Ivanov
Moderator
Interlagos, Brasil! Thuis van Emerson Fittipaldi, Nelson Piquet, Rubens Barrichello, Felipe Massa maar vooral van Ayrton Senna da Silva. Onvergetelijk... legende. Daar waar Max schitterde in de regen in 2016. Daar waar Max vorig jaar van een zeker zijden overwinning werd afgehouden door Esteban Ocon, die niet schuldbewust was, zich niet excuseerde maar een beetje dom stond te lachen na de race. Maar dit jaar hoef Max niet bang te zijn voor Ocon, die zit pas volgend jaar weer in een F1 auto. De wereldtitels zijn inmiddels vergeven, Lewis Hamilton is rijderskampioen, Mercedes constructeurskampioen. Dus besluit Toto Wolff meteen maar vrij te nemen. Maar voor jullie:
Maar goed... Graag jullie voorspellingen voor de top 8 van de startgrid, dus na alle straffen en terugzettingen, en de race. Nogmaals : De FIA heeft in haar onmetelijke wijsheid besloten om de puntentelling overhoop te gooien en alle resultaten uit het verleden per meteen in de prullenbak te deponeren. De waarde van een overwinning in de jaren 70 was 9 punten en de kans dat je na een ongeluk niet meer wegwandelde. Nu behaal je met een 5e plaats al meer punten... Aangezien ik het er niet mee eens ben ga ik gewoon verder met het spelletje onder de "oude" vlag. Ik ga dus verder met de top acht van de startgrid. En dan de bonusvragen...2 en dit keer grijp ik terug naar een oude vraag. Vraag 1: Welk merk zal de meeste PowerUnits in het derde deel van de kwalificatie hebben? Mercedes, Ferrari, Honda of toch Renault. Nu zul je zeggen, Mercedes en Ferrari hebben zes kansen tegen vier voor Renault en Honda, maar de Hazen en Alfa's gaan recent niet heel lekker en ook de Racing Points en Williamsen zijn even geen toppers. Vraag twee: idem voor de race, wie komen er in de top 10. Vraag 1 dient voor de start van de kwalificatie beantwoord te zijn, dat is 16 november om 19:00u. Vraag 2 dient voor de start van de opwarmronde beantwoord te zijn, dat is 17 november 18:10u.
Jullie kunnen jullie voorspelling doen via dit topic, via PM, via e-mail(forumivan@hotmail.com en ik beloof tijdig mijn junkmailbox te bezoeken), via SMS naar 0615-550333. De SMS optie is weer beschikbaar en er is nu zelfs de optie Whatsapp die ik ook nog eens als programma op mijn computer heb staan dus nog beter bereikbaar! Doe wijzigingen altijd via een nieuwe post, als ik namelijk zie dat je een complete voorspelling doet(quali en race) en je past je racevoorspelling aan, dan kan ik nu niet zien dat het alleen de race voorspelling is. Het is namelijk erg makkelijk om dan net een paar namen op een andere plek te zetten, zeker als je de qualificatieuitslag al weet. Daarbij controleer ik niet of er hernieuwde wijzigingen gedaan worden, ik zie een post met een voorspelling, en die staat dan! Ook al verander je het drie minuten nadat ik het gezien heb naar een voorspelling die op alle 8 plaatsen goed blijkt te zijn, die telt dan niet mee! Zet er ook duidelijk bij of je voorspelling voor de qualificatie of de race is!
De voorspelling/verwachting voor de kwalificatie moet binnen zijn op zaterdag 16 november 19:00u Nederlandse tijd. 18:59u is op tijd, 19:00u is te laat. Voor de race geldt zondag 17 november 18:10u (uiteraard ook Nederlandse tijd). 18:09u is ok, 18:10u te laat. De servertijd van AutoWeek is hierbij leidend, dat is de tijd die er bij jouw post staat en die geldt. Misschien is het overbodig om te melden, maar je mag je voorspelling zo vaak als je wilt veranderen, als het maar voor het begin van de betreffende sessie is én in een nieuwe post.
Daarnaast: Jouw eerste post is meteen jouw standaardvoorspelling voor de rest van het jaar. Uiteraard mag je deze altijd aanpassen, dat wil zeggen dat een nieuwe post de oude/standaard overschrijft en uiteraard kun je ook aangeven dat je een andere voorspelling als standaard wilt hebben.
En wie wonnen er in het verleden:
Maar goed... Graag jullie voorspellingen voor de top 8 van de startgrid, dus na alle straffen en terugzettingen, en de race. Nogmaals : De FIA heeft in haar onmetelijke wijsheid besloten om de puntentelling overhoop te gooien en alle resultaten uit het verleden per meteen in de prullenbak te deponeren. De waarde van een overwinning in de jaren 70 was 9 punten en de kans dat je na een ongeluk niet meer wegwandelde. Nu behaal je met een 5e plaats al meer punten... Aangezien ik het er niet mee eens ben ga ik gewoon verder met het spelletje onder de "oude" vlag. Ik ga dus verder met de top acht van de startgrid. En dan de bonusvragen...2 en dit keer grijp ik terug naar een oude vraag. Vraag 1: Welk merk zal de meeste PowerUnits in het derde deel van de kwalificatie hebben? Mercedes, Ferrari, Honda of toch Renault. Nu zul je zeggen, Mercedes en Ferrari hebben zes kansen tegen vier voor Renault en Honda, maar de Hazen en Alfa's gaan recent niet heel lekker en ook de Racing Points en Williamsen zijn even geen toppers. Vraag twee: idem voor de race, wie komen er in de top 10. Vraag 1 dient voor de start van de kwalificatie beantwoord te zijn, dat is 16 november om 19:00u. Vraag 2 dient voor de start van de opwarmronde beantwoord te zijn, dat is 17 november 18:10u.
Jullie kunnen jullie voorspelling doen via dit topic, via PM, via e-mail(forumivan@hotmail.com en ik beloof tijdig mijn junkmailbox te bezoeken), via SMS naar 0615-550333. De SMS optie is weer beschikbaar en er is nu zelfs de optie Whatsapp die ik ook nog eens als programma op mijn computer heb staan dus nog beter bereikbaar! Doe wijzigingen altijd via een nieuwe post, als ik namelijk zie dat je een complete voorspelling doet(quali en race) en je past je racevoorspelling aan, dan kan ik nu niet zien dat het alleen de race voorspelling is. Het is namelijk erg makkelijk om dan net een paar namen op een andere plek te zetten, zeker als je de qualificatieuitslag al weet. Daarbij controleer ik niet of er hernieuwde wijzigingen gedaan worden, ik zie een post met een voorspelling, en die staat dan! Ook al verander je het drie minuten nadat ik het gezien heb naar een voorspelling die op alle 8 plaatsen goed blijkt te zijn, die telt dan niet mee! Zet er ook duidelijk bij of je voorspelling voor de qualificatie of de race is!
De voorspelling/verwachting voor de kwalificatie moet binnen zijn op zaterdag 16 november 19:00u Nederlandse tijd. 18:59u is op tijd, 19:00u is te laat. Voor de race geldt zondag 17 november 18:10u (uiteraard ook Nederlandse tijd). 18:09u is ok, 18:10u te laat. De servertijd van AutoWeek is hierbij leidend, dat is de tijd die er bij jouw post staat en die geldt. Misschien is het overbodig om te melden, maar je mag je voorspelling zo vaak als je wilt veranderen, als het maar voor het begin van de betreffende sessie is én in een nieuwe post.
Daarnaast: Jouw eerste post is meteen jouw standaardvoorspelling voor de rest van het jaar. Uiteraard mag je deze altijd aanpassen, dat wil zeggen dat een nieuwe post de oude/standaard overschrijft en uiteraard kun je ook aangeven dat je een andere voorspelling als standaard wilt hebben.
En wie wonnen er in het verleden:
Code:
1973 Emerson Fittipaldi Bra Lotus-Ford
1974 Emerson Fittipaldi Bra McLaren-Ford
1975 Carlos Pace Bra Brabham-Ford
1976 Niki Lauda Oos Ferrari
1977 Carlos Reutemann Arg Ferrari
1978 Carlos Reutemann Arg Ferrari
1979 Jacques Laffite Fra Ligier-Ford
1980 René Arnoux Fra Renault Turbo
1981 Carlos Reutemann Arg Williams-Ford
1982 Alain Prost Fra Renault Turbo
1983 Nelson Piquet Bra Brabham-BMW Turbo
1984 Alain Prost Fra McLaren-TAG Turbo
1985 Alain Prost Fra McLaren-TAG Turbo
1986 Nelson Piquet Bra Williams-Honda Turbo
1987 Alain Prost Fra McLaren-TAG Turbo
1988 Alain Prost Fra McLaren-Honda Turbo
1989 Nigel Mansell GB Ferrari
1990 Alain Prost Fra Ferrari
1991 Ayrton Senna da Silva Bra McLaren-Honda
1992 Nigel Mansell GB Williams-Renault
1993 Ayrton Senna da Silva Bra McLaren-Ford
1994 Michael Schumacher Dui Benetton-Ford
1995 Michael Schumacher Dui Benetton-Renault
1996 Damon Hill GB Williams-Renault
1997 Jacques Villeneuve Can Williams-Renault
1998 Mika Häkkinen Fin McLaren-Mercedes Benz
1999 Mika Häkkinen Fin McLaren-Mercedes Benz
2000 Michael Schumacher Dui Ferrari
2001 David Coulthard GB McLaren-Mercedes Benz
2002 Michael Schumacher Dui Ferrari
2003 Giancarlo Fisichella Ita Jordan-Ford
2004 Juan Pablo Montoya Col Williams-BMW
2005 Juan Pablo Montoya Col McLaren-Mercedes Benz
2006 Felipe Massa Bra Ferrari
2007 Kimi Räikkönen Fin Ferrari
2008 Felipe Massa Bra Ferrari
2009 Mark Webber Aus Red Bull Racing-Renault
2010 Sebastian Vettel Dui Red Bull Racing-Renault
2011 Mark Webber Aus Red Bull Racing-Renault
2012 Jenson Button GB McLaren-Mercedes Benz
2013 Sebastian Vettel Dui Red Bull Racing-Renault
2014 Nico Rosberg Dui Mercedes
2015 Nico Rosberg Dui Mercedes
2016 Lewis Hamilton GB Mercedes
2017 Sebastian Vettel Dui Ferrari
2018 Lewis Hamilton GB Mercedes