Het Formule 1 spelletje 2021: Brazilië, Interlagos

Ivanov

Moderator

Alweer een thuisrace voor Max! Na Nederland, België, Oostenrijk (2x), Groot Brittanië en Monaco is het nu tijd voor de thuis-GP van zijn vriendin en, zeker, zijn schoonvader. Dus ook hier heeft hij het thuisvoordeel. Maar helaas staat er wel weer een sprintkwalificatie op het programma. Daarvan hebben we er inmiddels twee gehad. Qua race was Silverstone goed maar Monza niet. En voor Max helemaal niet. De sprintkwalificatie ging nog ok, maar in de beide races werd hij er door Hamilton afgezet. Hard in Silverstone, zachter in Monza maar in beide gevallen met een DNF achter zijn naam. Gezien de snelheid van Max in Mexico waar Mercedes de eerste startrij pakte, maar niet omdat zij zo snel waren, lijkt het de goede kant op te gaan.

Graag jullie voorspellingen voor de top 8 van de startgrid, dus de uitslag van de sprintkwalificatie, dus na alle straffen en terugzettingen, en de race. Nogmaals : De FIA heeft in haar onmetelijke wijsheid besloten om de puntentelling overhoop te gooien en alle resultaten uit het verleden per meteen in de prullenbak te deponeren. De waarde van een overwinning in de jaren 70 was 9 punten en de kans dat je na een ongeluk niet meer wegwandelde. Nu behaal je met een 5e plaats al meer punten... Aangezien ik het er niet mee eens ben ga ik gewoon verder met het spelletje onder de "oude" vlag. Ik ga dus verder met de top acht van de startgrid. En dan de bonusvragen, drie. Aangezien er weer een sprintkwalificatie op het menu staat: 1wie zal er bij de kwalificatie het snelste zijn. Dus na afloop van Q3. 2. Is Max na deze race nog WK leider? 3. Is Red Bull na deze race WK leider bij de constructeurs? Ja of nee.

Jullie kunnen jullie voorspelling doen via dit topic, via PM, via e-mail (forumivan@hotmail.com) en ik beloof tijdig mijn junkmailbox te bezoeken), via SMS naar 0615-550333. Ook Whatsapp is een optie en ook Twitter keert weer terug. Niet dat iemand dat account volgt, maar toch: @FormuleAw. Probeer ook de #AWF1spel. Doe wijzigingen altijd in een nieuwe post (SMS, App, mail of tweet), als ik namelijk zie dat je een complete voorspelling doet(quali en race) en je past je racevoorspelling aan, dan kan ik nu niet zien dat het alleen de race voorspelling is. Het is namelijk erg makkelijk om dan net een paar namen op een andere plek te zetten, zeker als je de qualificatieuitslag al weet. Daarbij controleer ik niet of er hernieuwde wijzigingen gedaan worden, ik zie een post met een voorspelling, en die staat dan! Ook al verander je het drie minuten nadat ik het gezien heb naar een voorspelling die op alle 8 plaatsen goed blijkt te zijn, die telt dan niet mee! Zet er ook duidelijk bij of je voorspelling voor de qualificatie, sprint kwalificatie of de race is!

Bonusvraag 1 dient voor de start van de kwalificatie beantwoord te zijn (dus voor vrijdag 12 november 20.00u!, bonusvragen 2 en 3 voor de start van de race op zondag.

De voorspelling/verwachting voor de sprintkwalificatie moet binnen zijn op zaterdag 13 november 20:30u Nederlandse tijd . 20:29u is op tijd, 20:30u is te laat. Voor de race geldt zondag 14 november 18:00u (uiteraard ook Nederlandse tijd). 17:59u is ok, 18:00u te laat. De servertijd van AutoWeek, Whatsapp, mijn provider (SMS) of Twitter is hierbij leidend, dat is de tijd die er bij jouw post, bericht of tweet staat en die geldt. Misschien is het overbodig om te melden, maar je mag je voorspelling zo vaak als je wilt veranderen, als het maar voor het begin van de betreffende sessie is én in een nieuwe post.

En wie wonnen er in het verleden:
Code:
1973	Emerson Fittipaldi	Bra	Lotus-Ford			
1974	Emerson Fittipaldi	Bra	McLaren-Ford
1975	Carlos Pace	Bra	Brabham-Ford
1976	Niki Lauda	Oos	Ferrari
1977	Carlos Reutemann	Arg	Ferrari
1978	Carlos Reutemann	Arg	Ferrari
1979	Jacques Laffite	Fra	Ligier-Ford
1980	René Arnoux	Fra	Renault Turbo
1981	Carlos Reutemann	Arg	Williams-Ford
1982	Alain Prost	Fra	Renault Turbo
1983	Nelson Piquet	Bra	Brabham-BMW Turbo
1984	Alain Prost	Fra	McLaren-TAG Turbo
1985	Alain Prost	Fra	McLaren-TAG Turbo
1986	Nelson Piquet	Bra	Williams-Honda Turbo
1987	Alain Prost	Fra	McLaren-TAG Turbo
1988	Alain Prost	Fra	McLaren-Honda Turbo
1989	Nigel Mansell	GB	Ferrari
1990	Alain Prost	Fra	Ferrari
1991	Ayrton Senna da Silva	Bra	McLaren-Honda
1992	Nigel Mansell	GB	Williams-Renault
1993	Ayrton Senna da Silva	Bra	McLaren-Ford
1994	Michael Schumacher	Dui	Benetton-Ford
1995	Michael Schumacher	Dui	Benetton-Renault
1996	Damon Hill	GB	Williams-Renault
1997	Jacques Villeneuve	Can	Williams-Renault
1998	Mika Häkkinen	Fin	McLaren-Mercedes Benz
1999	Mika Häkkinen	Fin	McLaren-Mercedes Benz
2000	Michael Schumacher	Dui	Ferrari
2001	David Coulthard	GB	McLaren-Mercedes Benz
2002	Michael Schumacher	Dui	Ferrari
2003	Giancarlo Fisichella	Ita	Jordan-Ford
2004	Juan Pablo Montoya	Col	Williams-BMW
2005	Juan Pablo Montoya	Col	McLaren-Mercedes Benz
2006	Felipe Massa	Bra	Ferrari
2007	Kimi Räikkönen	Fin	Ferrari
2008	Felipe Massa	Bra	Ferrari
2009	Mark Webber	Aus	Red Bull Racing-Renault
2010	Sebastian Vettel	Dui	Red Bull Racing-Renault
2011	Mark Webber	Aus	Red Bull Racing-Renault
2012	Jenson Button	GB	McLaren-Mercedes Benz
2013	Sebastian Vettel	Dui	Red Bull Racing-Renault
2014	Nico Rosberg	Dui	Mercedes
2015	Nico Rosberg	Dui	Mercedes
2016	Lewis Hamilton	GB	Mercedes
2017	Sebastian Vettel	Dui	Ferrari
2018	Lewis Hamilton	GB	Mercedes
2019	Max Verstappen	Ned	Red Bull Racing-Honda

Ivanov-wants-you.jpg

Even voor alle duidelijkheid:

Reguliere vraag top 8 startgrid race, dus de uitslag van de sprintkwalificatie, met eventuele gridstraffen.
Reguliere vraag top 8 race: Net zoals anders.
Bonus 1: Wie is er de snelste in de kwalificatie (op vrijdag)

Bonus: 1. Hamilton 2.nee, 3.nee

Uitslag Sprint:
1.Hamilton
2.Verstappen
3.Bottas
4.Perez
5.Gasly
6.Norris
7.Leclerc
8.Alonso

Marvant: De standaard voorspelling geldt, alleen nu met de eerste vrije training als uitgangspunt. Bonus 1: Bottas

Ikzelf: Verstappen.

Uitslag Sprint:

1. Verstappen
2. Bottas
3. Perez
4. Gasly
5. Sainz
6. Hamilton
7. Norris
8. Leclerc

Race:

1. Verstappen
2. Hamilton
3. Perez
4. Bottas
5. Gasly
6. Sainz
7. Norris
8. Leclerc

Bonus 2: ja
Bonus 3: nee

Doet Hamilton wel mee?

Breaking: FIA constateert dat DRS op Hamiltons Mercedes niet deugt - mogelijk diskwalificatie

https://www.gptoday.net/nl/nieuws/f1/265276/breaking-fia-constateert-dat-drs-op-hamiltons-mercedes-niet-deugt-mogelijk-diskwalificatie

Volt zei:
Doet Hamilton wel mee?

Breaking: FIA constateert dat DRS op Hamiltons Mercedes niet deugt - mogelijk diskwalificatie

https://www.gptoday.net/nl/nieuws/f1/265276/breaking-fia-constateert-dat-drs-op-hamiltons-mercedes-niet-deugt-mogelijk-diskwalificatie
Doet Max ook wel mee? :eek:.
Als ik af ga op de beelden, die niet bepaald HD zijn die ik gezien heb, lijkt Max te voelen naar het verschil in "speling" tussen iets op zijn achtervleugel en die van Hamilton. Niet handig Max. Maar kan je in 2 sec een hele vleugel anders afstellen?.....o_O

Mijn verwachting voor de sprintrace = gelijk aan de kwalificatie voor de sprintrace ,als Hamilton straf krijgt schuift alles op en wordt plek 9 dan plek 8 .

OFFICIEEL: Lewis Hamilton gediskwalificeerd in Brazilië vanwege 'foute' achtervleugel

https://www.gptoday.net/nl/nieuws/f1/265284/officieel-lewis-hamilton-gediskwalificeerd-in-brazilie-vanwege-foute-achtervleugel

Officieel: Max Verstappen krijgt 50.000 euro boete na aanraken Mercedes Hamilton

https://www.gptoday.net/nl/nieuws/f1/265283/officieel-max-verstappen-krijgt-50-000-euro-boete-na-aanraken-mercedes-hamilton

Raceopstelling:

1. Verstappen
2. Bottas
3. Perez
4. Leclerc
5. Gasly
6. Sainz
7. Norris
8. Ricciardo

Bonusvraag 2 & 3: Ja

Blij met een boete van 50k?

Aangepaste uitslag Sprint:

1. Verstappen
2. Bottas
3. Perez
4. Gasly
5. Sainz
6. Norris
7. Leclerc
8. Ricciardo

Race:

1. Verstappen
2. Bottas
3. Perez
4. Hamilton
5. Gasly
6. Sainz
7. Norris
8. Leclerc

Bonus 3: nee

Uitslag sprintkwaliracegedrochtding :

1. Verstappen
2. Bottas
3. Perez
4. Gasly
5. Sainz
6. Leclerc
7. Norris
8. Alonso

Bonus 2 : Ja
Bonus 3 : Ja

Sprintkwalificatie:

1. Verstappen
2. Pérez
3. Bottas
4. Gasly
5. Sainz
6. Leclerc
7. Norris
8. Hamilton

Van mrs. daf-xf via Whatsapp: Nieuwe verwachting: 1. Verstappen 2. Bottas 3. Perez 4. Hamilton 5. Gasly 6. Norris 7. Ricciardo 8. Alonso.

Sprintrace
1. Verstappen
2. Bottas
3. Perez
4. Gasly
5. Sainz
6. Leclerc
7. Hamilton
8. Norris

Bonus
2. Ja
3. Ja

De echte race:

1. Verstappen
2. Pérez
3. Hamilton
4. Bottas (die ongetwijfeld wel weer opgeofferd zal worden)
5. Sainz
6. Leclerc
7. Norris
8. Vettel.

Bonus 3: nee.

Ik verwacht dat de racepace van Max beter is dan die van Bottas. De Mercedes van Hamilton is zo ontiegelijk snel, die rijd nog met gemak naar het podium en uiteraard word Bottas geslachtofferd.

Hoofdrace
1. Verstappen
2. Hamilton
3. Bottas
4. Perez
5. Sainz
6. Norris
7. Leclerc
8. Gasly

Bonus 3 verander ik in nee

Denk niet dat Hamilton net zo als een mes door de boter zal gaan als gisteren, werd wel heel erg overdreven op gereageerd allemaal, hoe fantastisch het wel niet was. Auto is inderdaad megasnel met die nieuwe vol opengeschroefde motor maar alles en iedereen in het middenveld had natuurlijk helemaal niks te winnen met ook maar proberen te verdedigen, geen punten te winnen voor ze en Hamilton moest toch weer die 5 plekken terug naar achteren. waarom dan het risico nemen om je auto te beschadigen en vandaag, wanneer het er wel om gaat, achteraan te moeten starten.? Als er straks punten op het spel staan hoop ik toch wat meer verdedigende acties te gaan zien.

Race :

1. Verstappen
2. Hamilton
3. Bottas
4. Perez
5. Norris
6. Sainz
7. Leclerc
8. Gasly

Hamilton zal zeker niet zo makkelijk door het veld gaan als gister, maar wel er doorheen. Nu moeten de rijders met drie keer zoveel brandstof van start. Het is er nu heet, dik in de twintig graden, dat werkt in het nadeel van Mercedes. Nu moeten ze aan bandenmanagement doen, gister konden ze de Reds oproken. Daarnaast speelt strategie nu een rol, wanneer naar binnen? Hoe vaak? En naar welke banden dan? Toch heeft de nieuwe Mercedes dermate veel overspeed dat ik denk dat hij wel naar voren zal komen. Er zijn inmiddels ook meer ronden en minder plekken te gaan.

Precies (y)

Dacht zelf eerst aan P4 voor Hamilton te voorspellen maar iedereen is zo enthousiast en overtuigt dat ik dat in de voorspelling toch niet "aandurf" ;)

Terug
Bovenaan