Het Formule 1 spelletje 2019: België, Spa-Francorchamps

Ivanov

Moderator

Leeft iedereen nog? De zomer is heet en lang, maar heeft gelukkig ook wat goede momenten. Vandaag was het heet, morgen is het heet, daarna wordt het beter. De F1 komt uit de zomerslaap en gaat naar Spa. Goh, Spa, daar was ik in juli nog. De grootste verrassing was dat Alexander Albon het naast Max Verstappen mag proberen. Waarom? Dat Gasly teleurstelde zag iedereen. Maar waarom Albon en niet Kvyat? Omdat Alex voor de wintertests nog nooit in een F1 auto gereden had. Helemaal nooit. Geen demo, geen test, geen vrijdagtraining. Noppes. Voor het begin van de wintertests had Tom Coronel meer ronden in een F1 auto gereden. Tot het begin van de wintertests had zelfs Rob Kamphues meer ronden met een F1 auto gereden. Maar Alex heeft zich heel snel aangepast en aangetoond heel snel te kunnen leren. Dus mag hij nu in 9 races laten zien wat hij kan.

Maar goed... Graag jullie voorspellingen voor de top 8 van de startgrid, dus na alle straffen en terugzettingen, en de race. Nogmaals : De FIA heeft in haar onmetelijke wijsheid besloten om de puntentelling overhoop te gooien en alle resultaten uit het verleden per meteen in de prullenbak te deponeren. De waarde van een overwinning in de jaren 70 was 9 punten en de kans dat je na een ongeluk niet meer wegwandelde. Nu behaal je met een 5e plaats al meer punten... Aangezien ik het er niet mee eens ben ga ik gewoon verder met het spelletje onder de "oude" vlag. Ik ga dus verder met de top acht van de startgrid. En dan de bonusvragen...3. Met de switch Gasly-Albon heb ik meteen wat vragen die daar aan gerelateerd zijn: 1: Gaat Alexander Albon in het derde deel van de kwalificatie komen? Ja of nee. Vraag 2: Gaat Pierre Gasly zijn Toro Rosso in het derde deel van de kwalificatie krijgen? Ja of nee. Vraag 3: Gaat Albon op het podium terecht komen? Maakt niet uit welke plek. Ja of nee. Vragen 1 en 2 dienen voor de start van de kwalificatie beantwoord te zijn, zaterdag 31 augustus voor 15:00u AW servertijd. Vraag 3 voor de start van de opwarmronde, zondag 1 september, 15:10u AW Servertijd.

Jullie kunnen jullie voorspelling doen via dit topic, via PM, via e-mail(forumivan@hotmail.com en ik beloof tijdig mijn junkmailbox te bezoeken), via SMS naar 0615-550333. De SMS optie is weer beschikbaar en er is nu zelfs de optie Whatsapp die ik ook nog eens als programma op mijn computer heb staan dus nog beter bereikbaar! Doe wijzigingen altijd via een nieuwe post, als ik namelijk zie dat je een complete voorspelling doet(quali en race) en je past je racevoorspelling aan, dan kan ik nu niet zien dat het alleen de race voorspelling is. Het is namelijk erg makkelijk om dan net een paar namen op een andere plek te zetten, zeker als je de qualificatieuitslag al weet. Daarbij controleer ik niet of er hernieuwde wijzigingen gedaan worden, ik zie een post met een voorspelling, en die staat dan! Ook al verander je het drie minuten nadat ik het gezien heb naar een voorspelling die op alle 8 plaatsen goed blijkt te zijn, die telt dan niet mee! Zet er ook duidelijk bij of je voorspelling voor de qualificatie of de race is!

De voorspelling/verwachting voor de kwalificatie moet binnen zijn op zaterdag 31 augustus 15:00u Nederlandse tijd. 14:59u is op tijd, 15:00u is te laat. Voor de race geldt zondag 1 september 15:10u (uiteraard ook Nederlandse tijd). 15:09u is ok, 15:10u te laat. De servertijd van AutoWeek is hierbij leidend, dat is de tijd die er bij jouw post staat en die geldt. Misschien is het overbodig om te melden, maar je mag je voorspelling zo vaak als je wilt veranderen, als het maar voor het begin van de betreffende sessie is én in een nieuwe post.

Daarnaast: Jouw eerste post is meteen jouw standaardvoorspelling voor de rest van het jaar. Uiteraard mag je deze altijd aanpassen, dat wil zeggen dat een nieuwe post de oude/standaard overschrijft en uiteraard kun je ook aangeven dat je een andere voorspelling als standaard wilt hebben.

En wie wonnen er in het verleden:
Code:
1950	Juan Manuel Fangio	Arg	Alfa Romeo
1951	Giuseppe Farina	Ita	Alfa Romeo
1952	Alberto Ascari	Ita	Ferrari
1953	Alberto Ascari	Ita	Ferrari
1954	Juan Manuel Fangio	Arg	Maserati
1955	Juan Manuel Fangio	Arg	Mercedes
1956	Peter Collins	GB	Ferrari
1957			
1958	Tony Brooks	GB	Vanwall
1959			
1960	Jack Brabham	Aus	Cooper-Climax
1961	Phil Hill	USA	Ferrari
1962	Jim Clark	GB	Lotus-Climax
1963	Jim Clark	GB	Lotus-Climax
1964	Jim Clark	GB	Lotus-Climax
1965	Jim Clark	GB	Lotus-Climax
1966	John Surtees	GB	Ferrari
1967	Dan Gurney	USA	Eagle-Weslake
1968	Bruce McLaren	N-Z	McLaren-Ford
1969			
1970	Pedro Rodriguez	Mex	BRM
1971			
1972	Emerson Fittipaldi	Bra	Lotus-Ford
1973	Jackie Stewart	GB	Tyrrell-Ford
1974	Emerson Fittipaldi	Bra	McLaren-Ford
1975	Niki Lauda	Oos	Ferrari
1976	Niki Lauda	Oos	Ferrari
1977	Gunnar Nilsson	Zwe	Lotus-Ford
1978	Mario Andretti	USA	Lotus-Ford
1979	Jody Scheckter	Z-A	Ferrari
1980	Didier Pironi	Fra	Ligier-Ford
1981	Carlos Reutemann	Arg	Williams-Ford
1982	John Watson	GB	McLaren-Ford
1983	Alain Prost	Fra	Renault Turbo
1984	Michele Alboreto	Ita	Ferrari Turbo
1985	Ayrton Senna da Silva	Bra	Lotus-Renault Turbo
1986	Nigel Mansell	GB	Williams-Honda Turbo
1987	Alain Prost	Fra	McLaren-TAG Turbo
1988	Ayrton Senna da Silva	Bra	McLaren-Honda Turbo
1989	Ayrton Senna da Silva	Bra	McLaren-Honda
1990	Ayrton Senna da Silva	Bra	McLaren-Honda
1991	Ayrton Senna da Silva	Bra	McLaren-Honda
1992	Michael Schumacher	Dui	Benetton-Ford
1993	Damon Hill	GB	Williams-Renault
1994	Damon Hill	GB	Williams-Renault
1995	Michael Schumacher	Dui	Benetton-Renault
1996	Michael Schumacher	Dui	Ferrari
1997	Michael Schumacher	Dui	Ferrari
1998	Damon Hill	GB	Jordan-Mugen Honda
1999	David Coulthard	GB	McLaren-Mercedes Benz
2000	Mika Häkkinen	Fin	McLaren-Mercedes Benz
2001	Michael Schumacher	Dui	Ferrari
2002	Michael Schumacher	Dui	Ferrari
2003			
2004	Kimi Räikkönen	Fin	McLaren-Mercedes Benz
2005	Kimi Räikkönen	Fin	McLaren-Mercedes Benz
2006			
2007	Kimi Räikkönen	Fin	Ferrari
2008	Felipe Massa	Bra	Ferrari
2009	Kimi Räikkönen	Fin	Ferrari
2010	Lewis Hamilton	GB	McLaren-Mercedes Benz
2011	Sebastian Vettel	Dui	Red Bull Racing-Renault
2012	Jenson Button	GB	McLaren-Mercedes Benz
2013	Sebastian Vettel	Dui	Red Bull Racing-Renault
2014	Daniel Ricciardo	Aus	Red Bull Racing-Renault
2015	Lewis Hamilton	GB	Mercedes
2016	Nico Rosberg	Dui	Mercedes
2017	Lewis Hamilton	GB	Mercedes
2018	Sebastian Vettel	Dui	Ferrari

start:
1.Hamilton
2.Verstappen
3.Bottas
4.Leclerc
5.Albon
6.Vettel
7.Gasly
8.Raikkonen

bonus: ja,ja,nee

Denkt iedereen eraan dat er een stapel met gridstraffen komt?

De heren Stroll, Albon, Kvyat, Ricciardo, Hülkenberg en Sainz krijgen allemaal nieuwe motorcomponenten en gridstraffen. Wie hoeveel krijgt weet ik alleen niet.

vernieuwde verwachting:
1.Hamilton
2.Verstappen
3.Bottas
4.Leclerc
5.Vettel
6.Gasly
7.Raikkonen
8.Perez

bonus: ja,ja,nee

Kwalificatie:

1. Hamilton
2. Leclerc
3. Vettel
4. Verstappen
5. Bottas
6. Raikkonen
7. Perez
8. Albon

bonus: ja, nee, nee

Ik heb op de site van de FIA zitten kijken:

Stroll: achteraan de startgrid.
Albon: achteraan de startgrid.
Kvyat: achteraan de startgrid.
Ricciardo: 5 plaatsen.
Hülkberg: 5 plaatsen.
Sainz: 5 plaatsen.

Site werkt voor geen meter, is amper te doen maar voor het geval de site morgen helemaal voor pampus ligt plemp ik maar alvast iets neer.

Kwali :

1. Leclerc
2. Hamilton
3. Vettel
4. Bottas
5. Verstappen
6. Raikkonen
7. Sainz
8. Norris

Bonus :

1. Nee
2. Nee
3. Nee

Site werkt voor geen meter, is amper te doen maar voor het geval de site morgen helemaal voor pampus ligt plemp ik maar alvast iets neer..

Kwali :

1. Leclerc
2. Hamilton
3. Vettel
4. Bottas
5. Verstappen
6. Raikkonen
7. Sainz
8. Norris

Bonus :

1. Nee
2. Nee
3. Nee

Site werkt voor geen meter, is amper te doen maar voor het geval de site morgen helemaal voor pampus ligt plemp ik maar alvast iets neer...

Kwali :

1. Leclerc
2. Hamilton
3. Vettel
4. Bottas
5. Verstappen
6. Raikkonen
7. Sainz
8. Norris

Bonus :

1. Nee
2. Nee
3. Nee

Mijn verwachting zoals gewoonlijk lekker eigenwijs.
Startopstelling gelijk aan de laatste vrijetraining
Race gelijk aan startopstelling.
Bonus 3 x Nee.

Startgrid:

1. Leclerc
2. Vettel
3. Hamilton
4. Bottas
5. Verstappen
6. Pérez
7. Räikkönen
8. Grosjean

Bonus: ja, nee, nee

Kwalificatie:

1. Leclerc
2. Vettel
3. Bottas
4. Verstappen
5. Perez
6. Raïkönnen
7. Grosjean
8. Magnussen

Bonus:
1. Ja
2. Nee
3. Nee

En ikzelf:

1. Leclerc
2. Vettel
3. Bottas
4. Verstappen
5. Hamilton
6. Pérez.
7. Räikkönen
8. Grosjean.

Bonus 1: Nee, hij kan het wel, maar moet toch achteraan starten, dus in Q2 stapt hij uit.
Bonus 2: Nee.
Bonus 3: Nee, niet van helemaal achteraan.

aangepaste kwalificatievoorspelling:

1. Leclerc;
2. Vettel;
3. Bottas;
4. Hamilton;
5. Verstappen;
6. Pérez;
7. Räikkönen;
8. Grosjean.

bonus: nee, nee, nee.

Race = startgrid.

Aangepaste kwali :

Kwali :

1. Leclerc
2. Vettel
3. Hamilton
4. Bottas
5. Verstappen
6. Raikkonen
7. Perez
8. Grosjean

Bonus blijft :

1. Nee
2. Nee
3. Nee

Startopstelling:

1 Vettel
2 Hamilton
3 Leclerc
4 Verstappen
5 Bottas
6 Perez
7 Albon
8 Ricciardo

Bonus:

1 Ja
2 Nee
3 Nee

Even de tijd uit het oog verloren.
Startopstelling = FP2 na verrekening van gridstraffen
Race = startopstelling

Bonus: driemaal nee.

Even een aanpassing voor de race.
1 Leclerc
2 Hamilton
3 Vettel
4 Verstappen
5 Raikkonen
6 Perez
7 Ricciardo
8 Norris
Bonus blijft 3 x Nee.

Een pikzwart omkaderd weekend daar. :(
https://www.nu.nl/formule-1/5986047/formule-2-coureur-hubert-22-overleden-na-zware-crash-in-belgie.html

Race:

1. Leclerc
2. Hamilton
3. Vettel
4. Verstappen
5. Bottas
6. Raïkönnen
7. Ricciardo
8. Albon

Race :

1. Leclerc
2. Vettel
3. Hamilton
4. Verstappen
5. Bottas
6. Raikkonen
7. Magnussen
8. Ricciardo

Race:

1. Leclerc (teamorders werken alleen als de voorste niet 20 seconden weg is.)
2. Vettel
3. Verstappen (sneller dan de Ferrari's, maar verliest tijd achter de Mercedessen)
4. Hamilton
5. Bottas
6. Räikkönen
7. Pérez
8. Ricciardo

Aangezien de heren Pérez en Albon zich moeten melden bij de wedstrijdleiding, kan ik nog even niet beginnen met de punten. Maar, die van de kwalificatie kon ik er nu wel inzetten, met dank aan alle gridstraffen.

Ivanov zei:
Aangezien de heren Pérez en Albon zich moeten melden bij de wedstrijdleiding, kan ik nog even niet beginnen met de punten. Maar, die van de kwalificatie kon ik er nu wel inzetten, met dank aan alle gridstraffen.

Ah, no further action. Pérez had niet verwacht dat Albon het rechts zou proberen, toen hij doorhad dat Albon rechts zat, stuurde hij (Pérez) naar links.

Terug
Bovenaan