Het Formule 1 spelletje 2021: Oostenrijk, Red Bull Ring

Ivanov

Moderator

Vergeten te plaatsen? Nee, wel veel te druk met te veel dingen tegelijkertijd. Dus houd ik het simpel voor deze race: copy-paste alles!

Graag jullie voorspellingen voor de top 8 van de startgrid, dus na alle straffen en terugzettingen, en de race. Nogmaals : De FIA heeft in haar onmetelijke wijsheid besloten om de puntentelling overhoop te gooien en alle resultaten uit het verleden per meteen in de prullenbak te deponeren. De waarde van een overwinning in de jaren 70 was 9 punten en de kans dat je na een ongeluk niet meer wegwandelde. Nu behaal je met een 5e plaats al meer punten... Aangezien ik het er niet mee eens ben ga ik gewoon verder met het spelletje onder de "oude" vlag. Ik ga dus verder met de top acht van de startgrid. En dan de bonusvragen...3 en ze zijn simpel: 1. Gaat er een (of beide) Haas auto's het tweede deel van de kwalificatie halen? Mick Schumacher slaagde er in Frankrijk er, min of meer, in. 2. Ferrari ging goed in Monaco. Ferrari ging goed in Baku. Ferrari... viel in Frankrijk door de mand, maar dat hadden ze wel van te voren gezegd dat ze minder goed zouden gaan. Maar beide auto's buiten de punten? Dat hadden toch weinigen aan zien komen. Dus, gaat Ferrari (Sainz, Leclerc of een eventuele vervanger) in Oostenrijk punten pakken? Eén of meerdere is goed. Ook beide auto's in de punten is goed. 3. George Russell kwam dicht bij, maar doordat er ditmaal geen auto's uitvielen kon hij weer geen punten pakken. Gaat Williams (Russell of Latifi of een eventuele vervanger) in Oostenrijk misschien wel lukken? Ja of nee.

Jullie kunnen jullie voorspelling doen via dit topic, via PM, via e-mail (forumivan@hotmail.com) en ik beloof tijdig mijn junkmailbox te bezoeken), via SMS naar 0615-550333. Ook Whatsapp is een optie en ook Twitter keert weer terug. Niet dat iemand dat account volgt, maar toch: @FormuleAw. Probeer ook de #AWF1spel. Doe wijzigingen altijd in een nieuwe post (SMS, App, mail of tweet), als ik namelijk zie dat je een complete voorspelling doet(quali en race) en je past je racevoorspelling aan, dan kan ik nu niet zien dat het alleen de race voorspelling is. Het is namelijk erg makkelijk om dan net een paar namen op een andere plek te zetten, zeker als je de qualificatieuitslag al weet. Daarbij controleer ik niet of er hernieuwde wijzigingen gedaan worden, ik zie een post met een voorspelling, en die staat dan! Ook al verander je het drie minuten nadat ik het gezien heb naar een voorspelling die op alle 8 plaatsen goed blijkt te zijn, die telt dan niet mee! Zet er ook duidelijk bij of je voorspelling voor de qualificatie of de race is!

Bonusvraag 1 dient voor de start van de kwalificatie beantwoord te zijn, bonusvragen 2 en 3 voor de start van de race.

De voorspelling/verwachting voor de kwalificatie moet binnen zijn op zaterdag 2 3 juli 15:00u Nederlandse tijd. 14:59u is op tijd, 15:00u is te laat. Voor de race geldt zondag 3 4 juli 15:00u (uiteraard ook Nederlandse tijd). 14:59u is ok, 15:00u te laat. De servertijd van AutoWeek, Whatsapp, mijn provider (SMS) of Twitter is hierbij leidend, dat is de tijd die er bij jouw post, bericht of tweet staat en die geldt. Misschien is het overbodig om te melden, maar je mag je voorspelling zo vaak als je wilt veranderen, als het maar voor het begin van de betreffende sessie is én in een nieuwe post.

En wie wonnen er in het verleden:
Code:
1964	Lorenzo Bandini	Ita	Ferrari
1965 ~ 1969			
1970	Jacky Ickx	Bel	Ferrari
1971	Joseph Siffert	Zwi	BRM
1972	Emerson Fittipaldi	Bra	Lotus-Ford
1973	Ronnie Peterson	Zwe	Lotus-Ford
1974	Carlos Reutemann	Arg	Brabham-Ford
1975	Vittorio Brambilla	Ita	March-Ford
1976	John Watson	GB	Penske-Ford
1977	Alan Jones	Aus	Shadow-Ford
1978	Ronnie Peterson	Zwe	Lotus-Ford
1979	Alan Jones	Aus	Williams-Ford
1980	Jean-Pierre Jabouille	Fra	Renault Turbo
1981	Jacques Laffite	Fra	Ligier-Matra
1982	Elio de Angelis	Ita	Lotus-Ford
1983	Alain Prost	Fra	Renault Turbo
1984	Niki Lauda	Oos	McLaren-TAG Turbo
1985	Alain Prost	Fra	McLaren-TAG Turbo
1986	Alain Prost	Fra	McLaren-TAG Turbo
1987	Nigel Mansell	GB	Williams-Honda Turbo
1988 ~ 1996			
1997	Jacques Villeneuve	Can	Williams-Renault
1998	Mika Häkkinen	Fin	McLaren-Mercedes Benz
1999	Eddie Irvine	GB	Ferrari
2000	Mika Häkkinen	Fin	McLaren-Mercedes Benz
2001	David Coulthard	GB	McLaren-Mercedes Benz
2002	Michael Schumacher	Dui	Ferrari
2003	Michael Schumacher	Dui	Ferrari
2004 ~ 2013			
2014	Nico Rosberg	Dui	Mercedes
2015	Nico Rosberg	Dui	Mercedes
2016	Lewis Hamilton	GB	Mercedes
2017	Valtteri Bottas	Fin	Mercedes
2018	Max Verstappen	Ned	Red Bull Racing-TAG Heuer
2019	Max Verstappen	Ned	Red Bull Racing-Honda
2020	Valtteri Bottas	Fin	Mercedes

Succes!

Ik heb ook zitten denken wat ik kan doen om de Whatsapp en Twitter opties te promoten. Een extra punt uitdelen is niet eerlijk voor zij die geen Whatsapp en/of Twitter hebben. Maar ik kan wel wat anders doen. Prefered Treatment. Als je via Whatsapp en/of Twitter een voorspelling/verwachting doet, dan wordt je als eerste genoemd bij een gelijke stand. Zoals in de uitslag van Steiermark te zien is, zijn er 3 deelnemers op plek 2 en 3 deelnemers op plek 6. Mocht jij via Whatsapp/Twitter voorspellen dan zou jij dus alleen als #2 genoemd worden en worden de anderen gedeeld nummer 3. Voor de punten maakt het niet uit.

Ik blijf het gewoon via de site doen...

Kwalificatie:

1. Verstappen
2. Bottas
3. Hamilton
4. Perez
5. Norris
6. Sainz
7. Gasly
8. Leclerc

Race = startopstelling

Bonus: nee, ja en ja.

Kwalificatie:

1. Verstappen
2. Hamilton
3. Bottas
4. Perez
5. Norris
6. Gasly
7. Ricciardo
8. Tsunoda

Race is startopstelling mocht ik er niet meer aan denken.

Bonus: nee, ja en ja.

Mijn verwachting voor de kwalificatie = gelijk aan de laatste vrije training.
En de race gelijk aan de startopstelling .
Bonus Nee,Ja en Nee.

Mijn hoop:

1. Verstappen
2. Bottas
3. Hamilton
4. Pérez
5. Tsunoda
6. Sainz
7. Gasly
8. Leclerc

Bonus 1: Nee.

start:
1.Hamilton
2.Verstappen
3.Perez
4.Bottas
5.Leclerc
6.Sainz
7.Norris
8.Russel

bonus:nee,ja,ja

Kwali
1. Verstappen
2. Hamilton
3. Bottas
4. Perez
5. Gasly
6. Norris
7. Leclerc
8. Alonso

Bonus
1. Nee
2. Ja
3. Nee

Kwali :

1. Verstappen
2. Bottas
3. Hamilton
4. Perez
5. Norris
6. Gasly
7. Leclerc
8. Alonso

Bonus :

1. Nee
2. Ja
3. Nee

Startopstelling:

1. Verstappen
2. Hamilton
3. Bottas
4. Perez
5. Sainz
6. Gasly
7. Leclerc
8. Norris

Bonus:
1. Nee
2. Ja
3. Nee

Even een aanpassing voor de race.
1 Verstappen
2 Hamilton
3 Perez
4 Bottas
5 Norris
6 Gasly
7 Leclerc
8 tsunoda
Bonus vraag 3 = Ja.

Race:

1. Verstappen (ja, duh!)
2. Pérez
3. Norris
4. Hamilton
5. Gasly (hij moet toch een keer een mooie kwalificatie om kunnen zetten in een goed race resultaat)
6. Stroll
7. Bottas
8. Sainz

Bonus 2: Ja.
Bonus 3: Ja, (9e of 10e)

On a completely different note: in Silverstone zullen ze de onzalige sprint race doen. Ik denk eraan om het voor het spelletje zo te gaan doen: Een bonusvraag voor de pole position en dan de 'reguliere' kwalificatievoorspelling/verwachting wordt dan de uitslag van die sprintrace. Lijkt jullie dat een goed idee?

Laten we vandaag maar eens voor een dikke vette 1-2 voor Red Bull gaan. Zou moeten kunnen! Schitterend die 2e stek van Norris (HELD!) en ik gun hem het podium, maar ik verwacht toch dat hij het aflegt op racepace tegen 1 RB en 2 Mercedessen...
Race
1. Verstappen
2. Perez.
3. Hamilton
4. Bottas
5. Norris
6. Sainz
7. Gasly
8. Leclerc

Ook ik ga voor de 1 - 2 van Red Bull!

Race :

1. Verstappen
2. Perez
3. Hamilton
4. Bottas
5. Norris
6. Gasly
7. Tsunoda
8. Sainz

On a completely different note: in Silverstone zullen ze de onzalige sprint race doen. Ik denk eraan om het voor het spelletje zo te gaan doen: Een bonusvraag voor de pole position en dan de 'reguliere' kwalificatievoorspelling/verwachting wordt dan de uitslag van die sprintrace. Lijkt jullie dat een goed idee?

Lijkt me prima, zou een beetje overkill worden om 3x een volledige top 8 op te geven.

Race:

1. Verstappen
2. Hamilton
3. Perez
4. Bottas
5. Norris
6. Gasly
7. Leclerc
8. Sainz

Ok. Auto's 7 (Räikkönen) - causing a collision, 5 (Vettel) causing a collision, 63 (Russell) moving under braking, 7 (Räikkönen) moving under braking, 11 (Pérez) not respecting dubble waved yellow flags, 55 (Sainz) not respecting dubble waved yellow flags, 16 (Leclerc) not respecting dubble waved yellow flags, 9 (Mazepin) not respecting dubble waved yellow flags, 6 (Latifi) not respecting dubble waved yellow flags, 99 (Giovinazzi) not respecting dubble waved yellow flags, 3 (Norris) not respecting dubble waved yellow flags en 10 (Gasly) not respecting dubble waved yellow flags; mogen zich allen nog even melden bij de stewards. Dus er kunnen links en rechts nog wat straffen komen. Uitslag van het spelletje laat dus nog even op zich wachten.

Ivanov zei:
Ok. Auto's 7 (Räikkönen)* - causing a collision, 5 (Vettel) causing a collision, 63 (Russell) moving under braking, 7$ (Räikkönen) moving under braking, 11 (Pérez) not respecting dubble waved yellow flags, 55 (Sainz) not respecting dubble waved yellow flags, 16 (Leclerc) not respecting dubble waved yellow flags, 9 (Mazepin) not respecting dubble waved yellow flags, 6 (Latifi) not respecting dubble waved yellow flags, 99 (Giovinazzi) not respecting dubble waved yellow flags, 3 (Norris) not respecting dubble waved yellow flags en 10 (Gasly) not respecting dubble waved yellow flags; mogen zich allen nog even melden bij de stewards. Dus er kunnen links en rechts nog wat straffen komen. Uitslag van het spelletje laat dus nog even op zich wachten.

7* : Drive Through => 20 seconden bij de tijd op.
5 : Uiteraard niet, was slachtoffer.
63: No further action.

Ivanov zei:
Ivanov zei:
Ok. Auto's 7 (Räikkönen)* - causing a collision, 5 (Vettel) causing a collision, 63 (Russell) moving under braking, 7$ (Räikkönen) moving under braking, 11 (Pérez) not respecting dubble waved yellow flags, 55 (Sainz) not respecting dubble waved yellow flags, 16 (Leclerc) not respecting dubble waved yellow flags, 9 (Mazepin) not respecting dubble waved yellow flags, 6 (Latifi) not respecting dubble waved yellow flags, 99 (Giovinazzi) not respecting dubble waved yellow flags, 3 (Norris) not respecting dubble waved yellow flags en 10 (Gasly) not respecting dubble waved yellow flags; mogen zich allen nog even melden bij de stewards. Dus er kunnen links en rechts nog wat straffen komen. Uitslag van het spelletje laat dus nog even op zich wachten.

7* : Drive Through => 20 seconden bij de tijd op.
5 : Uiteraard niet, was slachtoffer.
63: No further action.
11 : No further action
55 : No further action
16 : No further action
9 : 30 seconden bij tijd opgeteld
6 : 30 seconden bij tijd opgeteld
99 : No further action
3 : No further action
10 : No further action

De definitieve uitslag staat op de FIA site, dus met de 7$ hebben ze niets gedaan.

Alleen is het nu al laat. Punten gaan morgen worden of anders dinsdag.

Terug
Bovenaan