Ivanov
Moderator
Terug waar het voor Max in 2016 allemaal begon: de Grand Prix van Spanje in Barcelona. Volgens de aanhoudende geruchten ook de laatste GP van Spanje omdat er, blijkbaar, zekerheid is dat de Grand Prix van Nederland deze plek in 2020 zal gaan overnemen. We zullen het zien...
De teams komen terug daar waar ze al heel veel testkilometers hebben liggen. Voor alle rijders is het bekend terrein, ook voor alle rookies. Teven is deze race het moment voor veel teams om upgrades mee te nemen. Bij Red Bull Racing variëert dat, afhankelijk van wie je het vraagt, van 'een paar kleine dingen' tot 'een compleet nieuwe auto'. Ook dat... we zullen het zien. Kan Ferrari nu eindelijk eens hun overmacht tonen? Kan Mercedes weer voor een 1 - 2 gaan of is het toch Max die een overwinning gaat wegsnoepen?
Maar goed... Graag jullie voorspellingen voor de top 8 van de startgrid, dus na alle straffen en terugzettingen, en de race. Nogmaals : De FIA heeft in haar onmetelijke wijsheid besloten om de puntentelling overhoop te gooien en alle resultaten uit het verleden per meteen in de prullenbak te deponeren. De waarde van een overwinning in de jaren 70 was 9 punten en de kans dat je na een ongeluk niet meer wegwandelde. Nu behaal je met een 5e plaats al meer punten... Aangezien ik het er niet mee eens ben ga ik gewoon verder met het spelletje onder de "oude" vlag. Ik ga dus verder met de top acht van de startgrid. En dan de bonusvragen... vier stuks. Vraag 1: Zal de top 6 van de kwalificatie anders zijn dan de geijkte top 6 met Red Bull Racing, Ferrari en Mercedes? Ja of nee. Vraag 2: Gaat er in de race een Haas in de punten terecht komen? Eén of beiden, maakt niet uit. Ja of nee. Vraag 3: Gaat de race weer een 1 - 2 opleveren voor Mercedes? Ja of nee. Vraag 4: Komt er een ander team dan Ferrari, Red Bull Racing of Mercedes op het podium? Welke plek maakt niet uit. Ja of nee. Vraag 1 moet voor de start van de kwalificatie beantwoord zijn, vragen 2, 3 en 4 voor start van de opwarmronde.
Jullie kunnen jullie voorspelling doen via dit topic, via PM, via e-mail(forumivan@hotmail.com en ik beloof tijdig mijn junkmailbox te bezoeken), via SMS naar 0615-550333. De SMS optie is weer beschikbaar en er is nu zelfs de optie Whatsapp die ik ook nog eens als programma op mijn computer heb staan dus nog beter bereikbaar! Doe wijzigingen altijd via een nieuwe post, als ik namelijk zie dat je een complete voorspelling doet(quali en race) en je past je racevoorspelling aan, dan kan ik nu niet zien dat het alleen de race voorspelling is. Het is namelijk erg makkelijk om dan net een paar namen op een andere plek te zetten, zeker als je de qualificatieuitslag al weet. Daarbij controleer ik niet of er hernieuwde wijzigingen gedaan worden, ik zie een post met een voorspelling, en die staat dan! Ook al verander je het drie minuten nadat ik het gezien heb naar een voorspelling die op alle 8 plaatsen goed blijkt te zijn, die telt dan niet mee! Zet er ook duidelijk bij of je voorspelling voor de qualificatie of de race is!
De voorspelling/verwachting voor de kwalificatie moet binnen zijn op zaterdag 11 mei 15:00u Nederlandse tijd. 14:59u is op tijd, 15:00u is te laat. Voor de race geldt zondag 12 mei 15:10u (uiteraard ook Nederlandse tijd). 15:09u is ok, 15:10u te laat. De servertijd van AutoWeek is hierbij leidend, dat is de tijd die er bij jouw post staat en die geldt. Misschien is het overbodig om te melden, maar je mag je voorspelling zo vaak als je wilt veranderen, als het maar voor het begin van de betreffende sessie is én in een nieuwe post.
Daarnaast: Jouw eerste post is meteen jouw standaardvoorspelling voor de rest van het jaar. Uiteraard mag je deze altijd aanpassen, dat wil zeggen dat een nieuwe post de oude/standaard overschrijft en uiteraard kun je ook aangeven dat je een andere voorspelling als standaard wilt hebben.
En wie wonnen er in het verleden:
De teams komen terug daar waar ze al heel veel testkilometers hebben liggen. Voor alle rijders is het bekend terrein, ook voor alle rookies. Teven is deze race het moment voor veel teams om upgrades mee te nemen. Bij Red Bull Racing variëert dat, afhankelijk van wie je het vraagt, van 'een paar kleine dingen' tot 'een compleet nieuwe auto'. Ook dat... we zullen het zien. Kan Ferrari nu eindelijk eens hun overmacht tonen? Kan Mercedes weer voor een 1 - 2 gaan of is het toch Max die een overwinning gaat wegsnoepen?
Maar goed... Graag jullie voorspellingen voor de top 8 van de startgrid, dus na alle straffen en terugzettingen, en de race. Nogmaals : De FIA heeft in haar onmetelijke wijsheid besloten om de puntentelling overhoop te gooien en alle resultaten uit het verleden per meteen in de prullenbak te deponeren. De waarde van een overwinning in de jaren 70 was 9 punten en de kans dat je na een ongeluk niet meer wegwandelde. Nu behaal je met een 5e plaats al meer punten... Aangezien ik het er niet mee eens ben ga ik gewoon verder met het spelletje onder de "oude" vlag. Ik ga dus verder met de top acht van de startgrid. En dan de bonusvragen... vier stuks. Vraag 1: Zal de top 6 van de kwalificatie anders zijn dan de geijkte top 6 met Red Bull Racing, Ferrari en Mercedes? Ja of nee. Vraag 2: Gaat er in de race een Haas in de punten terecht komen? Eén of beiden, maakt niet uit. Ja of nee. Vraag 3: Gaat de race weer een 1 - 2 opleveren voor Mercedes? Ja of nee. Vraag 4: Komt er een ander team dan Ferrari, Red Bull Racing of Mercedes op het podium? Welke plek maakt niet uit. Ja of nee. Vraag 1 moet voor de start van de kwalificatie beantwoord zijn, vragen 2, 3 en 4 voor start van de opwarmronde.
Jullie kunnen jullie voorspelling doen via dit topic, via PM, via e-mail(forumivan@hotmail.com en ik beloof tijdig mijn junkmailbox te bezoeken), via SMS naar 0615-550333. De SMS optie is weer beschikbaar en er is nu zelfs de optie Whatsapp die ik ook nog eens als programma op mijn computer heb staan dus nog beter bereikbaar! Doe wijzigingen altijd via een nieuwe post, als ik namelijk zie dat je een complete voorspelling doet(quali en race) en je past je racevoorspelling aan, dan kan ik nu niet zien dat het alleen de race voorspelling is. Het is namelijk erg makkelijk om dan net een paar namen op een andere plek te zetten, zeker als je de qualificatieuitslag al weet. Daarbij controleer ik niet of er hernieuwde wijzigingen gedaan worden, ik zie een post met een voorspelling, en die staat dan! Ook al verander je het drie minuten nadat ik het gezien heb naar een voorspelling die op alle 8 plaatsen goed blijkt te zijn, die telt dan niet mee! Zet er ook duidelijk bij of je voorspelling voor de qualificatie of de race is!
De voorspelling/verwachting voor de kwalificatie moet binnen zijn op zaterdag 11 mei 15:00u Nederlandse tijd. 14:59u is op tijd, 15:00u is te laat. Voor de race geldt zondag 12 mei 15:10u (uiteraard ook Nederlandse tijd). 15:09u is ok, 15:10u te laat. De servertijd van AutoWeek is hierbij leidend, dat is de tijd die er bij jouw post staat en die geldt. Misschien is het overbodig om te melden, maar je mag je voorspelling zo vaak als je wilt veranderen, als het maar voor het begin van de betreffende sessie is én in een nieuwe post.
Daarnaast: Jouw eerste post is meteen jouw standaardvoorspelling voor de rest van het jaar. Uiteraard mag je deze altijd aanpassen, dat wil zeggen dat een nieuwe post de oude/standaard overschrijft en uiteraard kun je ook aangeven dat je een andere voorspelling als standaard wilt hebben.
En wie wonnen er in het verleden:
Code:
1951 Juan Manuel Fangio Arg Alfa Romeo
1952 ~ 1953
1954 Mike Hawthorn GB Ferrari
1955 ~ 1967
1968 Graham Hill GB Lotus-Ford
1969 Jackie Stewart GB Matra-Ford
1970 Jackie Stewart GB March-Ford
1971 Jackie Stewart GB Tyrrell-Ford
1972 Emerson Fittipaldi Bra Lotus-Ford
1973 Emerson Fittipaldi Bra Lotus-Ford
1974 Niki Lauda Oos Ferrari
1975 Jochen Mass Dui McLaren-Ford
1976 James Hunt GB McLaren-Ford
1977 Mario Andretti USA Lotus-Ford
1978 Mario Andretti USA Lotus-Ford
1979 Patrick Depailler Fra Ligier-Ford
1980
1981 Gilles Villeneuve Can Ferrari Turbo
1982 ~ 1985
1986 Ayrton Senna da Silva Bra Lotus-Renault Turbo
1987 Nigel Mansell GB Williams-Honda Turbo
1988 Alain Prost Fra McLaren-Honda Turbo
1989 Ayrton Senna da Silva Bra McLaren-Honda
1990 Alain Prost Fra Ferrari
1991 Nigel Mansell GB Williams-Renault
1992 Nigel Mansell GB Williams-Renault
1993 Alain Prost Fra Williams-Renault
1994 Damon Hill GB Williams-Renault
1995 Michael Schumacher Dui Benetton-Renault
1996 Michael Schumacher Dui Ferrari
1997 Jacques Villeneuve Can Williams-Renault
1998 Mika Häkkinen Fin McLaren-Mercedes Benz
1999 Mika Häkkinen Fin McLaren-Mercedes Benz
2000 Mika Häkkinen Fin McLaren-Mercedes Benz
2001 Michael Schumacher Dui Ferrari
2002 Michael Schumacher Dui Ferrari
2003 Michael Schumacher Dui Ferrari
2004 Michael Schumacher Dui Ferrari
2005 Kimi Räikkönen Fin McLaren-Mercedes Benz
2006 Fernando Alonso Spa Renault
2007 Felipe Massa Bra Ferrari
2008 Kimi Räikkönen Fin Ferrari
2009 Jenson Button GB BrawnGP-Mercedes Benz
2010 Mark Webber Aus Red Bull Racing-Renault
2011 Sebastian Vettel Dui Red Bull Racing-Renault
2012 Pastor Maldonado Ven Williams-Renault
2013 Fernando Alonso Spa Ferrari
2014 Lewis Hamilton GB Mercedes
2015 Nico Rosberg Dui Mercedes
2016 Max Verstappen Ned Red Bull Racing-TAG Heuer
2017 Lewis Hamilton GB Mercedes
2018 Lewis Hamilton GB Mercedes