

Ik deed er iets langer over om het Engelse commentaar terug te vinden, maar ook teruggezet. Ik geloof dat ik 0.5 seconden van het Nederlandse commentaar gehoord heb, in ieder geval een vrouwenstem met de helft van een Nederlands woord. Wat weet ik al niet meer. Toen ben ik aan het zoeken gegaan in de instellingen. Ik had al meegekregen dat vanaf Juni er Nederlands commentaar beschikbaar zou zijn én dat het niet Olav Mol zou zijn dus wist ik al genoeg.

Ik heb de kwalificatie niet live gekeken, maar later op de middag. Ik kon wel voor Nederlands commentaar kiezen, maar dat werkte niet. Het enige wat ik hoorde was 'Barcelona' en 'ik weet niet waar ik moet beginnen'. Fragmenten, geen volledige geluids'band'. Wellicht iets mis gegaan bij het opslaan aan F1-kant? Ik heb dus ook Engels commentaar beluisterd. Ik geef het bij de race nog een kans, maar als het niet werkt, kan ik met Engels prima leven.

Race:

1. Leclerc. Dit keer moet het toch lukken.
2. Pérez (gewoon sneller dan Max)
3. Verstappen (heeft de balans van de RB18 niet onder controle, beste wat mogelijk is)
4. Sainz. (zal in het begin aanvallen, heeft een goed resultaat nodig. Ergens na het midden van de race zal hij settelen, de punten zijn ook erg welkom, zowel voor hem al voor Ferrari)
5. Russell. (probeert bij de start, komt misschien voorbij aan Sainz, maar rijdt op een gegeven moment in Niemandsland)
6. Alonso
7. Gasly
8. Vettel

Bonus 2: Ja. Hamilton. Niet door een eigen fout, niet door contact met een andere rijder, maar dat porposing waar ze bij Mercedes zoveel last van hebben dat de beide rijders de FIA oproepen er wat aan te doen (in plaats van hun eigen team dat het huiswerk beter moet doen).
Bonus 3: De kans dat als het in de race misgaat het meteen erg misgaat is groter dan in quali. Meerdere auto's dicht bij elkaar, ik zeg dus : ja.

Mijn verwachting voor de race.
1 Perez
2 Leclerc
3 Verstappen
4 Sainz
5 Russel
6 Gasly
7 Ricciardo
8 Hamilton
Bonus Ja,Ja.

Terug
Bovenaan