Het Formule 1 spelletje 2019: Italië, Monza

Ivanov

Moderator

Ja, ik weet dat ik het topic met de uitslag van het spelletje van Spa nog niet geplaatst heb, ik wacht nog wat de stewards te melden hebben over Albon-Pérez. Maar ik kan de nieuwe vast openen want die is volgende week al: Italië, Monza. Het is de tweede baan, ook nog eens achter elkaar, waar Ferrari haar hoop op gevestigd heeft. Ze gaan ook zelf de nieuwe spec motor gebruiken en verwachten er veel van. Met een overwinning van Leclerc in Spa zullen ze met enig zelfvertrouwen aantreden. Max gaat ook een nieuwe spec motor krijgen, alleen is dat dan nummer vier in de reeks... één teveel en dus een gridstaf. Maar in Monza kun je inhalen en met extra Honda-Power moet dat ook weer iets makkelijker worden. Als je tenminste de eerste ronde overleeft.

Maar goed... Graag jullie voorspellingen voor de top 8 van de startgrid, dus na alle straffen en terugzettingen, en de race. Nogmaals : De FIA heeft in haar onmetelijke wijsheid besloten om de puntentelling overhoop te gooien en alle resultaten uit het verleden per meteen in de prullenbak te deponeren. De waarde van een overwinning in de jaren 70 was 9 punten en de kans dat je na een ongeluk niet meer wegwandelde. Nu behaal je met een 5e plaats al meer punten... Aangezien ik het er niet mee eens ben ga ik gewoon verder met het spelletje onder de "oude" vlag. Ik ga dus verder met de top acht van de startgrid. En dan de bonusvragen...3 en precies dezelfde als in Spa, maar denk er wel aan dat Albon nu geen gridstraf krijgt (tenminste, op het moment van schrijven).. Met de switch Gasly-Albon heb ik meteen wat vragen die daar aan gerelateerd zijn: 1: Gaat Alexander Albon in het derde deel van de kwalificatie komen? Ja of nee. Vraag 2: Gaat Pierre Gasly zijn Toro Rosso in het derde deel van de kwalificatie krijgen? Ja of nee. Vraag 3: Gaat Albon op het podium terecht komen? Maakt niet uit welke plek. Ja of nee. Vragen 1 en 2 dienen voor de start van de kwalificatie beantwoord te zijn, zaterdag 7 september voor 15:00u AW servertijd. Vraag 3 voor de start van de opwarmronde, zondag 8 september, 15:10u AW Servertijd.

Jullie kunnen jullie voorspelling doen via dit topic, via PM, via e-mail(forumivan@hotmail.com en ik beloof tijdig mijn junkmailbox te bezoeken), via SMS naar 0615-550333. De SMS optie is weer beschikbaar en er is nu zelfs de optie Whatsapp die ik ook nog eens als programma op mijn computer heb staan dus nog beter bereikbaar! Doe wijzigingen altijd via een nieuwe post, als ik namelijk zie dat je een complete voorspelling doet(quali en race) en je past je racevoorspelling aan, dan kan ik nu niet zien dat het alleen de race voorspelling is. Het is namelijk erg makkelijk om dan net een paar namen op een andere plek te zetten, zeker als je de qualificatieuitslag al weet. Daarbij controleer ik niet of er hernieuwde wijzigingen gedaan worden, ik zie een post met een voorspelling, en die staat dan! Ook al verander je het drie minuten nadat ik het gezien heb naar een voorspelling die op alle 8 plaatsen goed blijkt te zijn, die telt dan niet mee! Zet er ook duidelijk bij of je voorspelling voor de qualificatie of de race is!

De voorspelling/verwachting voor de kwalificatie moet binnen zijn op zaterdag 7 september 15:00u Nederlandse tijd. 14:59u is op tijd, 15:00u is te laat. Voor de race geldt zondag 8 september 15:10u (uiteraard ook Nederlandse tijd). 15:09u is ok, 15:10u te laat. De servertijd van AutoWeek is hierbij leidend, dat is de tijd die er bij jouw post staat en die geldt. Misschien is het overbodig om te melden, maar je mag je voorspelling zo vaak als je wilt veranderen, als het maar voor het begin van de betreffende sessie is én in een nieuwe post.

Daarnaast: Jouw eerste post is meteen jouw standaardvoorspelling voor de rest van het jaar. Uiteraard mag je deze altijd aanpassen, dat wil zeggen dat een nieuwe post de oude/standaard overschrijft en uiteraard kun je ook aangeven dat je een andere voorspelling als standaard wilt hebben.

En wie wonnen er in het verleden:
Code:
1950	Giuseppe Farina	Ita	Alfa Romeo
1951	Alberto Ascari	Ita	Ferrari
1952	Alberto Ascari	Ita	Ferrari
1953	Juan Manuel Fangio	Arg	Maserati
1954	Juan Manuel Fangio	Arg	Mercedes
1955	Juan Manuel Fangio	Arg	Mercedes
1956	Stirling Moss	GB	Maserati
1957	Stirling Moss	GB	Vanwall
1958	Tony Brooks	GB	Vanwall
1959	Stirling Moss	GB	Cooper-Climax
1960	Phil Hill	USA	Ferrari
1961	Phil Hill	USA	Ferrari
1962	Graham Hill	GB	BRM
1963	Jim Clark	GB	Lotus-Climax
1964	John Surtees	GB	Ferrari
1965	Jackie Stewart	GB	BRM
1966	Ludovico Scarfiotti	Ita	Ferrari
1967	John Surtees	GB	Honda
1968	Denis Hulme	N-Z	McLaren-Ford
1969	Jackie Stewart	GB	Matra-Ford
1970	Clay Regazzoni	Zwi	Ferrari
1971	Peter Gethin	GB	BRM
1972	Emerson Fittipaldi	Bra	Lotus-Ford
1973	Ronnie Peterson	Zwe	Lotus-Ford
1974	Ronnie Peterson	Zwe	Lotus-Ford
1975	Clay Regazzoni	Zwi	Ferrari
1976	Ronnie Peterson	Zwe	March-Ford
1977	Mario Andretti	USA	Lotus-Ford
1978	Niki Lauda	Oos	Brabham-Alfa Romeo
1979	Jody Scheckter	Z-A	Ferrari
1980	Nelson Piquet	Bra	Brabham-Ford
1981	Alain Prost	Fra	Renault Turbo
1982	René Arnoux	Fra	Renault Turbo
1983	Nelson Piquet	Bra	Brabham-BMW Turbo
1984	Niki Lauda	Oos	McLaren-TAG Turbo
1985	Alain Prost	Fra	McLaren-TAG Turbo
1986	Nelson Piquet	Bra	Williams-Honda Turbo
1987	Nelson Piquet	Bra	Williams-Honda Turbo
1988	Gerhard Berger	Oos	Ferrari Turbo
1989	Alain Prost	Fra	McLaren-Honda
1990	Ayrton Senna da Silva	Bra	McLaren-Honda
1991	Nigel Mansell	GB	Williams-Renault
1992	Ayrton Senna da Silva	Bra	McLaren-Honda
1993	Damon Hill	GB	Williams-Renault
1994	Damon Hill	GB	Williams-Renault
1995	Johnny Herbert	GB	Benetton-Renault
1996	Michael Schumacher	Dui	Ferrari
1997	David Coulthard	GB	McLaren-Mercedes Benz
1998	Michael Schumacher	Dui	Ferrari
1999	Heinz Harald Frentzen	Dui	Jordan-Mugen Honda
2000	Michael Schumacher	Dui	Ferrari
2001	Juan Pablo Montoya	Col	Williams-BMW
2002	Rubens Barrichello	Bra	Ferrari
2003	Michael Schumacher	Dui	Ferrari
2004	Rubens Barrichello	Bra	Ferrari
2005	Juan Pablo Montoya	Col	McLaren-Mercedes Benz
2006	Michael Schumacher	Dui	Ferrari
2007	Fernando Alonso	Spa	McLaren-Mercedes Benz
2008	Sebastian Vettel	Dui	Scuderia Toro Rosso-Ferrari
2009	Rubens Barrichello	Bra	BrawnGP-Mercedes Benz
2010	Fernando Alonso	Spa	Ferrari
2011	Sebastian Vettel	Dui	Red Bull Racing-Renault
2012	Lewis Hamilton	GB	McLaren-Mercedes Benz
2013	Sebastian Vettel	Dui	Red Bull Racing-Renault
2014	Lewis Hamilton	GB	Mercedes
2015	Lewis Hamilton	GB	Mercedes
2016	Nico Rosberg	Dui	Mercedes
2017	Lewis Hamilton	GB	Mercedes
2018	Lewis Hamilton	GB	Mercedes

Via Whatsapp van Pensionada

Pensionada@Whatsapp zei:
Vanaf de boot in Noorwegen mijn verwachting kwalificatie 1 Hamilton 2 le Clercq 3 Vettel 4 Verstappen 5 bottas 6 Norris 7 Riccardo 8 Perez Race 1 Hamilton 2 le Clercq 3 Vettel 4 Verstappen 5 Riccardo 6 Albon 7 Norris 8 Hulkenberg, bonus ja,ja en nee.

Via Whatsapp van Pensionada

Pensionada@Whatsapp zei:
Omdat Norris en Verstappen een gridstraf krijgen: kwali: Nieuwe dan,1 Hamilton 2 le Clercq 3 Vettel 4 Bottas 5 Perez 6 Riccardo 7 Kvyat 8 Sainz.

kwalificatie:

1. Leclerq
2. Vettel
3. Hamilton
4. Bottas
5. Ricciardo
6. Perez
7. Albon
8. Sainz

Race:

1. Leclerq
2. Vettel
3. Hamilton
4. Bottas
5. Albon
6. Verstappen
7. Ricciardo
8. Sainz

Bonus:

1) ja 2) nee 3) nee.

Startgrid:

1. Leclerc
2. Vettel
3. Hamilton
4. Bottas
5. Albon
6. Grosjean
7. Ricciardo
8. Kvyat

Bonus: ja, nee, nee

start:
1.Leclerc
2.Bottas
3.Hamilton
4.Vettel
5. Albon
6. Ricciardo
7.Raikkonen
8.Perez

bonus: ja,nee,nee

Mijn eigen voorspelling:

1. Leclerc
2. Hamilton
3. Vettel
4. Bottas
5. Albon
6. Sainz
7. Kvyat
8. Pérez.

Bonus 1: Ja. Bonus 2: Nee. Bonus 3: Nee.

Kwali :

1. Leclerc
2. Hamilton
3. Vettel
4. Bottas
5. Albon
6. Ricciardo
7. Kvyat
8. Sainz

Bonus :

1. Ja
2. Nee
3. Nee

Kwalificatie:

1. Leclerc
2. Vettel
3. Hamilton
4. Bottas
5. Albon
6. Ricciardo
7. Hulkenberg
8. Raïkönnen

Bonus:

1. Ja
2. Nee
3. Nee

Race:

1. Hamilton
2. Leclerc
3. Bottas
4. Vettel
5. Albon
6. Verstappen
7. Ricciardo
8. Sainz

Geweldig einde van de kwalificatie. :)
Altijd die onzin om perse op het allerlaatste moment te moeten.

Total Loss zei:

Beschamend vind ik een beter woord. Ik rijd vijf dagen per week in een treintje midden tussen ander verkeer en kan je vertellen dat dat niet echt racen te noemen valt.

Onzin ben ik zeker met je eens! Hopelijk zijn de teams zo hard geschrokken dat ze de kwalificatie voor de rest van het jaar gaan zien als mogelijkheid om zo hard mogelijk een rondje te rijden.

Total Loss zei:

Ik vond het briljant. Eerst allemaal in de pits wachten, wachten, wachten met een compleet lege baan en dan met 1:40 op de klok iedereen naar buiten die vervolgens niet als eerste wilde rijden en, op Sainz en Leclerc na, iedereen te laat is.

Mijn voorspelling/hoop/wens:

1. Leclerc
2. Hamilton
3. Vettel
4. Bottas
5. Verstappen
6. Albon
7. Ricciardo
8. Hülkenberg

Bonus 3: nee.

Terug
Bovenaan